I väntan på Red Dead Redemption 2 – vilket är Rockstars bästa spel?

Medlem

Vice City.

//LD

Medlem

Shit vad jag får No Man's Sky varning på RDR2. Folk är så spända och förväntningarna är höga. Risken är att det kommer någon bugg eller folk upptäcker något tekniskt och så blir det samling på sergels torg.

Medlem

Rent spontant måste jag framhålla att Red Dead Redemption har haft den mysigaste världen. Den underbara känslan av att roama Rockstars världar hade aldrig varit så levande och naturlig som 2010 i RDR. Kan inte vänta för att se vad de kan göra med dagens teknologi.

En sak som inte alltid lyfts fram då RDR är ett topp-spel och av ja, alla typ ansett som ett mästerverk. Däremot ville Rockstar enormt mycket mer med RDR. De fick smärre problem med utvecklingen och koden, därav en PC version bland annat aldrig kom ut. Denna gång lär de ha kodat betydligt bättre, och fått sin vision förverkligad.

I övrigt är GTA 3 revolutionens gudfar (Vem minns inte hur häpnadsväckande det var att i tredje person springa runt med bollträ och klubba pedastrians gentemot GTA 1&2 och London)

GTA 5 är ett mästerverk. Storymässigt är det mest i min smak. Så jävla rutten humor. Trevor må vara den bästa karaktären i ett spel nånsin. Jag kan inte beskriva hur jag skrattade när jag såg han knulla Johnnys brud, och sen mörda honom i "öppningsscenen" till Trevor. Eller när man backar ned husvagnen ... omfg. "Trevor Phillips Incorporated".

Ett av spelvärldens STÖRSTA misstag är att inte Trevor fick någon uppföljare. Det är en waste i klass med Half Life 3. Singleplayer DLC/Expansion skulle sålt sig sj med omslag som en bajskorv.

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Shit vad jag får No Man's Sky varning på RDR2. Folk är så spända och förväntningarna är höga. Risken är att det kommer någon bugg eller folk upptäcker något tekniskt och så blir det samling på sergels torg.

Haha hur kan du jämföra ett spel av Rockstar med No man´s sky?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Medlem
Skrivet av breahl:

Haha hur kan du jämföra ett spel av Rockstar med No man´s sky?

Håller med. Väldigt skev jämförelse. No mans sky var utvecklat av en liten indiestudie som aldrig utvecklat ett stort spel tidigare. Rockstar har släppt stora open world spel i närmare 2 decennier som alla mottagits väl.

Medlem

San Andreas. Solklart bästa, gällande storyn, kampen att slåss för sitt och m.m Påminde rejält om filmen menace to the society

Medlem

Måste lägga min röst på San Andreas. När jag hörde introt med Dr Dre stuket och hörde dialogen... hiphoparen i mig fick fnatt!

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Håller med. Väldigt skev jämförelse. No mans sky var utvecklat av en liten indiestudie som aldrig utvecklat ett stort spel tidigare. Rockstar har släppt stora open world spel i närmare 2 decennier som alla mottagits väl.

Tror han menar att folk är så besatta att de kommer explodera om något är trasigt.

Redaktör
Skrivet av Augustus:

Måste lägga min röst på San Andreas. När jag hörde introt med Dr Dre stuket och hörde dialogen... hiphoparen i mig fick fnatt!

Dr Dre <3


signatur
Medlem

@eld: Men folks problem med No mans sky var väl att spelet sög?

Medlem

Rätt jämnt mellan GTA IV och V för mig, men min röst faller på IV då det kändes mer nytt när det kom än vad V gjorde.

Skrivet av Tomas Helenius:

Dr Dre <3

https://youtu.be/5kQgaRTh_eQ

Medlem
Skrivet av Maysay:

Shit vad jag får No Man's Sky varning på RDR2. Folk är så spända och förväntningarna är höga. Risken är att det kommer någon bugg eller folk upptäcker något tekniskt och så blir det samling på sergels torg.

Skrivet av eld:

Tror han menar att folk är så besatta att de kommer explodera om något är trasigt.

Ja, men sannorlikheten att något i RDR2 skulle vara såpass trasigt att det kan jämföras med hur trasigt No Man's Sky var när det släpptes är nog väldigt liten.

Det hade ju varit om RDR2 saknade 75% av vad Rockstar har utlovat i sina trailers och intervjuer, vilket aldrig egentligen har hänt något annat spel i världshistorien än i No Man's Sky vad jag vet, allra minst Rockstar. Så sannorlikheten är väldigt liten och därför är jämförelsen väldigt konstig


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

1, Bully
2, Gta4
3, Red dead redemption

Medlem

Röstade på Vice City. Motivering: Det jag la mest tid på i mina yngre dar. Tror nog ändå att 4:an är starkast, mest stämningsfullt, och Rockstars bästa försök hittills på en gripande berättelse.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag måste säga GTA V speciellt när man kör fordon har dom verkligen lyckats med att inte få lätt välta bilar minsta lilla hastighet som i GTA IV t,ex. Och grafiken är ju grym får man inte glömma.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Verkligen en respektabel repertoar! RockStar har ju en nästan overklig spelhistorik av guldkorn! Älskade Manhunt-spelen, Midnight Club var också värda alla timmar som plöjdes ner för en tonårig hiphoppojk. Men inget slår GTA V i min åsikt.

12
Skriv svar