I väntan på Red Dead Redemption 2 – vilket är Rockstars bästa spel?

Robot
I väntan på Red Dead Redemption 2 – vilket är Rockstars bästa spel?
Medlem

GTA 5. Hands down. Trevor bästa karaktären av dem alla.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

GTA 5. Hands down. Trevor bästa karaktären av dem alla.

Håller nog med. GTA 5. Red Dead Redemption på stark andraplats dock!

Medlem

Table Tennis är bäst. Sen GTA IV tack vare den mörka storyn, bra bilfysik och bra karaktärsuppbyggnad eller vad man nu ska kalla det.

Avstängd

Gillade både GTA 4 och 5, aldrig spelat RDR1


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

1.RDR
2.GTA Vice City
3.GTA V


signatur

Nämen!

Medlem

The Warriors. Dags för en uppföljare nu.

Medlem

@Fulci: Definitivt dags för en uppföljare!


signatur

I drank what?

Medlem

San Andreas utan tvekan.

Medlem

Hade Noire fått vara med, hade jag lagt min röst på det! RDR får det bli.

Geeks Gaming

Helt klart San Andreas. Bästa blandningen av galenskaper och gameplay.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vice City utan tvekan. Det enda som är i närheten är Bully. Hade det varit mer välpolerat hade det nog tagit förstaplatsen.

Medlem

Min röst föll på GTA 2 - fortfarande svårt att hitta ett roligare multiplayerspel!

Ska dock sägas att jag inte har spelat något R*-spel sedan GTA III, så eventuellt är mina kunskaper något bristfälliga. RDR2 blir dock ett givet köp (om en patch eller två).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Svår fråga, spelen blir ju I stort bättre och bättre. RDR2 kommer nog att bli det bästa spelet, men av de gamla så måste jag nog säga GTA IV, hade så kul I MP och storyn tyckte jag var bra, Nico Belic FTW.

Medlem
Skrivet av Remus:

GTA 5. Hands down. Trevor bästa karaktären av dem alla.

GTA4 är mycket bättre än GTA5, men inte det bästa. Jag tycker verkligen SA eller VC är sjukt bra, troligen är SA det bättre om man skall mäta allt i betyg. Skulle gärna säga GTA2, men det håller nog inte riktigt hela vägen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

GTA 3, fantastiskt när det kom även om VC gjorde det hela bättre egentligen. Även RDR men det känns som att GTA 3 banade väg för det hela.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Alla spel som släpps på PC!!!

(inte alls bitter.....)


signatur
Medlem

GTA5, trots missöden med online och alla laddningstider samt girigheten med shark cards

Medlem

GTA 2; många förbättringar från 1:an men fortfarande sjukt underhållande.

Medlem

Vice City måste jag säga, och San Andreas. Mest pga nostalgi mest troligt.

Medlem

Vice City hade en otroligt bra kampanj.

Min röst faller på det.

Medlem

velade mellan san andreas och rdr men blev san andreas till slut. spelade aldrig vice city, ångrar det.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Vice City hade en otroligt bra kampanj.

Min röst faller på det.

Håller med, det spelet också som jag känner mest nostalgi inför. Kan ju bero på storyn.

Svårt att rösta tycker jag.

Gta San Andreas har jag dock mer speltimmar i, tror det slår nyare Gta på den fronten också. samt att det kändes mer revolutionerande när det kom. Just att Multiplayer blev så stort i det spelet med alla moddar som släpptes. Känns som Gta V är en vidareutveckling ifrån det moddarna skapade där.

Så min röst hamnar på San Andreas ändå. Spelet har inte åldrats så bra däremot. Men tror vi kommer känna likadant inför Gta V om 14-15 år.

Medlem

Vice city stories är nog enda jag 100%at eller vad man ska säga. Men jag tycker nog allt RDR är bättre, så det får min röst.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Förlåt,men: Alla som inte svarar GTA 2 är galna. Fight me.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Inget slår mästerverket GTA 4 med Nico Bellic och den mörkare tonen. Sedan som jag alltid nämner i GTA sammanhang, den klockrena tyngre körkänslan på bilar och motorcyklar. Jag drömmer om en remaster av denna pärla. Helst en remake men det kan ju fet glömmas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vice City representerade det Rockstar-spelet som hade flest fräscha idéer utan alldeles för stort fokus på realism, med art design och övervåld som i en serietidning. Katana-svärdet och motorsågen är fortfarande det bästa i alla GTA-spelen, likaså med fuskkoderna (flygande bilar, chick magnet, vattenbilar m.m.)!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

1: RDR
2: GTA Vice City
3: Table tennis
4: GTA V
5: Bully

Redaktör

Jag röstade Red Dead Redemption, men det är grissvårt att välja. GTA 3 var verkligen en revolution, sen har varje ny fullstor GTA-del varit bättre än föregångaren på många plan. RDR var samma grundkoncept, men ändå så annorlunda - tempot, stämningen, känslan. Jag håller nog det högst.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag röstade Red Dead Redemption, men det är grissvårt att välja. GTA 3 var verkligen en revolution, sen har varje ny fullstor GTA-del varit bättre än föregångaren på många plan. RDR var samma grundkoncept, men ändå så annorlunda - tempot, stämningen, känslan. Jag håller nog det högst.

Står fast vid att jag tycker GTA5 är deras bästa spel i helhet, men jag tror nog ändå att GTA3 hade större "Wow!"-faktor. Samtidigt känns det lite orättvist att använda det som en faktor överhuvudtaget för då blir det risk till att alla äldre spel är bättre än nya. Allt var häftigare när saker var nytt och när man var mycket yngre.

Anledningen jag värderar GTA5 högre är just för detaljrikedomen, skådespelet och skalan på spelet. GTA4 var bra men jag fann det alltid någorlunda innehållslöst. Att det även var det första spelet där militären inte var del av polisstyrkan gjorde det något tråkigare för min del, även om jag idag inte bryr mig längre. San Andreas kändes alltid som det hade mycket mer att erbjuda än GTA4 förutom just grafiken.

Red Dead Redemption var något nytt från Rockstar, vilket är varför det står starkt på andraplats. Jag är inte så värst hajpad över Red Dead Redemption 2, men jag har en känsla att det kan innebära att jag kan bli överraskad något rejält - precis som med 1:an. Vem vet, kanske blir det vad jag anser vara deras bästa spel när vi väl får tassarna på det?

12
Skriv svar