20 % i FZ:s omröstning har multiplayer-fuskat

Robot
20 % i FZ:s omröstning har multiplayer-fuskat

Förklaras med ungdomssynder och mot-fusk.

#fortnite, #fusk


Medlem

Räknas gamla LAN (serielkabel) hemma hos polare som multiplayer?

Medlem

roligt om folk är så ärliga som möjligt för så vi kan verkligen se hur pass mycket fusk det faktiskt finns i våra multi spel. Personligen tar jag väldigt väldigt hårt på fusk vissa ser det bara som ett roligt tidsfördriv och skit i samma, sen så möter jag sådana personer och jag som själv tar det lite mer på allvar får lida för att folk fuskar imot mig. Skulle jag veta med 100% om en person fuska då skulle jag inte bry mig, men när jag ej kan med säkerhet säga till mig själv den personen fuska eller var jag så dålig då blir det jobbigt.

Medlem

Så en 1/5 är dåliga förlorare.

Medlem

Här kommer ett 100% ärligt svar!

Ja, jag har fuskat. Fuskade i Call of Duty Modern Warfare 2. Var 15-16 år gammal.
Varför?

1. Det var skitlätt att få tag på. Ladda ner en .exe, configure, go.

2. Alltid varit nyfiken på hur det var.

3. Dum ungdom.

Var det kul? Det var jävligt kul ett tag. Hoppa runt på high-rise och skjuta folk genom 2 väggar och bara vara irriterande. (Death Match)
Prövade Search and Destroy också, (mer seriöst) men det var inte alls kul. Fick min VAC ban så småningom, lärde mig min läxa.

Nu kör jag cs, seriöst och ler för mig själv varje gång någon säger att jag fuskar och att jag har en gammal VAC ban som numera är 6 år gammal.

Sammanställning:

Har fuskat. Inte för att spela seriöst. Var kul i början.
Var det värt det? Njae. Kanske för att ha "erfarenheten". Hjälper lite att veta hur en 'fuskare' tänker när man sitter och tittar på folk i overwatch på cs.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Räknas gamla LAN (serielkabel) hemma hos polare som multiplayer?

Om så är fallet är även jag skyldig. Om man bläddrade snabbt mellan kulsprutan och raketgeväret i Worms så kunde man mata ut raketer som om man höll i ett maskingevär.

Fast vänta... räknas hotseat?

Medlem

Aldrig, vad är det för mening med att vinna om man inte är bättre än andra när man gör det. Jag är för mycket av en tävlingsmänniska för att vilja vinna på smutsigt vis, rätt ska vara rätt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nej, jag använder inte ens fuskkoder i singleplayerspel eftersom jag tycker att det gör dem tråkiga. Det närmaste jag kommer är att ibland modda bort tex encumbrance i rollspel för vem fan orkar med sådant. Men fuska i multiplayerspel? Nu har jag visserligen ingen aning om hur man ens skulle göra sådant, men även om jag visste så förtar det ju hela poängen med multiplayerspel. Jag är för det mesta skitdålig, men när jag väl lyckas få till ett bra streak så känns det ju så fasligt bra just för att det är jag som spelar bra. Att fuska tar ju bort bedriften som annars ligger till grund för det bra resultatet, och vad finns då kvar att vara nöjd med?

Medlem

Så var femte svensk fuskar, kan nästan känna vilka spaltmeter de kommer skrivas på aftonbladet nu

phi
Medlem

Aimbot, wallhack m.m i CS på LAN.

Jag fick lust att driva med kompisarna som tog CS seriöst på den tiden och själv spelade jag bara Quake. Så jag sa att jag behövde bara ett par rundor för att bli bättre än alla på CS och sagt och gjort, jag drog igång allt fusk efter ett par rundor och körde över alla en hel kväll.

Sen tog jag bort CS och har aldrig mer spelat det sedan dess. De tror fortfarande att jag är/var grym på CS.

Good times.

Medlem
Skrivet av delli:

Så var femte svensk fuskar, kan nästan känna vilka spaltmeter de kommer skrivas på aftonbladet nu

Tror inte FZs läsare kan vara representativ för hela Sveriges befolkning.

Medlem
Skrivet av phi:

Aimbot, wallhack m.m i CS på LAN.

Jag fick lust att driva med kompisarna som tog CS seriöst på den tiden och själv spelade jag bara Quake. Så jag sa att jag behövde bara ett par rundor för att bli bättre än alla på CS och sagt och gjort, jag drog igång allt fusk efter ett par rundor och körde över alla en hel kväll.

Sen tog jag bort CS och har aldrig mer spelat det sedan dess. De tror fortfarande att jag är/var grym på CS.

Good times.

Förutsatt attdet inte handlar om barn så kan jag garantera att de visste om ditt fuskande, sådant är väldigt uppenbart i CS.

Medlem

Hemskt att FZ har så många fuskare.


signatur

Meep!

Medlem

MW2 var en utav det större spelen i min spelhistorik.
Efter många hundra timmar, om inte närmare tusen så blev jag lite mätt. Av ren nyfikenhet så testade jag på wallhack. Otroligt nog, så gick det sämre för mig när det var påslaget.

Uppmärksamheten försämrades när man låste sig in på att jaga fiender bakom väggar, vilket ledde till fler tabbar än att inte ha WH på, kort därefter blev jag bannad!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tagit emot pengar från en fuskare i GTA V. Det är min synd och inget annat.

Medlem

Maphack i Diablo 2,
JAG ERKÄNNER MINA SYNDER!

Medlem

Har faktiskt aldrig fuskat i något multiplayerspel. Men som någon annan nämnde så har det ju hänt att man fått pengar från någon snubbe i GTA V som droppade massor över mig, men det var ju inte mycket man kunde göra åt detta?

Avstängd

Måtte Hin Håle ta alla fuskare!

phi
Medlem
Skrivet av kebbe:

Förutsatt attdet inte handlar om barn så kan jag garantera att de visste om ditt fuskande, sådant är väldigt uppenbart i CS.

Garanterat idag men knappast på den tiden. Det här var dock innan 1.6 och innan ”alla” spelade CS online.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Tagit emot pengar från en fuskare i GTA V. Det är min synd och inget annat.

Du är förlåten. Jag har moddat till mig några miljarder i GTA V, gett mig allting som alla kunde drömma om i spelet, tagit alla vapen från oärliga spelare (hackers, griefers) och suttit dem i burar bara för att stå och titta på dem, kört god mode osv. Jag blev bannad som straff i någon/några månader samt blev resettad. När jag kom tillbaka så moddade jag mig till samma rank jag var, maxade mina stats på 56 timmar, gav mig 500 miljoner eller så för att köpa mina fastigheter och allt sånt som går att skaffa typ, alla bilar jag hade och alla vapen. Däremot så gav jag aldrig någon pengar. Och har inte blivit bannad igen ännu.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Fuskade i 1.6 mot mina kompisar på ett LAN runt början av 2000. Inget diskret fusk alls då hacket spammade ur sig länkar och skit i chatten men kul att testa!

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Nej, jag använder inte ens fuskkoder i singleplayerspel eftersom jag tycker att det gör dem tråkiga. Det närmaste jag kommer är att ibland modda bort tex encumbrance i rollspel för vem fan orkar med sådant. Men fuska i multiplayerspel? Nu har jag visserligen ingen aning om hur man ens skulle göra sådant, men även om jag visste så förtar det ju hela poängen med multiplayerspel. Jag är för det mesta skitdålig, men när jag väl lyckas få till ett bra streak så känns det ju så fasligt bra just för att det är jag som spelar bra. Att fuska tar ju bort bedriften som annars ligger till grund för det bra resultatet, och vad finns då kvar att vara nöjd med?

Hahahaha älskar att du skriver att du aldrig fuskat i singleplayerspel men sedan direkt efter erkänner att du fuskar genom att modda bort "regler" spelet har satt upp. hahaha

Gnällkuk
Skrivet av Cenorida:

Tror inte FZs läsare kan vara representativ för hela Sveriges befolkning.

Skrivet av Phobo:

Hemskt att FZ har så många fuskare.

Som vanligt är dessa omröstningar helt meningslösa och totalt intetsägande. Att 25% NÅGON GÅNG har fuskat i ett multiplayerspel säger inte ett skit. Jag började spela onlinespel 1996, om jag hade fuskat däromrking hade det knappast sagt ett jota om hur det är idag, vilket är det som är intressant om man nu ska sitta och oja och beklaga sig.

Sluta hänga upp er på att 25% i sitt liv någon gång har fuskat i ett multiplayerspel, släpp sarjen och använd hjärnan istället och inse att det högst sannolikt inte innebär att 25% har fuskat på friskt sedan de började spela spel online och gör det än idag. Ungefär lika relevant som att ställa frågan om någon har begått ett brott och sedan dra slutsatsen att alla som svarat ja är yrkeskriminella.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Som vanligt är dessa omröstningar helt meningslösa och totalt intetsägande. Att 25% NÅGON GÅNG har fuskat i ett multiplayerspel säger inte ett skit. Jag började spela onlinespel 1996, om jag hade fuskat däromrking hade det knappast sagt ett jota om hur det är idag, vilket är det som är intressant om man nu ska sitta och oja och beklaga sig.

Sluta hänga upp er på att 25% i sitt liv någon gång har fuskat i ett multiplayerspel, släpp sarjen och använd hjärnan istället och inse att det högst sannolikt inte innebär att 25% har fuskat på friskt sedan de började spela spel online och gör det än idag. Ungefär lika relevant som att ställa frågan om någon har begått ett brott och sedan dra slutsatsen att alla som svarat ja är yrkeskriminella.

Fast 1/5 är ju 20% ^_______^
Vilka är dom andra lömska 5%?

Medlem

Har aldrig och kommer aldrig fuska i något spel. Vad är poängen? Bara vidriga människor som fuskar i MP, förstör för andra oerhört mycket och det antar jag är poängen för fuskarna... Vilket gör dom till avskum.

Medlem
Skrivet av tricky:

Som vanligt är dessa omröstningar helt meningslösa och totalt intetsägande. Att 25% NÅGON GÅNG har fuskat i ett multiplayerspel säger inte ett skit. Jag började spela onlinespel 1996, om jag hade fuskat däromrking hade det knappast sagt ett jota om hur det är idag, vilket är det som är intressant om man nu ska sitta och oja och beklaga sig.

Sluta hänga upp er på att 25% i sitt liv någon gång har fuskat i ett multiplayerspel, släpp sarjen och använd hjärnan istället och inse att det högst sannolikt inte innebär att 25% har fuskat på friskt sedan de började spela spel online och gör det än idag. Ungefär lika relevant som att ställa frågan om någon har begått ett brott och sedan dra slutsatsen att alla som svarat ja är yrkeskriminella.

Det är lika stor chans att fusken hände igår som att de hände 1996. Så att denna omröstningen skulle vara irrelevant som du påstår är ju ett felaktigt påstående eftersom frågeställningen inte frågar när fuskandet ska ha skett.

Medlem

Ja, en gång i CS GO. Nu spelar jag endast CS GO via Face IT Premium, ESEA etc. Spelar man vanliga matcher i CS GO matchmaking så är det någon fuskare i princip varannan match.
Så det kostar lite extra att slippa dom.

Det sjuka var att jag lärde mig en del från fusket. Hur spelare tänker etc.

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

Det är lika stor chans att fusken hände igår som att de hände 1996. Så att denna omröstningen skulle vara irrelevant som du påstår är ju ett felaktigt påstående eftersom frågeställningen inte frågar när fuskandet ska ha skett.

Jag skulle säga att om du frågar specifikt igår, eller ens inom närmsta månaden är en ENORM skillnad mot att inkludera om man fuskat någon gång i hela sitt liv. Du själv är född 86 (gissar jag), du menar alltså att chansen på frågan har du bajsat på dig hade varit lika stor om vi hade frågat om du bajsat på dig igår som har du någonsin bajsat på dig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Jag skulle säga att om du frågar specifikt igår, eller ens inom närmsta månaden är en ENORM skillnad mot att inkludera om man fuskat någon gång i hela sitt liv. Du själv är född 86 (gissar jag), du menar alltså att chansen på frågan har du bajsat på dig hade varit lika stor om vi hade frågat om du bajsat på dig igår som har du någonsin bajsat på dig?

Så du menar att fuska i ett spel är något som generellt händer i åldern 1-4 år då eller? Tvivlar på att fuskare skulle vara centrerat till en viss ålder och därför är det väldigt märkligt att jämföra det med att bajsa på sig.

Och om du anser att fuskandet är centrerat till en viss ålder så behöver du veta åldern på de personer som svarat i omröstningen för att ens veta om variationen på svaren kommer att skifta mellan fuskande igår eller fuskande inom den senaste månaden.

För att be folk om att använda hjärnan i ett inlägg här verkar du själv inte vara speciellt påläst inom statistik.

Medlem

Körde enknappsmacro på Vaelastrasz the Corrupt i BWL med min rogue. Dominerade dps-mätaren vet inte om det räknas då det var ett simpelt macro man skrev själv i spelklienten och inget addon eller liknande.

123
Skriv svar