Lanseringsdags! Och en intensivkurs i Gwent: The Witcher Card Game

Robot
Lanseringsdags! Och en intensivkurs i Gwent: The Witcher Card Game
Moderator | Testpilot

Skrivit det innan men för er som gillar kortspel borde ni verkligen ge Gwent en chans Personligen var spelet kul innan omlanseringen men nu gör det också om ganska mycket för att förhoppningsvis locka en större mängd spelare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har länge varit intresserad av att börja spela det här, och nu ökar det suget en aning. Jag har kört ca 15-20 matcher och fler kommer det att bli när jag får kläm på skiten.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har försökt med andra kortspel som Hearthstone men har inte ens orkat låsa upp alla hjältar och när jag försökt på någon story har jag fått dö pisk direkt... men hade garanterat testa detta (även om jag undvek Gwent i Witcher 3 då jag är mer för att dräpa monster och avancera i storyn) om det hade funnits på iPad!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag har en liten fundering. Jag laddade hem det igår och började spela det och fick ett väldigt bra intryck utav det. Körde igenom tutorialen och gav mig in i casual pvp, vann 1 av 3 matcher. Men kollar man GoG.com så kostar spelet 30 dollar... vad är det man får då förrutom några kegs och bonus grejer? Varför skall jag betala 30 för ett f2p spel?

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har en liten fundering. Jag laddade hem det igår och började spela det och fick ett väldigt bra intryck utav det. Körde igenom tutorialen och gav mig in i casual pvp, vann 1 av 3 matcher. Men kollar man GoG.com så kostar spelet 30 dollar... vad är det man får då förrutom några kegs och bonus grejer? Varför skall jag betala 30 för ett f2p spel?

Singleplayer med kampanj måste du betala för. Vill du bara spela multiplayer är det f2p. Bara uppdatera befintliga gwent och köra på!

Rekommenderar ranked istället för casual eftersom casual inte har lika bra match making och du kommer möta folk som spelat väldigt mycket och har alla kort.

Medlem
Skrivet av gewden:

Singleplayer med kampanj måste du betala för. Vill du bara spela multiplayer är det f2p. Bara uppdatera befintliga gwent och köra på!

Rekommenderar ranked istället för casual eftersom casual inte har lika bra match making och du kommer möta folk som spelat väldigt mycket och har alla kort.

Aha, tack för upplysningen. Då får jag skaffa det vid tillfälle då jag gärna spelar igenom sp delen också. Jag körde Casual inatt mest för att få ett hum om hur spelet fungerar i mp. Skall testa ranked idag efter jobbet.

Medlem

Tycker att Thronebreaker är ganska kul, dock så är Gwent multiplayer riktigt tråkigt. Antar att det är pga att spelet passar bättre som ett PvE spel och inte PvP.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar