Battle royale till Battlefield V släpps i mars 2019

Robot
Battle royale till Battlefield V släpps i mars 2019

Firestorm släpps flera månader efter Battlefield V.

#battle-royale, #battlefield-v, #dice, #firestorm


Medlem
Ambassadör
Xbox

Hm det var senare än jag trodde. Fick för mig att det var i januari... Mars är rätt sent alltså.


signatur

Jump in.

Medlem

Skönt! Då hinner man spela spelet som det var menat frånbörjan och efter ett par månader är det ju bara skönt med nåt nytt.. gillar battleroyal, men klassiska battlefield spellägen kommer i förstahand tycker jag.

Medlem

Ogillar kraftigt battleroyal och bryr mig inte det minsta Kan bli kul att testa när det droppar och man glömt att det skulle komma.

Geeks Gaming

Tycker de inte hör hemma i battlefield ändå. Plus har tröttnat rejält på BT mode. Så suget kanske kommer tillbaka runt den tiden.

Medlem

Early Access för fullpris med andra ord. Bra jobbat, DICE.

Geeks Gaming
Skrivet av kebbe:

Early Access för fullpris med andra ord. Bra jobbat, DICE.

Hur är det Early Access? Dom har aldrig sagt att något av detta skulle va med spelet från start.
Ska va glada att dom lägger till att detta överhuvudtaget. Gratis dessutom. Hade de varit CoD så hade de kostat 60€ att få allt nytt dom lägger till.

Medlem

Kan någon förklara för mig vad som skiljer detta spelet ifrån tidigare spel?

Det är WW2 nu igen.
Man kan bygga baser?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppades på December.
Sen blir det väl en betal DLC, heja EA.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hur är det Early Access? Dom har aldrig sagt att något av detta skulle va med spelet från start.
Ska va glada att dom lägger till att detta överhuvudtaget. Gratis dessutom. Hade de varit CoD så hade de kostat 60€ att få allt nytt dom lägger till.

Inte för att vara sån, men i CoD BO4 är ju BR med ifrån dag 1?


signatur

Nämen!

Medlem

Får känslan av att Battlefield V kommer bli en rätt stor flopp.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppades på December.
Sen blir det väl en betal DLC, heja EA.

Bf5 som jag förstår det kommer inte ta betalt för DLC eller addons i form av spellägen eller kartor. Däremot tvekar jag inte på att det kommer finnas mycket kosmetiska föremål för pengar.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hur är det Early Access? Dom har aldrig sagt att något av detta skulle va med spelet från start.
Ska va glada att dom lägger till att detta överhuvudtaget. Gratis dessutom. Hade de varit CoD så hade de kostat 60€ att få allt nytt dom lägger till.

Bläddrar du lite på Steam så ser du snart att roadmaps med vilka features som "kommer senare" är ganska standard i Early Access-spel.

Medlem
Skrivet av Remus:

Kan någon förklara för mig vad som skiljer detta spelet ifrån tidigare spel?

Det är WW2 nu igen.
Man kan bygga baser?

Tror det är smidigare om du googlar eller kollar in spelet på Youtube.

Geeks Gaming
Skrivet av Cyberz:

Hoppades på December.
Sen blir det väl en betal DLC, heja EA.

Enda betal DLC BF kommer ha är kosmetiskt.

Skrivet av Struggle:

Inte för att vara sån, men i CoD BO4 är ju BR med ifrån dag 1?

BF har Singleplayer dag 1.
Men är fortfarande ingen som sagt att BT kommer vara dag 1.

Skrivet av kebbe:

Bläddrar du lite på Steam så ser du snart att roadmaps med vilka features som "kommer senare" är ganska standard i Early Access-spel.

Så det är fel att ha en roadmap för sitt spel? Är liksom ganska standard i många spel.

Tror folk har missat de hela med att spelet är Live Service och dom har sitt så kallade Tides of war.
Så dom kommer släppa saker hela tiden. Och som sagt enda som man kan betala för kommer vara kosmetiska saker. Alla kartor/gamemodes/vapen kommer vara gratis.

Medlem

Snygg och tydlig roadmap, inget Pay2Win. Gratis DLC, singleplayer och multiplayer. Låter som ett vanligt Battlefield fast lite bättre. Personligen skulle jag påstå att deras drag med BR är bra, de väljer att inte riskera en halvfärdig produkt utan kan slipa och fila in i det sista. Människor kommer köpa spelet och spela kampanjen och den vanliga typen av multiplayer, efter några månader när folk har tröttnat på både BFV och CoD dyker det upp en nytändning i form av BFV BR för att locka in spelare på nytt. Affärsmässigt ett bra drag.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inget nytt om det kommer bli ett solo läge i Firestorm även? Just nu är det ju bara squads om 4 pers. Kanske de bygger om Firestorm för att få in ett solo läge också, eller inte.

Geeks Gaming

Mer info för för er som inte orkar läsa och inte förstår vad Wartides är.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så det är fel att ha en roadmap för sitt spel? Är liksom ganska standard i många spel.

Ett helt spelläge som använts i marknadsföringen och hypats i månader innan release är knappast att likställa med en normal roadmap för dagens "Season Pass"-spel.

Intressant för övrigt att den nya taktiken för "Live Service" är att klippa bort halva spelet och gradvis låsa upp grundläggande features för att få artificiell livslängd.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett helt spelläge som använts i marknadsföringen och hypats i månader innan release är knappast att likställa med en normal roadmap för dagens "Season Pass"-spel.

Intressant för övrigt att den nya taktiken för "Live Service" är att klippa bort halva spelet och gradvis låsa upp grundläggande features för att få artificiell livslängd.

Hittar ni alltid något nytt att klaga på? Hade du inte klagat om de hade satt en prislapp på det?

De uppdaterar spelet kontinuerligt med små uppdateringar och stora för att hålla spelare aktiva så att de fortsätter att tjäna pengar på skins osv inne i spelet. Hur svårt är det att förstå?

Battlefield har dessutom aldrig handlat om Battle Royale, det är något helt nytt. Varför ska man då förvänta sig att det ska vara med i grundspelet? Bara för att de har utannonserat det innan spelet är släppt?

Medlem

BF5 kommer vara DoA... Deras största fail var att inte ha med BR-läget i betan. Och nu... Ja nu kommer folk välja annat helt enkelt.
Plus EA...
https://youtu.be/eT0mnzZ4-BQ

Geeks Gaming
Skrivet av kebbe:

Ett helt spelläge som använts i marknadsföringen och hypats i månader innan release är knappast att likställa med en normal roadmap för dagens "Season Pass"-spel.

Intressant för övrigt att den nya taktiken för "Live Service" är att klippa bort halva spelet och gradvis låsa upp grundläggande features för att få artificiell livslängd.

Samma antal kartor som BF1 hade vid släpp. Mer vapen än vad bf1 hade om man bortser från alla olika versioner som dom hade av alla vapen i bf1.
Fler fordon än vad bf1 hade vid släpp.
Enda som är "mindre" är warstories.. dock vet vi inte än hur långa dom är i bf5.

Dom har alltid sagt att Firestorm kommer efter släppet. Men hur långt efter har dom inte sagt fören nu. Då får man skylla sig själv om man hypar upp sig på något som man själv har hittat på i sitt huvud att det kommer tidigare utan information.

Även battle royal läget verkar bara vara 64 spelare. Bf5 blir nog första bf spelet jag skippar på över 10 år.

Förutom hardline men det räknas inte..

Ambassadör
Xbox

Jag är fortfarande sugen på BFV. Efter det att de tonade ner Fortnite-skinsen och fokuserar på "rätt" saker så har jag varit med på tåget. Gillar hela Tides of War-grejen som följer kriget framåt, framförallt att de valt ut skådeplatser/slag som inte är så uttjatade.

Battle Royal är inte jätteskoj, men Battlefields version kanske blir lite annorlunda.


signatur

Jump in.

Medlem

"Battle Royale, som ett krympande slagfält där det handlar om att leva längst."
Hade det varit tvärt om så hade jag vunnit varje gång!

Det är det spelläget, "Blackout", som jag inte heller gillar i COD-Black OpsIIII. Och "Slipgate" i Quake Champions.
Man har ju bara ett liv, för att efter man blivit skjuten först av alla bara får titta på när de andra spelar klart.
Skittrist, tycker tydligen bara jag!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett helt spelläge som använts i marknadsföringen och hypats i månader innan release är knappast att likställa med en normal roadmap för dagens "Season Pass"-spel.

Intressant för övrigt att den nya taktiken för "Live Service" är att klippa bort halva spelet och gradvis låsa upp grundläggande features för att få artificiell livslängd.

Sluta lipa. Dice har knappast hypat firestorm överhuvudtaget.

Medlem

Jag hör seriöst orden "efter launch" mer än någonting annat när det kommer till BfV...

Inaktiv

Har hela scenen fått royale sjukan??

Medlem

"Leaked footage of an EA employee making a game"
https://9gag.com/gag/aB0QE0x


signatur

autograph

12
Skriv svar