Bethesda varnar för buggar och storstrul i Fallout 76
Företaget skriver ovanligt öppenhjärtigt öppet brev till fansen.
#early-access, #fallout-76, #moddar, #öppet-brev
Creation Engine håller på o faller isär. Men det har den ju börjat med för länge sedan också. Bethesda är ju pinsamma som ångar på med sin så kallade kreation år efter år. Rent crap alltså. Den borde ha pensionerats för länge sedan.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||
Creation Engine håller på o faller isär. Men det har den ju börjat med för länge sedan också. Bethaseda är ju pinsamma som ångar på med sin så kallade kreation år efter år. Rent crap alltså. Den borde ha pensionerats för länge sedan.
Ingen annan gör dynamiska spel som bethesda för att det är så mycket som kan gå fel och resultera i buggar och problem.
Creation Engine håller på o faller isär. Men det har den ju börjat med för länge sedan också. Bethaseda är ju pinsamma som ångar på med sin så kallade kreation år efter år. Rent crap alltså. Den borde ha pensionerats för länge sedan.
Ja ny motor behövs verkligen det håller jag med om. Visst den funkar men det känns som att det är dags för en helt ny. Hoppas vi får en till nästa elder scrolls.
Köper man spelet vid release efter detta uttalande så är man skapligt pantad och borde omyndigförklaras.
Jag kommer köpa det vid release. I och med att det är Bethesda så vet man redan att det kommer vara buggigt så detta uttalande ändrar inte särskilt mycket, men de verkar vara ärliga med det, snarare än att försöka gömma det.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Ingen annan gör dynamiska spel som bethesda för att det är så mycket som kan gå fel och resultera i buggar och problem.
Enda fördelen jag ser det med creation engine är att moddarna "kan" motorn.
Finns många andra bättre/modernare spelmotorer i open world spel.
De skulle tagit tiden att utveckla i en annan motor än att patcha creation engine... igen.
Hade det inte varit mer logiskt att släppa en BETA(!) månader innan release så att folk kan hitta buggar och rapportera dessa? Nu är det en beta 2-3 veckor innan RELEASE och ingenting kommer att fixas på den tiden. Skamlöst att släppa ett fullpris spel och sen få det att låta som att det är en beta folk köper.
Att de efter x antal releaser, inklusive VR inte fixar direkt game breaking grejs som Fire Support i Fallout 4 förtar definitivt mycket av intresset. Älskar förvisso Fallout-världen, men mycket, mycket tveksam till detta spel eftersom det lär bli mod-fritt väldigt länge.
(När de HAR moddar som fixar buggarna borde de väl för fasen kunna "inkludera" dem i spelet så man slipper gå miste om achievements när man gör spelen spelbara dessutom?)
Jag förstår inte de som tycker att det är Ok bara för att det är Bethesda. Men det är väl samma sak som med dom som tycker "allt som Blizzard gör är GULD", oavsett vad det är och hur resultatet blir så är det en förhandsbokning. Trist, för då kommer utvecklarna fortsätta. Varför vänta med att få in cash när konsumenterna uppenbarligen tolererar det mesta?...
För min del blir det att avvakta tills man ser hur releaseversionen är, sedan köpa efter ett par patchar och en prissänkning.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Jag förstår inte de som tycker att det är Ok bara för att det är Bethesda. Men det är väl samma sak som med dom som tycker "allt som Blizzard gör är GULD", oavsett vad det är och hur resultatet blir så är det en förhandsbokning. Trist, för då kommer utvecklarna fortsätta. Varför vänta med att få in cash när konsumenterna uppenbarligen tolererar det mesta?...
För min del blir det att avvakta tills man ser hur releaseversionen är, sedan köpa efter ett par patchar och en prissänkning.
Fast allt Blizzard gör blir ju guld, det är ju bara fakta. På tal om just det företaget så skulle de aldrig släppa ett halvfärdigt spel och låta användarna vara buggtestare.
IDKFA
Buggar och allmänt crap tillhör bethesda spel elderscroll och fallout spel.
Det är 2 saker som jag riktigt funderat på ang detta.
Hur fasen bethesda kommit undan med det alla dessa år och hur fasen konsolspelarna står ut.
Vad jag erfar så får man stå ut med skiten som bethesda bajsat ut medans om man kör på pc får det tillrätta tack vare moddarna
Jag skulle aldrig.överväga spela elder scrolls eller fallout på konsol
Enda fördelen jag ser det med creation engine är att moddarna "kan" motorn.
Finns många andra bättre/modernare spelmotorer i open world spel.
De skulle tagit tiden att utveckla i en annan motor än att patcha creation engine... igen.
Det finns inga andra spel där världen är fylld med fysiska objekt som kan flyttas runt eller där delar av världen kan ändras och ta helt annan form om spelet så bestämmer det, och där npc's fortfarande ska fungera okej.
Men ge mig gärna ett exempel på samma typ av spel, gärna ett där världen inte är statisk.
Att bethesda-spel är buggiga beror på att Bethesda inte orkar fixa alla problem. Att de blir buggiga första början beror på vilken typ av spel de gör, inte vilken motor de använder.
Bethesda är ju de enda som gör ökänt buggiga spel med gamebryo/netimmerse.
Tråd rensad på käbbel.