Recension – Call of Duty: Black Ops 4

Robot
Recension – Call of Duty: Black Ops 4

Skipppar singleplayer och kopierar PUBG – det bästa Call of Duty gjort på ett decennium.

#activision, #beenox, #black-ops-4, #call-of-duty, #treyarch


FM-guru
F.d. Sisyr

Är lite sugen på Blackout. Det vanliga MP-läget och zombies har jag dock tröttnat på för längesen, så prislappen motiverar väl inte riktigt ett köp enbart för Blackout. När det hamnar på rea slår jag nog till dock.

Medlem

Usch nä grapple hook och skit, är inte mycket för helt orealistiska shooters!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Spelat någon vecka nu. Vet inte vad jagf tycker än. Lite kul. Rätt störigt. Men så spelar jag på mobiluppkoppling, så väntar med att såga det tills jag provat med fiber.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Zombies som tröstpris för en slopad singleplayerkampanj?

Då var det klart att detta är ett spel jag kommer att ignorera fullständigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Enligt ett inlägg på Reddit: https://www.reddit.com/r/Blackops4/comments/9psr4j/multiplaye...

...så var spelet i 60hz (multiplayer, server rate) under BETAN. Men nu verkar de ha sänkt det till 20hz under skarpt släpp (användaren har bara testat PS4).

Medlem

Jag undrar bara. Vad har 3 st studios gjort under 3 år? Inte är det Blackout då det tillkom förra året. Nej, det är en kampanj som fanns och som klipptes bort. Tänk om de gör ett DLC av den?

Medlem

Förstår inte varför de gått tillbaka till gamla zombie modellerna när de såg riktigt jävla äckliga och sjukt bra i WW2??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Usch nä grapple hook och skit, är inte mycket för helt orealistiska shooters!

Kan bara hålla med , sen tycker jag det ser ut som vanligt när det gäller COD serien. Grafik som aldrig förnyas!!!
Nää , detta blir inget köp.

Medlem

Tycker dock det är lite märkligt att dom släpper det som ett Black Ops-spel.
Kan ju undra hur många som köper spelet i goda tro att det är single player?
Hade ju kunnat heta COD: Blackout.

Medlem

Activision fortsätter att håva in guld på att sälja skit. Blir activision/blizzard aktier istället för att köpa spelet, som är det samma som att torka sig där bak med pengarna.

Medlem

Recensenten och jag har helt olika uppfattningar när det kommer till Battle Royale, det är en sak som är klar iaf

Enligt mig så är det ett av de tråkigaste spellägena som någonsin introducerats inom spelindustrin. Att det nu håller på att äta upp hela onlinedelen inom shooter-genren är bara tragiskt...

Medlem

@Jozo: Håller helt med, och sen att recensenten tycker att MW2 var bäst håller jag heller inte med om CoD 4 var bäst!

Inaktiv

@Jozo: Som med allt subjektivt så bör man tänka på att det är just subjektivt. Det kommer alltid finnas de som inte alls håller med rådande trenderna och ibland hamnar man själv i den gruppen där man kliar sig i huvudet och frågar hur fan BR / fidget spinners / ananas på pizza / Big Brother kan vara så populärt och man får helt enkelt acceptera att det är fel på alla andra och inte en själv

Medlem
Skribent
Skrivet av Keneralen:

@Jozo: Håller helt med, och sen att recensenten tycker att MW2 var bäst håller jag heller inte med om CoD 4 var bäst!

Säger aldrig att Modern Warfare 2 är bäst.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent
Skrivet av Jozo:

Recensenten och jag har helt olika uppfattningar när det kommer till Battle Royale, det är en sak som är klar iaf

Enligt mig så är det ett av de tråkigaste spellägena som någonsin introducerats inom spelindustrin. Att det nu håller på att äta upp hela onlinedelen inom shooter-genren är bara tragiskt...

Är man ett Pubg-fan som tröttnat på lagget och buggarna är detta bortom uppskattat. Nog att man inte gillar Battle Royale, men det är knappast cods fel att de utnyttjar ögonblicket att leverera något spelare vill va.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@erikcedervall: Det var inget gnäll på Cod, utan det var mer en pik på att hela spelindustrin just nu blir översvämmat av BR-spel som kväver allt annat. Det är precis som det var med alla Zombie-spel för några år sedan...

Medlem

Bunny hopping är tydligen en bra taktik i spelet.

Medlem

För mig är detta 3 av 5, ett okej spel när det fungerar. När det inte laggar, server som inte vill loggas in på eller de flesta fantasi lösa mp mapparna som kommer ibland. Nu när de kunde ha gjort något unikt å roligt istället för samma som man alltid fått. Utan kampanjen så kunde de lekt med iden om roligare miljöer i mp mapparna liksom.

Medlem

Från allt jag sett så är Blackout-läget fantastiskt, långt över de höga förväntningarna jag hade på det. Problemet jag ser är att man trots ett fullpris på 600kr och Season Pass för 400kr inte har några som helst planer på fler kartor till Blackout-läget. Ser helt enkelt inte 600kr spel i ett intressant onlineläge med en enda karta.

Medlem

Tycker det påminner mycket om Fortnite och borde vara gratis..

Avstängd
Skrivet av xverminator:

Tycker det påminner mycket om Fortnite och borde vara gratis..

Inget är gratis från en AAA utvecklare.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Matchmaking är helt värdelös. Man hamnar mot många som prestigat redan, som har nött spelet så hårt och låst upp alla vapentillbehör och dylikt, så de har det bästa möjliga. Även om det går att skjuta ihjäl dem likförbannat så känns det sjukt orättvist när man själv är level 1 - 20 men 3-4 vapen och tillbehör upplåsta.

Har inget emot att möta level 800+ på Overwatch för där har alla samma förutsättningar utöver kunskap. Men på ett spel med mindre antal spelare vs varandra där unlockable improvements är en thing. Nejtack. Jag avinstallerade det häromdagen. Zombie/battleroyale var väl ganska kul dock. Loading times hade kunnat vara bättre dock.

Har lirat lite Blackout nu, jävligt kul! Tycker dock de bör fixa ljudet i nästa uppdatering, jag hör mina och mina polares fotsteg (när jag spelar squads) sjukt bra och långt ifrån men fiendernas fotsteg hörs inte ens när de springer i samma hus ibland! Har blivit överaskad och dödad flera gånger pga detta, man bör ju kunna höra om någon springer i samma byggnad liksom (de har inte haft någon perk som minskat ljudet heller) i BR spel är ju ljudet bland det viktigaste källan man har. Har sett fler som påpekat dessa så det borde väl bli åtgärdar senare.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Matchmaking är helt värdelös. Man hamnar mot många som prestigat redan, som har nött spelet så hårt och låst upp alla vapentillbehör och dylikt, så de har det bästa möjliga. Även om det går att skjuta ihjäl dem likförbannat så känns det sjukt orättvist när man själv är level 1 - 20 men 3-4 vapen och tillbehör upplåsta.

Har inget emot att möta level 800+ på Overwatch för där har alla samma förutsättningar utöver kunskap. Men på ett spel med mindre antal spelare vs varandra där unlockable improvements är en thing. Nejtack. Jag avinstallerade det häromdagen. Zombie/battleroyale var väl ganska kul dock. Loading times hade kunnat vara bättre dock.

Det är precis sånt här som gör att jag skippar spel som dessa. Samma ”soppa” som i battlefront och battlefield på senare tid. Jag menar, det är därför de har flera versioner. Ju mer du spenderar desto bättre gear.

Sånt här spel borde inte få mer än 2/5 på grund av fördelar man kan spela till sig. Tekniskt sett är det en light-version av pay2win men man döljer det lite finare bara. Hade det varit sp där ingen annan påverkas än en själv så hade jag inte brytt mig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tycker det påminner mycket om Fortnite och borde vara gratis..

Mp delen borde vara gratis. Sp kan de ta betalt för om den hade funnits trots att den delen inte varit bra på många år.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tycker det påminner mycket om Fortnite och borde vara gratis..

Fortnite? Really? Fortnite är skit i jämförelse. Vad är det som påminner sååå mycket om Fortnite? Enda jag kan se är själva Battle Royale läget... Annars är det bara vanliga CoD fast i BR-läge. Och CoD har funnits bra mycket längre än Fortshit.

Geeks Gaming
Medlem

Jag har spelat några timmar och jag måste säga att jag är imponerad. CoD har alltså inte lyckats fånga mitt intresse sedan World at War för cirkagurka ett decennium sedan.

Blackoutläget känns som den bästa tolkningen av battle royale på marknaden just nu. Det är grafiskt vackert, mer optimerat än PUBG nånsin kommer att bli, styrningen känns polerad, vapnen beter sig precis som man förväntar sig, och så är det snabbt och smidigt att flyga till önskad punkt på kartan, plundra lite utrustning och ge sig ut i strid.

Dessutom finns det som nämnt roliga gimmicks i och med zombier, radiostyrda bilar, mesh-minor, änterhakar, och diverse små power-ups. Och man slipper det där jävla Fortnite-byggandet. Jag gillar't.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

12
Skriv svar