Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@JaoL: Kan vara kul och veta vad spelet erbjuder. Samt att spelet i sig har ganska advancerade system som kan vara krångligt att förstå sig på om spelet inte erbjuder en fulländad tutorial.

Ja om man är otålig och inte vill utforska själv.

Medlem
Skrivet av JaoL:

Inte läst ett skit av vad ni skrivit om detta spel.
Vill inte veta något i förväg. Fattar inte varför så många vill ha info om allt i spelet innan de får spela det.

Personligen hade jag tänkt spendera en hel del tid på GamePlay-videos innan jag ens börjar fundera på om man ska köpa det eller ej.

Vissa spel är betydligt roligare att uppleva själv, medans vissa gör sig bäst på video.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Personligen hade jag tänkt spendera en hel del tid på GamePlay-videos innan jag ens börjar fundera på om man ska köpa det eller ej.

Vissa spel är betydligt roligare att uppleva själv, medans vissa gör sig bäst på video.

I och med att det är Rockstar så är jag 99% säker på att spelet lever upp till förväntningarna.
De är sällan Rockstar gör en besviken.

Men det är bara jag.

Medlem

Launchtrailern släpps imorgon kl 1600 svensk tid

Medlem

Inte riktigt fråga om spelet i sig, men har någon förbokat en större titel på spelbutiken som RDR? Kommer de fram i god tid? Releasedag eller mycket senare? Hoppas det landar i brevlådan den 26e!


signatur

Ryzen 5 7600X | Powercolor Radeon RX 6800XT | 32 GB Kingston DDR5 Fury Beast

Tråddemonen
Testpilot

@Laddemannen: Härligt!

@Sweric: Har hänt mig vid två tillfällen när jag bokade spel därifrån att jag fick spelen dagen innan release.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vissa av oss skiter totalt i bilduppdatering, vi vill bara spela bra spel!

Hög och stabil bilduppdatering är en förutsättning för ett bra spel.

Medlem

Den här tråden borde vara 18+.

För det första inlägget är snuskigt bra!


signatur

Nämen!

Tråddemonen
Testpilot

@Struggle: Haha man tackar och bockar

Medlem
Skrivet av JaoL:

I och med att det är Rockstar så är jag 99% säker på att spelet lever upp till förväntningarna.
De är sällan Rockstar gör en besviken.

Men det är bara jag.

Nej, kvalitén på spelet betvivlar jag absolut inte. Rockstar har synnerligen ett nästan obefläckat "track record".

Avstängd
Skrivet av JaoL:

Inte läst ett skit av vad ni skrivit om detta spel.
Vill inte veta något i förväg. Fattar inte varför så många vill ha info om allt i spelet innan de får spela det.

Du är säkert en sådan som hatar när folk spoilar saker ur filmer eller serier med?


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem
Skrivet av breahl:

Du är säkert en sådan som hatar när folk spoilar saker ur filmer eller serier med?

Fast det är väl en ganska normal inställning, att man inte vill få saker och ting spoilat för sig själv i allt för stor utsträckning. Har inte heller hårdpluggat all info som dykt upp angående RDR 2, just för att man vill upptäcka lite själv.

Medlem

Nu hoppas man bara att det kommer till PC också, gärna det här årtiondet


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av breahl:

Du är säkert en sådan som hatar när folk spoilar saker ur filmer eller serier med?

Ehhh okej. Är det kul att veta i förväg hur filmen är?
Du vill inte bilda din egna uppfattning?

Tråddemonen
Testpilot

Vill påpeka till samtliga medlemmar att vi håller en god ton mot varandra. Ser en del hetsiga inlägg, men vill gärna att inget spårar ur. Man får självklart argumentera med varandra men jag vill inte se någon utveckling till personliga påhopp och annat tjafs. Då kommer forumpolisen och rensar.

Gen
Medlem

Ska man slå till på PS4 eller vänta på PC versionen...det är frågan.
Är motion blur tillräckligt bra (som på GoW) så kan det nog vara okej att köra det på PS4 trots allt.

Tråddemonen
Testpilot

@Gen: Beror nog lite på hur kräsen du är som konsument. Kan tänka mig att PC kommer erbjuda en hel del grafisk förttring för en bättre spelupplevelse. Men risken finns att det aldrig kommer till PC och all väntan är helt i onödan. Har du tålamod så är det ju bara att vänta och se.

Gen
Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Gen: Beror nog lite på hur kräsen du är som konsument. Kan tänka mig att PC kommer erbjuda en hel del grafisk förttring för en bättre spelupplevelse. Men risken finns att det aldrig kommer till PC och all väntan är helt i onödan. Har du tålamod så är det ju bara att vänta och se.

Normalt sett kör jag bara spel på PS4 som är konsolexklusiva men som du säger kan man vänta i evigheter eller slå till nu direkt

Tråddemonen
Testpilot

@Gen: Jag har nog inte tålamod till att vänta på något som ännu är oklart när det kan släppas till vissa spelsystem, så jag går all in med detta spel vid release. Prata med frun om att jag ska få ha en hel speldag vid release och kan spela helt oavbrutet hahaha!

Tråddemonen
Testpilot

Tråden har uppdaterats med ny info och även en lista på läckta trophies/achievements som är helt spoilerfria. Ha en bra dag allesammans!

Medlem

Vore intressant att se om det blir stor ökning på datatrafik när dem öppnar portarna till nedladdningen. Känns märkligt att spelet är bara en vecka bort


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Gen:

Ska man slå till på PS4 eller vänta på PC versionen...det är frågan.
Är motion blur tillräckligt bra (som på GoW) så kan det nog vara okej att köra det på PS4 trots allt.

Är i samma sits kan.mannsäga.
Men jag tror jag har löst det tillsvidare iaf.
Jag håller på och spelar shadow of war just nu och snart släpps super smash bros som man kanske kan undehålla sig ett tag med. Så kanske rdr2 hinner vara ute ett tag och man får en pc version utannonserat alt man kan köpa ps4 versionen lite billigare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Gen: Jag har nog inte tålamod till att vänta på något som ännu är oklart när det kan släppas till vissa spelsystem, så jag går all in med detta spel vid release. Prata med frun om att jag ska få ha en hel speldag vid release och kan spela helt oavbrutet hahaha!

Jag förstår dig

Skrivet av Molotov:

Är i samma sits kan.mannsäga.
Men jag tror jag har löst det tillsvidare iaf.
Jag håller på och spelar shadow of war just nu och snart släpps super smash bros som man kanske kan undehålla sig ett tag med. Så kanske rdr2 hinner vara ute ett tag och man får en pc version utannonserat alt man kan köpa ps4 versionen lite billigare

Jag spelar också två spel just nu, Forza Horizon 4 samt Shadow of the Tomb Raider så egentligen har jag full upp spelmässigt eftersom jag har väldigt lite tid nuförtiden. Optimalt är om jag bara har ett spel att spela Men med tanke på hur ofta ett bra spel släpps så är det inte alltid lätt att följa detta.

Medlem

Grym post som ger en bra grundförståelse om spelet. Resten upptäcker jag helst själv

Undviker att läsa _för mycket_ om det gameplay-mässiga om SP spel i förväg eller under spelets gång för då blir det tillslut att man läser om om hur man ska spela så optimalt som möjligt, var alla bra vapen är, vilka skills som är bäst, vart man ska gå för att få bäst uppdrag, var alla hemligheter är osv. Det blir en hets att spela så perfekt som möjligt vilket försämrar upplevelsen bigtime (för mig personligen).

Tråddemonen
Testpilot

@Tiggaren: Skrev lite generell info, det finns betydligt mer detaljrik info på hemsidan om system. Sen finns det annat som antagligen inte kommer att nå ytan försen release

Avstängd

RDR 2 PC på mediamarkt

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_red-dead-redemption-2-a...

stod datum också förut, fast det är borttaget.

Avstängd
Skrivet av Harmond:

RDR 2 PC på mediamarkt

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_red-dead-redemption-2-a...

stod datum också förut, fast det är borttaget.

Haha är ju bara någon bitter PC-spelare som jobbar där som lagt upp säkert.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Om denna är bitter varför skulle han då vilja promota RDR på något sätt, verkar inte troligt. Detta är ju dessutom inte enda stället där man gjort liknande av misstag. Behöver inte betyda något, iofs Ser ut sådär f.ö på alla medimarktsidor, inte bara svenska..

Om jag minns rätt var det samma sak med Bully... ingen info från Rockstar men någon affär hade lagt upp att PC version var kommande.

Tråddemonen
Testpilot

@Harmond: Man ska nog inte alltid lita på affärer när de plockar fram speltitlar innan de annonseras. Vet att webhallen hade flera spel på sina förbokningar som aldrig skapades eller ens var påväg att skapas.

Medlem

Av kanske två tre kvällar på hela året som käringen ska utpå så måste en av dem infalla fredag 26e oktober. Blir o väcka ungen tre på natten så han somnar vid 17 när jag kommer från jobb

Gick överraskande snabbt att förladda måste jag ju säga.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skriv svar