Vilket spel har du lagt flest timmar på 2018?

Skribent
Vilket spel har du lagt flest timmar på 2018?

Hösten är här och det är dags att bekänna färg! Vilket spel har fått mest uppmärksamhet av dig hittills under 2018? (Spelet behöver inte ha släppts under 2018 för att räknas.)

Självklart ett stort plus om du vågar avslöja antalet speltimmar.

Skribent

Förra året hade mitt svar tveklöst varit The Legend of Zelda: Breath of the Wild som jag totalt lade över 140 timmar på. I år har jag spritt ut min speltid över betydligt fler titlar, men Red Dead Redemption 2 kan nog komma att utklassa samtliga under vintern.

Moderator | Testpilot

Svårt att säga men det är nog en jämn kamp mellan League of Legends och Destiny 2. Har spelat mycket spel, men i och med att dessa är multiplayer-titlar så blir det bara automatiskt mer timmar på grund av det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Quake-konnässsör

DCS har jag lagt cirka 200-300 timmar i år på, Arma 3 ligger inte så långt efter eller om det är mer.

Medlem

Svår fråga. Jag försöker komma på något spel som sticker ut lite. Troligtvis God of War. Jag spelade genom det två gånger. Spelade även igenom Horizon för andra gången. Har nog åtminstone investerat runt 60 timmar vardera i de spelet. Sen är det nog mest 20-30 timmar i ett gäng andra spel. Red Dead Redemption 2 kommer troligtvis att krossa det.

Medlem
Skrivet av almblad:

DCS har jag lagt cirka 200-300 timmar i år på, Arma 3 ligger inte så långt efter eller om det är mer.

Ursäkta en oinvigd, men DCS? Är det Digital Combat Sim?


signatur

/MJ

Quake-konnässsör

@mats: Yes,mycket riktigt.

Medlem

Xcom 2 War Of The Chosen är förmodligen på topp med 200-300 timmar.
Tvåa kommer antingen Total War: Warhammer 2; eller Knights Of The Old Republic (om jag slår ihop både 1an och 2an)

Ambassadör
League of Legends

Leauge of Legends, vet dock inte exakt antalet timmar. Har spelat 1325 timmar de senaste 8 åren så kanske rimligt att jag har ca 150 timmar i år. Factorio är nog tvåa på 105 timmar. Sen Football Manager och Europa Universalis IV på ca 70 timmar vardera.

Releasehästryttare

Svårt att säga då jag inte har exakt statistik men World of tanks spelades 6-8 timmar dagligen mellan januari till april.
Sen har man ju kört Heartstone från 30 min till 2 timmar dagligen sen 2013 så det lär ju också vara några timmar om man bara räknar 2018.
3e spelet är Crosscode som släpptes för 3 veckor sen, ingame tid lagt är 45 timmar och är i slutet av spelet nu, så gissar att det max är 5 timmar kvar.

Medlem

Skyrim över 1000 timmar har jag lagt på det men spelar inte det så mycket längre för jag har gått över till Skyrim VR

sen har man ju kört en hel del Witcher 3 + dlc

EDIT

lol nä jag har inte hunnit lägga 1000 timmar på skyrim bara i år... missade bara i år haha
ett antal timmar på skyrim och massa timmar på witcher 3

Medlem

top 3
War thunder.
Assassins creed serien. (Flera olika spel dock)
city skyline

Skribent
Skrivet av Bennii:

Svår fråga. Jag försöker komma på något spel som sticker ut lite. Troligtvis God of War. Jag spelade genom det två gånger. Spelade även igenom Horizon för andra gången. Har nog åtminstone investerat runt 60 timmar vardera i de spelet. Sen är det nog mest 20-30 timmar i ett gäng andra spel. Red Dead Redemption 2 kommer troligtvis att krossa det.

Horizon var en riktig tidsslukare för mig i år. (Omkring 70 timmar.) Inte ofta jag finkammar allt i ett spel, men med Horizon var det bra nära. Antagligen kommer jag gå tillbaka till det vid tillfälle, om inte annat för att köra igenom Frozen Wilds-expansionen.

jbx
Medlem

Stardew Valley till Switch gick över 120timmar i somras. Sen tog AC Origins typ 100 oxå. Annars snittar jag ca 50-70 timmar per spel. Ska tilläggas att jag är torsk på både trophies och achievements.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

1. World of Warcraft
2. Assassins Creed: Oddysey
3. Monster Hunter World

Medlem

World. Of. Fucking. Warcraft.

Jag hade haft dubbla högskoleutbildningar om jag haft vett att hålla mig från det digitala heroinet.

Medlem

Assassin's Creed: Syndicate.

Medlem

Utan tvekan är det Overwatch.

Medlem

Osäker faktiskt, men 50-60h i Bard's Tale 4 än så länge

Medlem

PUBG, tyvärr


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Monster Hunter: World.

400h på PS4 och redan uppe i över 100 på PC...

Medlem

PUBG ca: 195h av looting

Inte helt säker men jag gissar "Pillars of Eternity 2: Deadfire". 156 timmar på steam med huvudspelet samt de två expansioner som släppts.

Fast ärligt sagt, så är nog en 6-10 timmar av den tiden "idle time", dvs. spelet har varit igång men jag har gjort något annat.

Medlem

1. World of Warcraft (för många dagar)
2. Battlefield 1 ( 250+ timmar)
3. Star Wars: Battlefront 2 (200+ timmar)
4. Overwatch (150+ timmar)
5. Heros of the storm (100+ timmar)

Medlem

Lol förmodligen med par aram om dagen, men Subnautica och Wolfenstein 2 har tagit många timmar


signatur

//monster

Medlem

Hittills har det blivit SC2 mest

Medlem

Witcher 3 med råge. Spelat om det, snart klar med andra varvet. New game+ FTW!

Medlem

BF4 har jag lagt ner lite över 200 timmar på i år. Sjukt myclet på ett gammalt spel 😁

Medlem

Monster hunter world
TW: Warhammer 2
Frostpunk


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr

Total War: Warhammer 2 utan tvekan, följt av Dominions 5. Två typiska time sink-lir.

Skriv svar