PUBG-siffrorna på Steam påverkas inte av Black Ops 4:s battle royale

Robot
PUBG-siffrorna på Steam påverkas inte av Black Ops 4:s battle royale
Medlem

Folket vänter på Ring of Elysium och Battlefield 5..

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Folket vänter på Ring of Elysium och Battlefield 5..

Spelat en hel del RoE, och det är tyvärr inget som kommer ta över PUBG. Gunplayen i det är fruktansvärt. Ingen stor streamar klarar av att spela det, så kommer aldrig ta fart tror jag.

Moderator | Testpilot

Har svårt att se att Ring of Elysium slår i genom. Ser inte charmen i det spelet alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ring of Elysium??? sämre skit får man leta efter.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Folket vänter på Ring of Elysium och Battlefield 5..

BFV ja, det tror jag kan bli riktigt bra.

Medlem

Blackout är ju full arcade, medans pubg har mycket djupare mechanics och mer realism osv. Så det är väl inte så förvånande om folk inte hoppar över.

RoE verkar roligt, men är inte spelbart för EU än, så hur folk nu har kört det annars är intressant. Gunplayet i det är ju stabilare än i pubg i alla fall.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Blackout är ju full arcade, medans pubg har mycket djupare mechanics och mer realism osv. Så det är väl inte så förvånande om folk inte hoppar över.

RoE verkar roligt, men är inte spelbart för EU än, så hur folk nu har kört det annars är intressant. Gunplayet i det är ju stabilare än i pubg i alla fall.

Hur är Blackout arcade? Bara för att Pangandet är knivskarpt och PUBG är som utspädd gröt?
Nä nu är du nog lite vriden.

Medlem

Tycker Blackout är bra mycket roligare än PUBG, trots mina 500+timmar mot några timmar i en beta som var sjukt rolig både solo och duo med en polare.
Det som håller många på avstånd kan vara dels att det körs på en annan launcher än Steam och priset. Personligen tycker jag att 500 spänn är väldigt saftigt i dagens läge även om COD räknas kanske som ett mer "premium-spel". Samma gäller mina vänner.
Man har liksom börjat vänja sig att bra och roliga spel kostar normalt 200-300kr idag.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Hur är Blackout arcade? Bara för att Pangandet är knivskarpt och PUBG är som utspädd gröt?
Nä nu är du nog lite vriden.

Woweh, hela cod är ett stort arcade spel, blackout är inget undantag. Healar när man springer bunnyjump, drar kniven på 0.1 sekunder listan är lång.

Inaktiv

@erson: Jag håller med utan att lägga några värderingar i "arcade" men det måste nog sägas att Call of Duty är mer arkad än PU Battlegrounds i punkterna erson tog upp samt rekyl, grappling hook med mera medans PUBG är långsammare med mer "tyngd" och fokus på realism (i jämförelse med CoD).

Medlem
Skrivet av Haddock:

Hur är Blackout arcade? Bara för att Pangandet är knivskarpt och PUBG är som utspädd gröt?
Nä nu är du nog lite vriden.

Osäker på om du är seriös eller inte..

Medlem

Ett rimligt antagande vore att det är ett stort antal spelare som äger pubg men inte äger CoD, alltså har de kanske fått nytt intresse för att spela BR överlag i samband med att CoD har släppts. Spelare som vanligtvis inte spelar pubg för tillfället har alltså kommit tillbaka till spelet samtidigt som de har tappat spelare likt de tidigare månaderna, detta skulle kunna vara anledning till att pubg har tappat färre spelare denna månaden gentemot de tidigare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Releasehästryttare

Twitch folket har talat i allafall, när jag kollade häromdagen så kollade 150k på blackout och enbart 8k på pubg streams.

Medlem

Ge det tid, PUBG sjunker stadigt och Blackout kommer ta över. De är snarlika produkter där den ena faktiskt fungerar, givetvis kommer spelarna lämna det sjunkande skeppet.

Medlem

Jag har över 1250 timmar i PUBG och Blackout + Firestorm kommer att ta många spelare när dessa spel sprids bland spelarnas kretsar. Jag spelade Blackout betan och det var en frisk fläkt att spela ett BR av en högre kvalitet, jag hoppas att BF5:Firestorm blir ett unikt BR spel med massförstörelse och totalt kaos, bara massförstörelse skulle göra spelet roligare än andra BR spel!

Inaktiv

Misstänker att en väldigt stor del av de som har slutat med PUBG under året spelar Blackout idag. Tror även att det kommer fortsätta i samma takt.

Skrivet av Jeehao:

Jag har över 1250 timmar i PUBG och Blackout + Firestorm kommer att ta många spelare när dessa spel sprids bland spelarnas kretsar. Jag spelade Blackout betan och det var en frisk fläkt att spela ett BR av en högre kvalitet, jag hoppas att BF5:Firestorm blir ett unikt BR spel med massförstörelse och totalt kaos, bara massförstörelse skulle göra spelet roligare än andra BR spel!

Fortnite har ju redan förstörbara byggnader/objekt/miljöer om det är det du menar med "massförstörelse".
Jag tror inte Firestorm kommer bli någon riktig konkurrent i BR-genren, detta då de har bestämt sig att spelläget max kommer ha 64-spelare. Vidare så är motståndet till BFV ganska hårt bland gamers. Pre-orders är redan ordentligt påverkade.

Medlem

Att jämföra Fortnite med Pubg är som att jämföra TF2 med CS:GO. Det må vara spel inom samma genre men de spelas på olika sätt och tilltalar olika grupper av spelare. Liknande med spel som Starcraft och Civilization, människor föredrar olika versioner inom samma genre och så kommer det alltid att vara, den ena måste inte leda till den andres död.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fortnite har ju redan förstörbara byggnader/objekt/miljöer om det är det du menar med "massförstörelse".
Jag tror inte Firestorm kommer bli någon riktig konkurrent i BR-genren, detta då de har bestämt sig att spelläget max kommer ha 64-spelare. Vidare så är motståndet till BFV ganska hårt bland gamers. Pre-orders är redan ordentligt påverkade.

Det är lite skillnad på hur man förstör saker i Battlefield och hur man förstör saker i Fortnite.
64 spelare jämfört med 100 är inte en så stor skillnad då ungefär 40 spelare av 100 kutar runt med nävarna och dör direkt när de landat i t.e.x PUBG. BF5 kommer att sälja som smör om deras BR blir riktigt snyggt och bra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ge det tid, PUBG sjunker stadigt och Blackout kommer ta över. De är snarlika produkter där den ena faktiskt fungerar, givetvis kommer spelarna lämna det sjunkande skeppet.

Precis som Blackops kommer minskat i spelare när det börjar vara 2 år gammalt som PUBG är snart. PUBG lär "aldrig "dö ut som ni verkar tro. Är fortfarande en vidrigt stor spelarbas. Nog kommer det finnas nog med folk för att få lira ett PUBG game om man vill om 5 år också. Sprollar ju om de är 10 mille eller 1 mille samtidiga spelare lr 100k bara. Inte fan finns de t.ex mer än några hundra pers som lirar ARMA 3 BR nu för tiden men nog går det ändå lira ett game om man verkligen vill. ^_^ Jag skiter då fullständigt i hur stor spelarbas spelet har så länge man tkr det är kul så spelar de ju ingen roll alls. ^^

Medlem
Skrivet av Dicez:

Precis som Blackops kommer minskat i spelare när det börjar vara 2 år gammalt som PUBG är snart. PUBG lär "aldrig "dö ut som ni verkar tro. Är fortfarande en vidrigt stor spelarbas. Nog kommer det finnas nog med folk för att få lira ett PUBG game om man vill om 5 år också. Sprollar ju om de är 10 mille eller 1 mille samtidiga spelare lr 100k bara. Inte fan finns de t.ex mer än några hundra pers som lirar ARMA 3 BR nu för tiden men nog går det ändå lira ett game om man verkligen vill. ^_^ Jag skiter då fullständigt i hur stor spelarbas spelet har så länge man tkr det är kul så spelar de ju ingen roll alls. ^^

PUBG har tappat drygt 66% av sin spelarbas sedan sin fulla release för drygt 10 månader sedan, att beskriva det som drygt två år gammalt är väldigt missvisande. Tror Fortnite och Black Ops 4 kommer leda PUBG till samma situation som H1Z: Kotk där det enkelt går att hitta matcher men likväl går att anse vara dött. Spelet har ingen framtid.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Det är lite skillnad på hur man förstör saker i Battlefield och hur man förstör saker i Fortnite.
64 spelare jämfört med 100 är inte en så stor skillnad då ungefär 40 spelare av 100 kutar runt med nävarna och dör direkt när de landat i t.e.x PUBG. BF5 kommer att sälja som smör om deras BR blir riktigt snyggt och bra.

På 64-spelare så dör 40st utan vapen i starten och så har man en Battle Royale-match med bara 24st kvar. Om kartan är lika stor som i PUBG så kommer fler överleva startstriderna, men 64-spelare borde innebära markant mindre kartor. Så det slutar nog med samma startkaos som alltid. Nej 100+ spelare är rätt väg att gå.
Hade gärna sett BR-läge med 200-300 spelare på enorma kartor, ett mer taktiskt BR-över lag. Men jag gissar att det finns tekniska hinder att lösa innan något sådant är möjligt.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

På 64-spelare så dör 40st utan vapen i starten och så har man en Battle Royale-match med bara 24st kvar. Om kartan är lika stor som i PUBG så kommer fler överleva startstriderna, men 64-spelare borde innebära markant mindre kartor. Så det slutar nog med samma startkaos som alltid. Nej 100+ spelare är rätt väg att gå.
Hade gärna sett BR-läge med 200-300 spelare på enorma kartor, ett mer taktiskt BR-över lag. Men jag gissar att det finns tekniska hinder att lösa innan något sådant är möjligt.

40 av 64 dör inte i början för att spelare kommer att vara mer utspridda över kartan om det finns många ställen att landa på. 40 av 100 dör i till exempel PUBG för att det är för många spelare för att de ska kunna undvika varandra i början. Jag har nu spelat ett par quad matcher i Blackout med 30-40 spelare vid start och knappt någon dör i början för att det finns gott om ställen att landa på. Jag gillar BR med många spelare men om det är för många så kommer bara alla som inte får ett vapen i början att dö på några sekunder, sätt in 300 spelare i PUBG och 200+ spelare dör när de landat. Blackout har runt 80 spelare vilket är ganska lagomt på sin bana, jag tror knappast att BF5 kommer att ha en mindre bana.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

40 av 64 dör inte i början för att spelare kommer att vara mer utspridda över kartan om det finns många ställen att landa på. 40 av 100 dör i till exempel PUBG för att det är för många spelare för att de ska kunna undvika varandra i början. Jag har nu spelat ett par quad matcher i Blackout med 30-40 spelare vid start och knappt någon dör i början för att det finns gott om ställen att landa på. Jag gillar BR med många spelare men om det är för många så kommer bara alla som inte får ett vapen i början att dö på några sekunder, sätt in 300 spelare i PUBG och 200+ spelare dör när de landat. Blackout har runt 80 spelare vilket är ganska lagomt på sin bana, jag tror knappast att BF5 kommer att ha en mindre bana.

Som sagt, det beror väldigt mycket på kartstorleken. Min förhandsgissning är att Firestorm kommer ha minst kartor av de nu populära BR spelen. Blackout har för övrigt 88-100 spelare beroende på om man kör Solo, Duo eller Squad.

1
Skriv svar