Rockstars Dan Houser: Anställda tvingas inte jobba 100-timmarsveckor

Medlem

@kaealy: Ge mig? Mitt första inlägg i tråden.
Tyckte bara att det var en befogad fråga eftersom du frågade den andra personen om den jobbat på någon av företagen och därigenom ogiltigförklara dennes argument.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Det är artikeln som duchovny länkar till och skriver om jag menar.

Det är som att en "rebellisk" tonåring som inte har erfarenhet eller kunskap om ett ämne ändå tror sig veta precis hur det fungerar har skrivit en artikel.

Extra konstigt blir det när kommentarer och motargument sedan på ett arrogant sätt bemöts med "Jag har rätt. Ni har fel. Såhär är det". Total tondövhet.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Väldigt få personer på en studio är "fastanställda" utan är i de flesta fall projektanställda. Om du inte vet vad detta innebär så hänvisar jag dig till wikipedia. När projektet är avslutat så står du helt enkelt utan jobb, du blir inte ens sparkad. Vilket skulle nästan vara bättre för då kan man i vissa fall få helt andra ersättningar m.m.

Som sagt, ställer du inte upp och jobbar som en idiot så står du utan jobb i nästa projekt.

Även om man skulle ha en fast anställning finns ju risken att man får hamna i ett "tråkigt" projekt inom företaget om man inte ställt upp. Istället för att få vara med och göra Red Dead Redemption 3 får du porta ett gammalt mobilspel.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Inte säker på om det va denna han menade, men misstänker det.
https://www.gamereactor.se/artiklar/669203/Crunch+much

Danke.

Medlem

Man har alltid ett val. Går man med på såna förhållanden så lär dom ju fortsätta med det. Säger inte att det är lätt men man kan alltid byta bransch / hitta bättre jobb inom samma bransch eller klura på en egen lösning.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Man har alltid ett val. Går man med på såna förhållanden så lär dom ju fortsätta med det. Säger inte att det är lätt men man kan alltid byta bransch / hitta bättre jobb inom samma bransch eller klura på en egen lösning.

"sök till en annan kolgruva om du vill slippa lungsot!"

Eller bara släng hela din utbildning i papperskorgen och byt bransch, hur lätt som helst.

Personligen tycker jag det skulle vara rimligare att begära att företagen ska ta sitt jävla ansvar och ta hand om sina anställda istället för att skylla på individen och be denne lösa problemen själv.

12
Skriv svar