Allt vi vet om Red Dead Redemption 2!

Tråddemonen
Testpilot

Måste ju tacka @Tomas Helenius för att han tog fram all information, det gjorde det lättare för researchen till RDR2 tråden. Tack så mycket för informationen du lyckades gräva fram.

Gen
Medlem

Hajpen är där helt klart...suck. Ska man eller ska man inte, det är frågan.
Stort tack för info iaf.

Medlem

Vill så gärna ha detta men måste köpa ny TV innan dess så det verkligen kan komma till sin rätt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

För dyrt spel väntar til REA.........

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja precis. Är det värt att skaffa 2an eller ska man vänta till 3an?

Jag hade väntat på Red dead redemption 3. Har hört att remaster av hela Red dead redemption 1 och 2 kommer ingå. Plus ett par av GTA-spelen. Har du sett Tillbaka till framtiden?

Medlem

Till en början är spelet nästan 89Gb stort, redan laddat ner det.
Samt om folk skall vänta på en tre:a hahaha sorgligt litet intresse folk har. Då serien heter Red Dead, detta är 3:an som jag sett en skrivit. Kommer vara ett underbart spel, däremot lite prat om en PC port... Är låg chans då denna del av R* inte har släppt något till PC sedan Midtown madness 3, har jag för mig det var.. Bara för att R* vet hur de kan mjölka pengar är det inte säkert att de gör det.

Se bara hur det går för Square, skulle aldrig göra om FF7, det gör de ändå dock har de slagit sig i bakhuvudet, Kingdom Hearts 3 släpps till allt men däremot så gör de en "The Story so far" där det är alla de tidigare i an samling.. dock släpps endast till PS4... De skulle gott o väl tjäna in pengar o släppa de överallt...


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Till en början är spelet nästan 89Gb stort, redan laddat ner det.

Enligt Rockstar själva ska det vara 99GB om man laddar ner det, iallafall när det väl är installerat. Sen krävs ytterligare 50GB under själva installationen , så iallfall en stund måste man ha 149GB ledigt på sin PS4.

Den fysiska versionen ska "bara" kräva 99GB utrymme totalt. Undrar om man måste sitta och vänta på att hela skiva 1 ska installeras och sen få börja spela först på skiva 2. Många spel får man ju annars börja spela ganska snabbt och så installerar dom sig i bakgrunden.

https://support.rockstargames.com/articles/360010842353/Red-D...

Medlem

En bild på kartan och 20 sekunder gameplay har läckt ut, finns på reddit om någon är intresserad!

Medlem

Har en 4k tv, ett rdr2-sug men ingen konsol + jag tycker jag känner mig extremt handikappad med en handkontroll... tror att även om jag gillar spelet i sig så pajjar det upplevelsen.. som om jag skulle spela pingis med ett badminton-racket.

Vafan släpper dom inte det på pc också för?! /sad

Avstängd
Skrivet av hunden:

Enligt Rockstar själva ska det vara 99GB om man laddar ner det, iallafall när det väl är installerat. Sen krävs ytterligare 50GB under själva installationen , så iallfall en stund måste man ha 149GB ledigt på sin PS4.

Den fysiska versionen ska "bara" kräva 99GB utrymme totalt. Undrar om man måste sitta och vänta på att hela skiva 1 ska installeras och sen få börja spela först på skiva 2. Många spel får man ju annars börja spela ganska snabbt och så installerar dom sig i bakgrunden.

https://support.rockstargames.com/articles/360010842353/Red-D...

Jag har laddat ner det och mitt är på 92,76GB.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag trodde den som skrev "När kommer trean?" bara skojade och var långsökt eller något.

Förbeställde RDR2 standardutgåvan igår på Elgiganten i fysiskt version, det kostade 549kr och det är en bättre pris än vad den lokala spelaffären skulle sälja spelet för. Jag skulle inte förvåna mig om de kommer ta 699kr för spelet.

Jag känner lite att jag kanske egentligen vill ha special edition men jag var osäker på om det så värt pengarna, kan ju spela den hos storebror som beställt det (för onödigt mycket pengar i min värld), kan extravapen, extrauppdraget och det andra komma senare? Eller får man köpa det för att låsa upp?

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har laddat ner det och mitt är på 92,76GB.

https://i.imgur.com/9Nf5zqG.jpg

Troligtvis syftar rockstar på storleken när det väl är installerat, det du visar är väl bara storleken på det nerladdade paketet? Eller så räknar dom lite extra för sparfiler och sånt som tillkommer. Behöver man kanske ladda några megabyte till på fredag för att dekryptera de 93GB du redan har.

Har aldrig förladdat något så jag gissar hejvilt
Ville bara peka på vad Rockstar själva sa.

Avstängd
Skrivet av hunden:

Troligtvis syftar rockstar på storleken när det väl är installerat, det du visar är väl bara storleken på det nerladdade paketet? Eller så räknar dom lite extra för sparfiler och sånt som tillkommer. Behöver man kanske ladda några megabyte till på fredag för att dekryptera de 93GB du redan har.

Har aldrig förladdat något så jag gissar hejvilt
Ville bara peka på vad Rockstar själva sa.

Ja jag vet inte, vi får se på natten mot fredag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nu blir jag lite konfunderad...
Under mitt förladdade Red Dead Redemption står det att det inte blir tillgängligt förens den 28:e???

Nån annan som har samma?


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Avstängd
Skrivet av SgtBlack:

Nu blir jag lite konfunderad...
Under mitt förladdade Red Dead Redemption står det att det inte blir tillgängligt förens den 28:e???
https://www.dropbox.com/s/eg0qjevmrzm0ttc/RDR2%2028.jpg?dl=1

Nån annan som har samma?

Nej har PS4, men ser skumt ut hur som helst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Hmm, nu blir jag nyfiken själv på var jag fick reda på den informationen. Jag vill minnas att jag fick höra det från en annan spelnyhetssajt som hade lagt upp en gameplay-analys video på YT, antingen Eurogamer eller Digital Foundry. Dem drog också slutsatsen att Zyngas uppköp av Euphoria innebar att Rockstar inte hade rätt till teknologin längre. Jävligt skumt dock att ingen av deras senaste videos nämner någonting om Euphoria. Kan hända att det klippet togs bort för att undvika spridandet av desinformation. Förhoppningsvis hade den tredjepartskällan helt fel!

Det är Euphoria;

“We use Euphoria specifically to enhance the physics-based reactions of both humans and animals and have really evolved it on Red Dead Redemption 2,” Hooker explains. “For example, if a rider’s horse is shot then there are a range of realistic outcomes like rolling off the horse, being dragged in the stirrups, or even being trapped under a dead horse and fighting to get free.

https://www.vg247.com/2018/10/23/red-dead-redemption-2-physic...

12
Skriv svar