20 % i FZ:s omröstning har multiplayer-fuskat

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

Så du menar att fuska i ett spel är något som generellt händer i åldern 1-4 år då eller? Tvivlar på att fuskare skulle vara centrerat till en viss ålder och därför är det väldigt märkligt att jämföra det med att bajsa på sig.

Och om du anser att fuskandet är centrerat till en viss ålder så behöver du veta åldern på de personer som svarat i omröstningen för att ens veta om variationen på svaren kommer att skifta mellan fuskande igår eller fuskande inom den senaste månaden.

För att be folk om att använda hjärnan i ett inlägg här verkar du själv inte vara speciellt påläst inom statistik.

Men kom igen nu förfan, haha Jag har jobbat med statisk och marknadsundersökningar i 8,5 år så jag känner att jag har hygglig koll åtminstone. Jag tog bara ett banalt exempel på varför det inte blir någon användbar statistik för att komma till slutsatsen att vi har 25% av besökarna som är fuskare. Du missar hela poängen dessutom, jag har inte sagt att det är knutet till en viss ålder. Jag skriver om det så du inte hänger upp dig på något irrelevant.

Har du någonsin gjort X?
Har du det senaste året gjort X?

Om vi ställer frågan till 100 personer, som ett exempel. Vilken av frågorna tror du det är det störst chans att du får en högre procentandel som svarar ja?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Men kom igen nu förfan, haha Jag har jobbat med statisk och marknadsundersökningar i 8,5 år så jag känner att jag har hygglig koll åtminstone. Jag tog bara ett banalt exempel på varför det inte blir någon användbar statistik för att komma till slutsatsen att vi har 25% av besökarna som är fuskare. Du missar hela poängen dessutom, jag har inte sagt att det är knutet till en viss ålder. Jag skriver om det så du inte hänger upp dig på något irrelevant.

Har du någonsin gjort X?
Har du det senaste året gjort X?

Om vi ställer frågan till 100 personer, som ett exempel. Vilken av frågorna tror du det är det störst chans att du får en högre procentandel som svarar ja?

Givetvis är den procentuella chansen att du får ett svar JA på den med längst tidsspann i frågeställningen.

Det utesluter ju dock inte heller att samma personer som säger JA på den frågan inte också svar JA på senaste året.
Om du har jobbat med marknadsundersökningar i 8 år borde du också förstå att denna omröstningen varken säger bu eller bä.

Du kan inte dra någon slutsats åt vardera håll.

Medlem

Heh "mot-fusk"...

Hur som helst så har jag aldrig fuskat i MP, däremot körde jag en del "trainers" på ett par singleplayerspel där jag kände att det inte gick att ta sig vidare och jag ville köra klart spelet för storyns skull. Det var dock många år sedan, typ Max Payne 2 och någon bana i StarCraft-kampanjen. Nu för tiden är det så få spel man spelar för storyns skull och om man skulle köra fast så gör det inte mycket. Då växlar man till nästa spel istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kan erkänna att jag försökt i CS 1.6 när man var ung men aldrig lyckats.

Medlem

Det närmaste jag kommit var att hoppa runt sidan på UT-LavaGiant. Det tog dock en jäkla massa försök att lyckas, inklusive vägg-vandring.

Men rent fusk tycker jag bara är att göra spelet sämre när man spelar mot andra, det absolut roligaste är när man spelar en oerhört jämn match.

Singleplayer är en annan femma, jag kör gärna lite hembryggda regler med mina rpgs. Dock sällan så att jag gör spelet enklare, likt i MP så har jag mest kul när det är utmaning. Det blir som att modda sitt spel där ingen annan råkar ut, liksom.

Medlem

@Rydell1986: Jag skrev att jag inte använder fuskkoder i singleplayerspel, vilket stämmer. Senaste gången jag gjorde det var i GTA 2 och det förstörde hela spelet för mig. Jag hade hur kul som helst i spelet och bestämde mig för att prova lite fuskkoder. Springa runt odödlig med full arsenal var kul en liten stund, men efter ett tag var hela utmaningen/poängen med spelet borta och jag slutade ha kul med spelet. Det lämnade en så besk smak i munnen på mig att jag har undvikit fuskkoder sedan dess, och dessutom minns precis vilket spel - efter nästan 20 år! - det var som fick mig att lämna dem åt sidan.

Jag ser generellt sett moddar och fuskkoder som ganska olika saker med olika syften, men eftersom vissa moddar (i den här diskussionen) styr ungefär samma saker som fuskkoder så kändes det värt att nämna att jag använder moddar av olika anledningar i singleplayerspel. Oavsett hur vi ser på förhållandet mellan moddar och fuskkoder så använder jag dem fortfarande inte i multiplayer, dock.

Medlem

" En gång Fuskare ALLTID fuskare "

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

Givetvis är den procentuella chansen att du får ett svar JA på den med längst tidsspann i frågeställningen.

Det utesluter ju dock inte heller att samma personer som säger JA på den frågan inte också svar JA på senaste året.
Om du har jobbat med marknadsundersökningar i 8 år borde du också förstå att denna omröstningen varken säger bu eller bä.

Du kan inte dra någon slutsats åt vardera håll.

...det var ju precis det som var min poäng från början? jag förstår inte vad det är du sitter och försöker argumentera emot?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Alla vet var fuskarna kommer ifrån! (!!11!eleven!!!!)"

Medlem

”Dupade” utrustning i Diablo 2 (eller var det 1:an)

Medlem

Har aldrig fuskat i multiplay bortsett i GTA V där en snubbe droppa cash över mig, de va dock lite men ändå. Sen har de hänt att man har lekt runt med fuskkoder i gta san andreas och gta v i singelplay. De första 5-10 minuterna va de roligt. Men inga aimhack eller wallhack och sådant.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Dec
Medlem

När jag var 14-15 år så var jag nyfiken på fusk, så jag provade wallhack och aimbot i CS 1.6 på publika servrar tror jag det var. Efter att mitt [gamla] Steam-konto blev bannat så lärde jag mig min läxa. Det var inte heller så kul att riskera att få virus när man sökte efter fusk.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

NEVAAAAH! Fusk är för bitches. Även om dom är tonåringar eller yngre.

Medlem

Aldrig. Fick en god uppfostran!

Medlem

Använde Game Genie hos en polare när jag var liten... Skäms fortfarande över det! Och när Super Mario World släpptes fick polaren guiden med och vi hade en lång diskussion om det var fusk eller inte att läsa den...

Provade även God mode i Doom och Quake, men aldrig i MP. Sådär, mitt samvete är rent nu!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Vet en polare som blev trött på att förlora mot mig i Wordfeud och betalade dyrt och heligt (nåja) 10 riksdaler för fuskappen på Google Play - men förlorade än då.

Han skämdes och varje gång jag gick förbi dolde han telefonen eftersom han inte ville erkänna att han fuskade (men jag visste).

Medlem

Ganska harmlöst, lite hacks till Tibia. Typ Multiclient (spela med flera karaktärer samtidigt, mot reglerna) macron, lighthack (behöver inte torch i mörker etc).


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

21% lär vara i rejäl underkant. Riktiga siffran lär vara mycket högre.

Medlem
Skrivet av Natrium:

roligt om folk är så ärliga som möjligt för så vi kan verkligen se hur pass mycket fusk det faktiskt finns i våra multi spel. Personligen tar jag väldigt väldigt hårt på fusk vissa ser det bara som ett roligt tidsfördriv och skit i samma, sen så möter jag sådana personer och jag som själv tar det lite mer på allvar får lida för att folk fuskar imot mig. Skulle jag veta med 100% om en person fuska då skulle jag inte bry mig, men när jag ej kan med säkerhet säga till mig själv den personen fuska eller var jag så dålig då blir det jobbigt.

Jag har försökt att inte ta det så seriöst. Många som fuskar tar det inte lika allvarligt som den som inte fuskar. Ofta när jag spelar brädspel med barn under 10år så fuskar dom alltid, människan vill helt enkelt vinna hela tiden, få den där belöningen hela tiden. De flesta som jobbar vill jobba mindre men få mer i lön, och många gör allt för att nå målet. Jag avskyr fuskare i tävlingssammanhang, oavsett om man har gjort det när man var ung så säger det mycket om ens personlighet. Många människor vill alltid komma åt hela kakan med så lite gjort som möjligt, frestelsen är svår att motstå för många, det krävs att man är intellektuell för att motstå, och det är svårt för många.

Medlem
Skrivet av Goalie:

" En gång Fuskare ALLTID fuskare "

Har du några egna tankar om detta också?

Medlem

Naturligtvis har jag fuskat i multiplayerspel. Är nog mer än de 20% som gjort det tänker jag. Säkert flertalet av moraltanterna här som klagar mest som också är smyghackare

Har aldrig medvetet förstört för någon. Det är inte så att jag hoppar in i BF och headshottar alla och blir #1 med 140 kills som många andra. Istället hade jag en lång karriär i DayZ där jag använde ESP för att veta var alla på kartan var, och skapade intressanta sitautioner för andra spelare utan att förstöra. Lite som en inofficiell game master.

Finns några clip med hyffsat berömda YouTubers i situationer som jag låg bakom som skapat spänning och glädje, av kommentarer att döma. Dödade dock aldrig någon med hacket aktiverat (förutom andra hackers, de är lätta att identifiera när du ser dem springa rätt mot dig över halva kartan oavsett hur du försöker undvika dem).

Good times

Räknas att snegla över på polarens bild i split screen på Golden eye N64??


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Lekte lite med exploits och speedhacks i CS som tonåring. Det fanns en bugg som gjorde att man kunde delta i matchen som en spectator. Ta gisslan som en osynlig free spectator eller ta headshots på fienden från follow mode.

Handlade aldrig om fusk för att vinna dock, mer experimentering. Skulle nog säga att jag förlorade mer på speedhacket iallafall, slow motion funktionen var roligare att leka med.

Medlem

En gång, i CS, 1vs1 mot en klasskamrat som konstant var på mig om att spela trots att jag tröttnat. Han slutade fråga, fusket avinstallerat.

Medlem

När jag gick i 9an och familjen äntligen köpte en ny dator, jag gick från en 486'a till 1.4GHz Pentium, det var ett stort kliv och jag fick äntligen vara med alla coola grabbar o spela Counter-Strike 1.6. Då var det två i min klass som kaxxade upp sig och skulle dänga mig i cs såklart, 2on2, och eftersom jag och min kompis var så dåliga jämfört med dem som hade spelat i flera år så bestämde vi oss för att fuska, vi vann! haha... erkände såklart att vi fuskat och den klasskompisen blev så förbannad att han inte pratade mer med mig på resten av året. Han fick det att låta som jag begått det värsta brottet i världshistorien.

Vi sökte även 2on2 på mirc några gånger och fuskade på vår hostade match, men ungefär 50% av tiden så mötte vi även fuskare så vi var inte ensamma.

Tror aldrig jag fuskat public och har inte fuskat de senaste 10-15 åren mer än att jag sneglat på min kompis skärmhalva när vi lirat split-screen haha.

Medlem
Skrivet av smuts:

Ganska harmlöst, lite hacks till Tibia. Typ Multiclient (spela med flera karaktärer samtidigt, mot reglerna) macron, lighthack (behöver inte torch i mörker etc).

Du har iaf ett passande profilnamn

Medlem

Livstids ban för de som fuskar!

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Har du några egna tankar om detta också?

Faktiskt aldrig fuskat,kan bero på att jag börja lira i 30 års åldern Bara kidsen som blir så ägda så de måste hävda sig

Medlem

Skrämmande många faktiskt, det är ju en sak att prova fusk i SP, om det finns tillgängligt.

Men det är en del av hur samhället ser ut, det handlar om att verka bra istället för att vara det, liknande som instagram där folk lever ett liv de inte lever i verkligheten. Folk vill verka bättre än vad de är.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Vet en polare som blev trött på att förlora mot mig i Wordfeud och betalade dyrt och heligt (nåja) 10 riksdaler för fuskappen på Google Play - men förlorade än då.

Han skämdes och varje gång jag gick förbi dolde han telefonen eftersom han inte ville erkänna att han fuskade (men jag visste).

Hahaha skulle kunnat vara jag då hag försökte samma sak mot min svägerska 😂 förlorade ändå.. är en dålig människa

123
Skriv svar