Rekordstark första säljmånad för Spider-Man – störst i Playstations histora

Robot
Rekordstark första säljmånad för Spider-Man – störst i Playstations histora

Slår alla exklusiva spel som släppts de senaste 23 åren över sex olika plattformar.

#insomniac-games, #ps4, #sony, #spider-man


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag kan verkligen förstå det. Jag vill bara hem och spela!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag kan bara hålla med, klart det bästa på PS4 detta år!

Avstängd

En dlc kom igår med som jag bara hunnit testa lite men den verkar lovande. Ny typ av fiender, nya utmaningar och ny story.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Playstation har verkligen sparkat stjärt i år. Om de nu bara kunde ge vika i crossplatform-debatten så vore det guld.

Medlem

Det enda på horisonten som kan hota detta rekord lär vara Last of Us 2. Problemet är att det inte direkt är familjevänligt på samma sätt men många kommer köpa det så fort det är möjligt.

Activision sitter nog och grubblar över varför man slarvade bort denna licens under så många år.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Margy:

Det enda på horisonten som kan hota detta rekord lär vara Last of Us 2. Problemet är att det inte direkt är familjevänligt på samma sätt men många kommer köpa det så fort det är möjligt.

Activision sitter nog och grubblar över varför man slarvade bort denna licens under så många år.

Själv hoppas jag väl på att ett framtid Horizon Zero Dawn 2 ska bli nästa rekordhållare. Även om det är bra lång tid framöver.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Grattis Sony.

Jag blir nyfiken på hur står sig det här spelet jämfört mot andra exklusiva titlar på andra plattformar? Ex Zelda spelen eller Mario spelen?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Mycket positivt för SP-spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

God of war hade rekordet fram till detta
Bra år för Sony!

eld
Medlem
Skrivet av SunShine:

Grattis Sony.

Jag blir nyfiken på hur står sig det här spelet jämfört mot andra exklusiva titlar på andra plattformar? Ex Zelda spelen eller Mario spelen?

1.5 miljoner för zelda och 2 för mario första veckan, vet inte vart den veckan började och om det är lika många dagar som de tre som spiderman sålde 3.3.
1.5 mijoner för halo 5 (tror jag?)

Mindre mängd kunder på nintendos plattformar, dock större brist på spel så fler som slängde sig på zelda och mario.

Bra presterat av alla titlar involverade men spiderman vinner nog i slutändan, och min vilda gissning är nog den att spiderman i slutändan kommer springa bort från både zelda och mario.

1
Skriv svar