Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Jag är genuint imponerad av spelet och har inte haft så roligt med ett spel på väldigt länge.

Bådar inte så gott med tanke på att du tyckte samma om sea of thieves.

Om jag själv skulle gissa så tror jag nog att du skulle ha dragit bort 1 vitsord om spelet varit multiplatform med andra konsoler. Och 2 vitsord om det skulle ha varit PS exklusivt.

Detta är ju dock bara min egna gissning baserat på din posthistorik.

Inget illa menat


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Gen
Medlem

Alla ska ju få ett car pack på 7 bilar som innehåller diverse rallybilar. Jag som dessutom äger FH3 skulle få kläder samt en Volvolastbil men ingen av dessa bilar är i min ägo och jag vet inte varför. Vet någon hur man claimar dem?

Sen önskar jag också att jag visste hur man tog bilder. Går ju inte att göra det i Drone Mode iaf som jag trodde var rätt sätt.

KoP
Medlem
Skrivet av Zymac:

Du menar förutom det faktum att under ~250km/h så är den i princip obefintlig?
Man puttrar fram på gatan mitt i stan och det känns som man kör ungefär 50, fast hastighetsmätaren visar 150.

Då måste vi ha spelat olika spel. :'D

Medlem

@KoP:
Njää asså, det är inget fel på fartkänslan.. När man kör ruskigt fort så är det läskigt, jag tycker bara att den skalar lite knasigt. Inget ovanligt i bilspel dock. Har nog rätt mycket med att göra att alla vägar är dubbelt så breda som irl. (skulle inte funka med realistiskt smala vägar, alla skulle vara i diket hela tiden då )

@Gen: upp? på D-padden tror jag e default för photomode.

Jag vet inte var du fått att man ska få rallybilar och lastbilar från?
Belöningen för att ha spelat FH3 är några t-shirts och en Ford Raptor.

De 7 bilarna var om man förbokade (eller skaffade Gamepass och ändrade tidszon på datorn så man kunde "köpa" spelet innan det släpptes här *winkwink*) Var 7 st. Formula drift bilar, inte rallybilar.

Det är dock lite meckigt att hitta var dom är, för man har dom inte i garaget från början, man får gå till autoshow och köpa dom för 0cr. styck sen har alla av dom en 300k cr. perk skill man kan låsa upp


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:

Bådar inte så gott med tanke på att du tyckte samma om sea of thieves.

Om jag själv skulle gissa så tror jag nog att du skulle ha dragit bort 1 vitsord om spelet varit multiplatform med andra konsoler. Och 2 vitsord om det skulle ha varit PS exklusivt.

Detta är ju dock bara min egna gissning baserat på din posthistorik.

Inget illa menat

Sea of Thieves är ett kul MP-spel, som ger en bra spelplan för att ha trevligt med rätt folk. Skulle jag sätta betyg på SoT så skulle det förmodligen landa på 3/5.

Mitt betyg på Forza Horizon 4 hade varit 5/5 alldeles oavsett plattform, vad har plattformen med spelet att göra? Är det möjligen så att det projiceras lite här nu?

Ha en trevlig dag!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Är det möjligen så att det projiceras lite här nu?

Ha en trevlig dag!

Absolut ingen projicering... Bara mina egna tankar. Som sagt så baserar jag dessa på din tidigare historik. Speciellt med tanke på att en del av dina inlägg ibland ser ut att komma direkt från ett Xbox reklamblad.

Men bra om så är fallet.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Gen
Medlem
Skrivet av Zymac:

@Gen: upp? på D-padden tror jag e default för photomode.

Jag vet inte var du fått att man ska få rallybilar och lastbilar från?
Belöningen för att ha spelat FH3 är några t-shirts och en Ford Raptor.

De 7 bilarna var om man förbokade (eller skaffade Gamepass och ändrade tidszon på datorn så man kunde "köpa" spelet innan det släpptes här *winkwink*) Var 7 st. Formula drift bilar, inte rallybilar.

Det är dock lite meckigt att hitta var dom är, för man har dom inte i garaget från början, man får gå till autoshow och köpa dom för 0cr. styck sen har alla av dom en 300k cr. perk skill man kan låsa upp

Stort tack för alla svar Verkar som att jag helt enkelt minns fel gällande FH3 och vad man fick även om jag kunde svära på att det var en Volvo. Nåja, Raptorn har jag för mig jag sett i garaget så då var den biten löst.

Mindes dåligt vilka 7 bilar det var men tack för förklaringen. Och nu när du skriver om förfarandet så fick jag en flashback om att det faktiskt var något liknande i FH3, att man fick köpa bilarna för 0 CR. Bra tips ang 300k CR tricket, ska försöka luska ut det

Medlem
Skrivet av twilek:

Vad för betyg det här spelet kommer få när man låter en "Xbox-ambassadör" recensera det är väl ungefär lika förutsägbart som att vilket betyg Kim Jong-Un skulle sätta på Nordkoreas regim: Oavsett hur bra eller dåligt det än är lär betyget alltid ändå bli "Märsterligt" Nåja, skämt åsido, nu kan jag i och för sig hålla med om att Horizon-serien är bland de bättre Microsoft-exklusiva spelen som släppts till rådande konsolgeneration, men att någon av dem skulle vara mästerliga... nah, har väldigt svårt att tro det. Men smaken är ju så klart som baken

Ok om vi hoppar på FZ anställdas Recensioner, det tycker jag är helt inom gränserna för vad som kan kallas för lagom ok, men när en av våra egna (wannabe FZ tuffing)"medspelare", gör en recension, så kanske vi kan bara ge konstruktiv kritik, helst kanske ge komplimanger och ge positiv feedback, istället för detta "Ja du är ju fanboy så då måste du säga si o så"? För det första, du kränker lite av hans integritet, för du säger (även då jag förstår det var halft på skoj) i ett lite fegt sätt att han ljuger för att han är en Xbox spelare, och vill göra reklam för Xbox spel. Om du tror sånt, stå för det, lägg inte upp det som ett skämt, för det är ett fegt sätt att säga nånting man menar men inte vill ta konsekvenser av? Som jag kom till dig och sade, fan såg ljust en bild på din flickvän, är du säker att det är en "flicka", tyckte jag såg lite hint av adamsäpple? Näe jag skojar bara, hon är skit snygg.... så jäkla fult och lågt för man kan gömma sig bakom "skoja bara"... Så jag ber om ursäkt om jag kommer på dig med hårda ord och inga visor, men jag har svårt för när andra gör sig roliga på andras "persona/integritet"s bekostnad.

För jag kan bara bekräfta, det är ett skitbra spel, ett Forza Horizon spel, dom har alltid var bra, och detta är ett av senaste slag.... Sen kan jag väl hålla med om, att mästerligt är lite väl starkt, men det är iförsig FZ+s betygsystem/ordval, inte recensionens val/recensentens? Jag är en PC gamer nr1, PS4 gamer nr2, Xbox gAmer nr3, och allt annat nr 4.... och Ios nr 50.... Så jag har inga skäl att "skriva en lång recension för att göra min del i konsollkrigets PR krig, som dog för 10 år sedan?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar