Här köper du Red Dead Redemption 2 billigast

Robot
Här köper du Red Dead Redemption 2 billigast
Medlem

Vill verkligen inte ha skivor, vill ha digitalt. Men 750kr är en ordentlig fläskläpp i plånboken...y u heff to do dis is onle gem

Medlem

Börjar känna mig som ett litet barn på julafton. Jobbar torsdag natt sen blir det att åka hem och sitta med ansiktet tryckt mot rutan och vänta på brevbäraren Edit : Hade hellre haft det digitalt så jag slapp tvätta fönstret men det är lite för mycket prisskillnad imho.

Medlem

Jag har bokat det på Webhallen då jag litar på att de skickar det i tid... Känns dumt att betala de extra pengarna för samma sak bara för att de ska vara lite smidigare. Kommer ändå inte spela något annat spel på min Playstation förrän nästa år

Förresten, har ni tagit bilden med en mobil? Tycker bara något med den känns snett.

Medlem

Skiter i vad det kostar, detta spel har jag sett fram emot i 8 år så Ultimate Edition på Xbox store, 1049 kronor, lätt värt det

Medlem

Jag skulle inte uppmuntra till köp innan recensioner.
Never preorder.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

KoP
Medlem

Köper/bokar själv alltid spel via discshop.se Då vet man att man får det på releasedagen.

KoP
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag skulle inte uppmuntra till köp innan recensioner.
Never preorder.

Fast nu är det Rockstar vi pratar om. Dom brukar inte göra halvdana spel. Har nog aldrig blivit besviken på ett spel ifrån dom. Deras track record är ganska hög.

Så förboka på.

Gen
Medlem

Jaja, jag köper väl skiten då Så mycket som ni tjatar om spelet

Medlem

@Godofcheese: Klart man kan förboka innan man läst recensioner! Bilda en egen uppfattning om ett spel istället för att förlita sig på vad andra tycker!

De spel man vill ha de köper man väl? Varför invänta massa recensioner.

Medlem

Betalar "gärna" lite extra för att slippa hålla på med skiva.
Och release en Fredag, om posten gör något fel, vilket inte är speciellt otänkbart, så kan man få sitta hela helgen utan att ha spelet, om man beställt på postorder.

Mitt är förbokat, förladdat och 2 dosor är fulladdade så är redo

Medlem

Detta kommer bli ett "stirra på nedräkningsklockan på ps4:an" spel. Alltså jag kommer starta det samma sekund som det blir tillgängligt. Äntligen klar med den massiva förladdningen så nu återstår bara väntan...suck.

Medlem

Fan jag älskar ju digitalt men 200kr extra... helt sjukt. Fast jag är ännu sjukare så då väntar jag hellre på rea på playstation store haha!

Medlem
Skrivet av Niqros:

@Godofcheese: Klart man kan förboka innan man läst recensioner! Bilda en egen uppfattning om ett spel istället för att förlita sig på vad andra tycker!

De spel man vill ha de köper man väl? Varför invänta massa recensioner.

Det här spelet kan man nog lita på att det kommer ge ett bra underhållsvärde från start men rent generellt så är det bra att vänta på recensioner. Det är tyvärr allt för vanligt nuförtiden att utvecklare släpper spel långt innan de är klara. Fullt med buggar och problem. Och vissa hypar upp spel långt över verkligheten så att invänta recension är nog ett mycket bra råd oavsett.

Medlem

Wow.. kraftigt underrepresenterat av Xbone-ägarna.

Medlem

Alltid digitalt. Kosta vad det vill, *alltid* digitalt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast nu är det Rockstar vi pratar om. Dom brukar inte göra halvdana spel. Har nog aldrig blivit besviken på ett spel ifrån dom. Deras track record är ganska hög.

Så förboka på.

Skrivet av Niqros:

@Godofcheese: Klart man kan förboka innan man läst recensioner! Bilda en egen uppfattning om ett spel istället för att förlita sig på vad andra tycker!

De spel man vill ha de köper man väl? Varför invänta massa recensioner.

Verkligen naivt att tänka att Rockstar kommer göra ett bra spel, bara för att dom är Rockstar.
Folk glömmer gärna bort att Rockstar inte gjorde nå Singleplayer DLCs till GTAV, strippade ut massa saker som var bra med fyran och fokuserade enbart på Online efter när dom insåg att dom kunde sluka pengar från folk med mikrotransaktioner.

Nu när dom har tillkännagett att Online kommer komma till RDR2 också, det är en stor rödflagga.

Varför ska man ge pengar till något som är i stort sätt okänt? hur mycket har vi sett egentligen utöver gameplay trailers som är tungt skriptade?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Är i och för sig 1kr billigare på Spelbutiken än de andra på Xbox. Prisjakt har gjort fel, kostar egentligen 548kr och inte 584kr. I fall någon vill spara en extra krona.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Wow.. kraftigt underrepresenterat av Xbone-ägarna.

Jag är väl en av de få. Förhandsbokat digitalt och förladdat i fredags. XBone mycket prisvärda "experthandkontroll" avgör mycket om man kan njuta av bra spel. Dock är jag naturligtvis lite förbannad över prisskillnaden på spelet.

Medlem

typiskt spelet kommer nu när man inte har pengar över... inte kul ha en sjukdom där medicin tyvärr kommer före

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag är väl en av de få. Förhandsbokat digitalt och förladdat i fredags. XBone mycket prisvärda "experthandkontroll" avgör mycket om man kan njuta av bra spel. Dock är jag naturligtvis lite förbannad över prisskillnaden på spelet.

Ah, det är ett av dom bästa köpet jag gjort rörande spel.
Kommer aldrig kunna gå tillbaka till vanliga kontrollerna igen.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag skulle inte uppmuntra till köp innan recensioner.
Never preorder.

Fast är det Rockstar så vet vi att det är bra, frågan är bara HUR bra det är

Medlem

Köpte mitt på Webhallen. Dels för att jag vill kunna sälja/byta/låna ut spelet när jag är färdig med det, dels för att det var billigare än att köpa digitalt, och dels för att Webhallen har achievements, vilket är min akilleshäl..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Frugan köpte det i present till mig någonstans, minns inte var. Men bekräftelsemail på leverans på releasedagen har hon fått iaf


signatur

I drank what?

Medlem

Blev digitala versionen till PS4 enbart för att kunna börja spela vid tolvslaget. Har t.o.m ledigt på fredag så jävlar vad det ska mysas!

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Frugan köpte det i present till mig någonstans, minns inte var. Men bekräftelsemail på leverans på releasedagen har hon fått iaf

Det där är kärlek. ❤️


signatur
Medlem

Det är ju egentligen helt bisarrt att det är billigare att köpa en fysisk kopia som de måste tillverka, skicka runt halva gjorde, paketera, ha personal som säljer (och paketerar om för postorder) osv. ...och den fysiska kopian kan du alltid sälja vidare och få tillbaka en slant om du inte är en hoarder (och vilken gamer är inte det, förvisso).
Ja, jo, jag förstår... om man vill synas i butikerna och sälja konsoler, då måste spelen också säljas och då måste de vara billigare för att någon ska orka ut till dem... En eftergift helt enkelt, men sjukt är det.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Det är ju egentligen helt bisarrt att det är billigare att köpa en fysisk kopia som de måste tillverka, skicka runt halva gjorde, paketera, ha personal som säljer (och paketerar om för postorder) osv. ...och den fysiska kopian kan du alltid sälja vidare och få tillbaka en slant om du inte är en hoarder (och vilken gamer är inte det, förvisso).
Ja, jo, jag förstår... om man vill synas i butikerna och sälja konsoler, då måste spelen också säljas och då måste de vara billigare för att någon ska orka ut till dem... En eftergift helt enkelt, men sjukt är det.

Då tänker du inte på serverkostnaderna när du handlar saker online via PSN/XboxLive
Du förväntar dig snabba hastigheter när du laddar ner
Det är en drös med andra personer som begär samma hastighet som du vid samma tillfälle
Elräkningen är nog ganska stor också när man driver, säkert tusentals servrar på olika delar i världen, bara för att du ska kunna tanka spelet.
Så klart blir det en premium produkt då, pga att tjänsten är så himla dyr att driva.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Köper allt från webhallen, måste ju samla poäng


signatur

Meep!

Medlem

vet inte varför men mitt kostade 588 från spelbutiken och inte 548 som det står här.

12
Skriv svar