Snacks och spel - hur gör du?

Skägg.
10 Chambers
Snacks och spel - hur gör du?

Efter att ha fått den flottbeständiga Xbox-kontrollen till kontoret började vi snacka om hur, och om, man snacksar samtidigt som man spelar. Jocke intog bara flytande medan till exempel @keffkebab använde en gaffel för att äta ostbågar. Andra tipsade om ätpinnar och till och med spik. Själv har jag nog en tendens att välja snack som inte riskerar att kladda ner. Eller typ hälla upp nötter i ett glas och därmed kunna stjälpa in dem direkt i munnen.

Så frågan är enkel, hur får du i dig snacks när du spelar utan att bli kladdig om händerna?


signatur
Medlem

Smågodis! Ju segare, surare, saltare och tandfastnande dess bättre! Och kladdar inte ner fingrar, tangentbord och dyl.
Rekommenderar ferraribilar med colasmak, sura döskallar och salta lakritsbalkar!
Och vill man verkligen lyxa till det kan man gå direkt på smågodisets absoluta framkant; Matadormix!

Men oftast blire bara en kopp kaffe och en snus, inte lika lyxigt kanske men ack så nödvändigt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Tråddemonen
Testpilot

Pringlesrör brukar jag vända på röret tills jag får en eller fler chips i munnen och tuggar bara. Händer ofta att man käkar det till spel eller film.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gamer grub såklart!

Lösningen har funnits länge, nu ska bara alla svenska snacksfabrikörer skaffa paketering som tillåter dig att "dricka" din snacks direkt istället för att använda ett glas som @Carl Johansson-Sundelius gör.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag måste säga att jag väldigt sällan äter snacks när jag spelar. Jag vill ha ett glas med läsk eller Loka att sippa på. Men snacks är mer en filmgrej för mig.

Medlem

Ingen snacks förutom lakrits/turkisk peppar här. Det är torrt och kladdar inte och är väldigt gott

Edit:

Brusande dryck från butiken med den gulgröna loggan funkar toppen för casual gaming över VoIP med vänner också


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag äter ostkrokar utan att skämmas framför burken.

Medlem

En fuktig "släng" (trasa) om man äter något flott; varma mackor/pizza/chips/nöter.
Annars går det inte så bra ihop. Man blir jo lite små irriterad om fingrarna och musen/tangenterna/kontrollerna är oljiga.
All mat man annars äter framför datorn är i skål och äts med gaffel/sked.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Releasehästryttare

Snacksar aldrig när jag spelar, det håller man sig tills man kollar på en tv-serie alt film.

Calle, du skulle slängt in en poll - "Äter du snacks medans du spelar spel?"

Moderator | Testpilot

På ett lan sommaren 2017 så hade jag en kompis som åt "Cheez ballz" med ätpinnar. Tyckte jag hörde något om det i Fräcka Fredag men det kanske var en gaffel? Minns inte

Det funkade faktiskt rätt bra från vad jag observerade.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag mortlar hela påsen ostbågar till ett fint damm, lägger det i ett glas och skyfflar in i pajhålet med sked.


signatur

Burn in the light.

Skribent
Skrivet av slander:

Jag äter ostkrokar utan att skämmas framför burken.

Säger man ostkrokar har man mycket att skämmas för

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Snacksar aldrig när jag spelar, det håller man sig tills man kollar på en tv-serie alt film.

Calle, du skulle slängt in en poll - "Äter du snacks medans du spelar spel?"

Om forumet hade en omröstningsfunktion - lätt! Det kunde man visst, en gömd feature!

Skrivet av uberpwnage2.0:

På ett lan sommaren 2017 så hade jag en kompis som åt "Cheez ballz" med ätpinnar. Tyckte jag hörde något om det i Fräcka Fredag men det kanske var en gaffel? Minns inte

Det funkade faktiskt rätt bra från vad jag observerade.

https://bagarenochkocken.se/20.0.0.7/70805/cache/70805_28cebe...

Jag har sett liknande lösningar från andra

Skrivet av redruM:

Jag mortlar hela påsen ostbågar till ett fint damm, lägger det i ett glas och skyfflar in i pajhålet med sked.

Nu hittar du allt på!


signatur
Medlem

Föredrar alltid mat framför småätande och särskilt så när det ska spelas. Äta riktigt rejält så att man inte behöver tänka på sånt på många timmar utan kan fokusera stenhårt på spelandet.

Releasehästryttare
Skrivet av Myran22:

Säger man ostkrokar har man mycket att skämmas för

Tror alla säger ostkrokar uppe i norra Sverige.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om forumet hade en omröstningsfunktion - lätt! Det kunde man visst, en gömd feature!

Hade varit kul och göra en poll för min intressanta speltråd, och se intresset för de olika spelen.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Håller mig till dricka när jag spelar. Orkar inte hålla på med kladdiga fingrar.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Backloggens befriare

99% av gångerna som man spelar snacksar man ju inte, då hade man ju varit ännu tjockare än vad man redan är, men när man gör det så är det godis och ostbågar via gaffel (givetvis) som gäller. Salta pinnar är en höjdare också!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Myran22:

Säger man ostkrokar har man mycket att skämmas för

Jag jagar med pilkrok och agnar betet på en fiskebåge...Men jag äter tamefan ostkrokar!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Myran22:

Säger man ostkrokar har man mycket att skämmas för

Det heter ju ostkrokar, vafan snackar du om?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Please, ostbågar. Lär er svenska.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Bennii:

@uberpwnage2.0: Please, ostbågar. Lär er svenska.

Inte ofta jag säger detta, men @Uberpwnage2.0 har rätt! Det är ju en krok inte en båge.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Det heter ju ostkrokar, vafan snackar du om?

Norrlandskusten represent!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Fragtjuv

Chips-kontroller är fruktansvärt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Grukk:

Inte ofta jag säger detta, men @Uberpwnage2.0 har rätt! Det är ju en krok inte en båge.

Va sjutton snackar du om? Det är väl uppenbart att det är en båge, inte en krok! Ni är alla galna!!

Krok:

Båge:

Ostbåge:

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det heter ju ostkrokar, vafan snackar du om?

Usch nej. Det heter ju till och med Ostbågens Dag. En krok består dessutom av en rak del som sedan avslutas i en böj. En båge är inte rak någonstans, precis som en ostbåge

Medlem
Skrivet av Myran22:

Usch nej. Det heter ju till och med Ostbågens Dag. En krok består dessutom av en rak del som sedan avslutas i en böj. En båge är inte rak någonstans, precis som en ostbåge

Kom inte här med logik och tro att du kan ändra något, ostKROKAR het d! DX


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Bennii:

fakenews...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Nån som vågat testa LINSbågar än? Sett dem i affären sen i somras men ej vågat testa dem än själv.

fp
Medlem
Skrivet av Devan:

Nån som vågat testa LINSbågar än? Sett dem i affären sen i somras men ej vågat testa dem än själv.

Jag brukar köra med linschips, de är krispigare än potatischips.

Medlem

Ostbollar, i en stor skål och en stor matsked, annars smågodis. Vindruvor är noice också:)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Tror alla säger ostkrokar uppe i norra Sverige.

https://i.imgur.com/rprhUzZ.jpg

Hade varit kul och göra en poll för min intressanta speltråd, och se intresset för de olika spelen.

Redigera ditt första inlägg i en tråd du skapat, så finns valet längst ner. Detta borde såklart ligga med från början men verkar vara något knas.


signatur
123
Skriv svar