Red Dead Redemption 2-appen låter dig ha HUD:en i fickan

Robot
Red Dead Redemption 2-appen låter dig ha HUD:en i fickan

Släpps precis som moderspelet på fredag.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


På tal om det: Är det NÅTT spel som har utnyttjat att man har två skärmar och kan ha t.e.x kartan på hela andra skärmen?!

skulle va perfekt i BF eller Assassins Creed


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

På tal om det: Är det NÅTT spel som har utnyttjat att man har två skärmar och kan ha t.e.x kartan på hela andra skärmen?!

skulle va perfekt i BF eller Assassins Creed

WiiU hade väl några såna spel? minns ZombiU där du hade inventory, lockpicking etc på skärmen/kontrollen du höll i medan spelet kördes samtidigt på din primära skärm.

KoP
Medlem

Idén är bra (eller inte) men det har prövats förut och varje gång jag testat det har det aldrig känts riktigt hundra. Har bara upplevt det meckigt och distraherande att behöva titta bort från tv'n och ned på telefonen. Som i Fallout 4 där man kunde använda appen för att t.ex ta stimpacks, skifta vapen eller kolla på kartan. Det gick för fasen snabbare att göra det med handkontrollen plus att man kunde fokusera bättre på vad som hände i spelet. :'D

Skägg.
10 Chambers

Det var ju sjukt mycket snack om second screens och companion apps för några år sedan, du skulle ju till och med kunna styra någon UAV i The Division med en padda. Sen bara tvärdog det.


signatur
Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: Använder fortfarande min battlelog till BF4. När jag är inne i en hardcore/classic match så har jag kartan på andra skärmen då det inte är till någon nytta och ibland inte syns på dessa spellägen.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

På tal om det: Är det NÅTT spel som har utnyttjat att man har två skärmar och kan ha t.e.x kartan på hela andra skärmen?!

skulle va perfekt i BF eller Assassins Creed

World In Conflict hade det och det var helt underbart.

Medlem

Heroes and generals hade det i några år där man kunde ha världskartan i en app och även skicka ut sina kompanier i realtid från jobbet och skolan och på så vis levla upp dom under tiden man inte var framför datorn. Jäkligt fränt tills utvecklarna inte orkade uppdatera appen i och med en patch. Dom menade på att så få använde den och att det var en stor kostnad. Suck...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: Just precis BF 4 hade ju den funktionen... som på den här bilden (kartan längst upp): http://i.imgur.com/3xoykqD.jpg

Var ju bara att logga in genom en webläsare så det fungerade på alla sekundära skärmar/tablets/telefoner/etc.

Medlem
Skrivet av KoP:

Idén är bra (eller inte) men det har prövats förut och varje gång jag testat det har det aldrig känts riktigt hundra. Har bara upplevt det meckigt och distraherande att behöva titta bort från tv'n och ned på telefonen. Som i Fallout 4 där man kunde använda appen för att t.ex ta stimpacks, skifta vapen eller kolla på kartan. Det gick för fasen snabbare att göra det med handkontrollen plus att man kunde fokusera bättre på vad som hände i spelet. :'D

Håller med till hundra procent, det är bara en gimmick. Jag är helt för färre HUD-element, men att flytta dessa till mobilen som blir ÄN mer distraherande. Tycker Horizon gjorde detta väldigt bra!

Medlem

Jag kommer nog använda det vid vissa tillfällen i RDR2 när jag avsätter tid för att spela lite extra. Ipaden får stå bredvid whiskeyn.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Ambassadör
Xbox

Känner inget behov av detta för att vara ärlig. Har hyst agg mot companion apps sedan Mass Effect 3.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

På tal om det: Är det NÅTT spel som har utnyttjat att man har två skärmar och kan ha t.e.x kartan på hela andra skärmen?!

RTS-spelet Supreme Commander hade stöd för flera skärmar. Så du kunde vara inzoomad på ena skärmen och på den andra kunde du ha kartan kraftigt utzoomad, eller kanske ha kameran på något annat ställe du ville ha extra koll på, så ingen fiende smög sig förbi.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

På tal om det: Är det NÅTT spel som har utnyttjat att man har två skärmar och kan ha t.e.x kartan på hela andra skärmen?!

skulle va perfekt i BF eller Assassins Creed

Ironiskt nog hade faktiskt Battlefield 4 det, vid namn "Battle Screen".


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av DJMar:

World In Conflict hade det och det var helt underbart.

Detta har jag helt missat! Älskar spelet så det här måste jag genast spana in.

Avstängd
Skrivet av Pretorian24:

Jag kommer nog använda det vid vissa tillfällen i RDR2 när jag avsätter tid för att spela lite extra. Ipaden får stå bredvid whiskeyn.

Ja jäklar, en fin whiskey är ju det första man måste köpa på fredag!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kan man få det på datorn med? Jag kommer nämligen spela RDR2 på min sekundära datorskärm, så om man kunde använda huvudskärmen till kartan så vore det riktigt nice.

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Kan man få det på datorn med? Jag kommer nämligen spela RDR2 på min sekundära datorskärm, så om man kunde använda huvudskärmen till kartan så vore det riktigt nice.

Haha om det ens kommer till dator.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha om det ens kommer till dator.

Exakt, vore nice om det kom till Microsofts egen app store som en app till Windows 10, Hade varit perfekt då jag delar min 1440p skärm med Dator/Xbox och PS4 och då hade man kunnat köra RDR2 appen på den andra skärmen 24" karta

Men som vanligt Microsoft är ju så himla "snabba" på att underhålla sin app store :S


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Perfekt! Alltid ogillat att behöva ta fram en karta på hela skärmen!

Sen är det ju inte den fina whiskyn som gäller på fredag, det är ju den billigaste bourbon man kan hitta på systemet som gäller!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tycker det funkar bra i WOW, bra lösning när man jobbar mycket. Synd att dom tog bort remote actionhouse bara.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Kan man få det på datorn med? Jag kommer nämligen spela RDR2 på min sekundära datorskärm, så om man kunde använda huvudskärmen till kartan så vore det riktigt nice.

Men kan ju alltid köra en androidemulator på datorn;

https://www.bluestacks.com/


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha om det ens kommer till dator.

Skrivet av SgtBlack:

Exakt, vore nice om det kom till Microsofts egen app store som en app till Windows 10, Hade varit perfekt då jag delar min 1440p skärm med Dator/Xbox och PS4 och då hade man kunnat köra RDR2 appen på den andra skärmen 24" karta

Men som vanligt Microsoft är ju så himla "snabba" på att underhålla sin app store :S

Egentligen så skulle de nog bara kunna göra det till en webbsida, så att man kan tar den den vägen. Men nu har jag iaf laddat min surfplatta så man får väl testa på den istället ^^

Medlem

Orkar inte med en massa runt-i-kring-meck... Att ha kartan på paddan bredvid sig låtet visserligen som en skön idé som rentav skulle kunna bidra till inlevelsen. Jag kanske kommer att prova, men förmodligen bara en gång...

1
Skriv svar