Bethesda varnar för buggar och storstrul i Fallout 76

Robot
Bethesda varnar för buggar och storstrul i Fallout 76

Företaget skriver ovanligt öppenhjärtigt öppet brev till fansen.

#early-access, #fallout-76, #moddar, #öppet-brev


Medlem

Mycket föredömlig rättskrivning av ordet öppenhjärtigt

Medlem

Köper man spelet vid release efter detta uttalande så är man skapligt pantad och borde omyndigförklaras.

Medlem

Buggar???? I ett Bethesda spel. Hur kan detta ha hänt?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Creation Engine håller på o faller isär. Men det har den ju börjat med för länge sedan också. Bethesda är ju pinsamma som ångar på med sin så kallade kreation år efter år. Rent crap alltså. Den borde ha pensionerats för länge sedan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

eld
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Creation Engine håller på o faller isär. Men det har den ju börjat med för länge sedan också. Bethaseda är ju pinsamma som ångar på med sin så kallade kreation år efter år. Rent crap alltså. Den borde ha pensionerats för länge sedan.

Ingen annan gör dynamiska spel som bethesda för att det är så mycket som kan gå fel och resultera i buggar och problem.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Creation Engine håller på o faller isär. Men det har den ju börjat med för länge sedan också. Bethaseda är ju pinsamma som ångar på med sin så kallade kreation år efter år. Rent crap alltså. Den borde ha pensionerats för länge sedan.

Ja ny motor behövs verkligen det håller jag med om. Visst den funkar men det känns som att det är dags för en helt ny. Hoppas vi får en till nästa elder scrolls.

Testpilot

Köp inte spelet. Man kan inte stödja sådant här beteende.

Medlem

Skadekontroll redan innan spelet släppts, haahahahahahahah!

Medlem

Säljer man alltså early access spel i butik nu? vilken tid att vara vid liv

Medlem

Folk förköper och då kan företagen fortsätta släppa ofärdiga spel.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

early acces spel sälj till fullpris.

Folk vill ha betalt innan dom jobbat färdigt.

Skäms.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Köper man spelet vid release efter detta uttalande så är man skapligt pantad och borde omyndigförklaras.

Jag kommer köpa det vid release. I och med att det är Bethesda så vet man redan att det kommer vara buggigt så detta uttalande ändrar inte särskilt mycket, men de verkar vara ärliga med det, snarare än att försöka gömma det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot
Skrivet av eld:

Ingen annan gör dynamiska spel som bethesda för att det är så mycket som kan gå fel och resultera i buggar och problem.

Enda fördelen jag ser det med creation engine är att moddarna "kan" motorn.
Finns många andra bättre/modernare spelmotorer i open world spel.

De skulle tagit tiden att utveckla i en annan motor än att patcha creation engine... igen.

Medlem

Folk: "Fan att ingen släpper färdiga och fungerande spel längre..."

Också folk: "Fan, man förbokar väl Fallout 76 även om utvecklarna är öppna med att det kommer vara ofärdigt och trasigt."

Medlem

Hade det inte varit mer logiskt att släppa en BETA(!) månader innan release så att folk kan hitta buggar och rapportera dessa? Nu är det en beta 2-3 veckor innan RELEASE och ingenting kommer att fixas på den tiden. Skamlöst att släppa ett fullpris spel och sen få det att låta som att det är en beta folk köper.

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

乁(ᴗ ͜ʖ ᴗ)ㄏ. ┐(͠≖ ͜ʖ͠≖)┌. ¯\_(⊙_ʖ⊙)_/¯. 乁( ⏒ ͜ʖ ⏒ )ㄏ. ლ(·̿Ĺ̯·̿ ̿ლ). ʅ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʃ. 乁( ͡° ͜ʖ ͡°)ㄏ. ┐( ͡° ʖ̯ ͡°)┌. 乁( ͡° ͜ʖ ͡ °)ㄏ

Medlem

ska spelet se så totalt skit ut så är ju buggfri upplevelse ett krav


signatur

//monster

Medlem

Att de efter x antal releaser, inklusive VR inte fixar direkt game breaking grejs som Fire Support i Fallout 4 förtar definitivt mycket av intresset. Älskar förvisso Fallout-världen, men mycket, mycket tveksam till detta spel eftersom det lär bli mod-fritt väldigt länge.

(När de HAR moddar som fixar buggarna borde de väl för fasen kunna "inkludera" dem i spelet så man slipper gå miste om achievements när man gör spelen spelbara dessutom?)

Medlem

Jag förstår inte de som tycker att det är Ok bara för att det är Bethesda. Men det är väl samma sak som med dom som tycker "allt som Blizzard gör är GULD", oavsett vad det är och hur resultatet blir så är det en förhandsbokning. Trist, för då kommer utvecklarna fortsätta. Varför vänta med att få in cash när konsumenterna uppenbarligen tolererar det mesta?...

För min del blir det att avvakta tills man ser hur releaseversionen är, sedan köpa efter ett par patchar och en prissänkning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tänk om andra branscher fungerade som spelbranschen. Typ Volvo eller boeing går ut och flaggar för oförutsedda buggar och "spectacular issues".

Medlem

Hahaha! Aldrig i livet!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag förstår inte de som tycker att det är Ok bara för att det är Bethesda. Men det är väl samma sak som med dom som tycker "allt som Blizzard gör är GULD", oavsett vad det är och hur resultatet blir så är det en förhandsbokning. Trist, för då kommer utvecklarna fortsätta. Varför vänta med att få in cash när konsumenterna uppenbarligen tolererar det mesta?...

För min del blir det att avvakta tills man ser hur releaseversionen är, sedan köpa efter ett par patchar och en prissänkning.

Fast allt Blizzard gör blir ju guld, det är ju bara fakta. På tal om just det företaget så skulle de aldrig släppa ett halvfärdigt spel och låta användarna vara buggtestare.


signatur

IDKFA

Medlem

Buggar och allmänt crap tillhör bethesda spel elderscroll och fallout spel.
Det är 2 saker som jag riktigt funderat på ang detta.
Hur fasen bethesda kommit undan med det alla dessa år och hur fasen konsolspelarna står ut.
Vad jag erfar så får man stå ut med skiten som bethesda bajsat ut medans om man kör på pc får det tillrätta tack vare moddarna
Jag skulle aldrig.överväga spela elder scrolls eller fallout på konsol


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Enda fördelen jag ser det med creation engine är att moddarna "kan" motorn.
Finns många andra bättre/modernare spelmotorer i open world spel.

De skulle tagit tiden att utveckla i en annan motor än att patcha creation engine... igen.

Det finns inga andra spel där världen är fylld med fysiska objekt som kan flyttas runt eller där delar av världen kan ändras och ta helt annan form om spelet så bestämmer det, och där npc's fortfarande ska fungera okej.

Men ge mig gärna ett exempel på samma typ av spel, gärna ett där världen inte är statisk.

Att bethesda-spel är buggiga beror på att Bethesda inte orkar fixa alla problem. Att de blir buggiga första början beror på vilken typ av spel de gör, inte vilken motor de använder.

Bethesda är ju de enda som gör ökänt buggiga spel med gamebryo/netimmerse.

Medlem

Hm, måste man göra en sådan här post skjuter man givetvis på spelets släpp och gör klart. Alternativt väntar med köp som konsument.

Tyvärr är väl impulsbeteendet framme på båda sidor, av olika anledningar. Jag förstår dem men det är synd att det är så.

Medlem

Inget nytt under huven när det gäller dem.


signatur

Banksy

Medlem

TB vänder sig i graven...

Skägg.
10 Chambers

Tråd rensad på käbbel.


signatur
12
Skriv svar