Höga betyg för Call of Duty: Black Ops 4

Robot
Höga betyg för Call of Duty: Black Ops 4

Serien verkar vara tillbaka i gammal god form.

#black-ops-4, #call-of-duty


Medlem

Hade blivit ett köp ifall det enbart gick att köpa Blackout för en mindre summa


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja, synd att dem fortfarande ska ha 600kr för det

Medlem

lel, ett spel med enbart multiplayer och en battle royal läge som är på väg att dö ut, för 600+ kr

Enbart GI i listan ovan är respektabla i branschen

Medlem
Skrivet av Mabec:

lel, ett spel med enbart multiplayer och en battle royal läge som är på väg att dö ut, för 600+ kr

Enbart GI i listan ovan är respektabla i branschen

Tycker det är bättre med ett bra MP spel än tvinga dit en skiten jävla SP som typ Battlefield har gjort.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Ja, synd att dem fortfarande ska ha 600kr för det

500 till pc och 550 till konsol. Ungefär vad spel från större bolag kostat de senaste åren. Bf serien är ju också fullpris och de har ju ingen sp del någon uppskattar.

Medlem

Fick spelet när jag köpte en ny skärm så det blir att testa det lite mer än betan iaf

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

500 till pc och 550 till konsol. Ungefär vad spel från större bolag kostat de senaste åren. Bf serien är ju också fullpris och de har ju ingen sp del någon uppskattar.

Men när du köper BF får du alla dlc på köpet. För Cod måste du köpa till det. (Båda spelen har microtransaktioner)

Medlem

Skit också, jag vill verkligen inte köpa det här just pga betal-dlc. Där känns BF:V bättre just för att alla banor kommer vara gratis = levande community längre.
Åh andra sidan kommer sannolikt färre personer köpa det till att börja med. Och det är dessutom EA, ett företag jag känner lika stark avsky för som Intel och Nvidia.

Suck.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det var länge sedan jag ens hade ett sug efter ett CoD spel men jag är intresserad nästan enbart på grund av Blackout som jag tror kommer bli det spel som hamnar efter Fortnite BR på de mest spelade BR-spelen (då Blackout inte är gratis ser jag inte det som något större hot mot Fortnite´s enormt stora pouläritet, lägg sedan till att det är två rätt olika BR spel så tror jag nog inte Epic hade behövt vara så bekymrade även om det varit gratis.

Medlem
Skrivet av unoR:

Tycker det är bättre med ett bra MP spel än tvinga dit en skiten jävla SP som typ Battlefield har gjort.

Jo..men du fick åtminstone VALET att lira Singleplayer skitet för samma pris tidigare. Nu har de tagit bort den delen men kör samma pris.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

500 kronor är inte en orimlig summa för ett spel som fungerar från dag ett. Utslaget per spelad timma så blir det inte många kronor i längden. Samt att det DLC(Season pass) som ingår är kartor för vanlig multiplayer, alltså inte blackout. Det finns ingen som helst anledning att köpa det eftersom det enda du får är kosmetiska saker till blackout, alltså ingen P2W.

Liten notis här också, för er som har spelat en del WoW och har guld liggandes, ni kan köpa en eller flera WoW-tokens för guldet och på så sätt köpa CoD för guld.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

"Höga betyg för Blackout"* Fixat
Vanliga multiplayerläget i Black Ops 4 är det nog få som bryr sig om och det är nog lika dåligt som alltid.

Medlem
Skrivet av Thane:

Men när du köper BF får du alla dlc på köpet. För Cod måste du köpa till det. (Båda spelen har microtransaktioner)

Okej det var nytt för serien tidigare har ju alla Battlefield (ur huvudserien) förutom vietnam haft typ 3 expansioner man skulle köpa till för att få hela spelet.
Men tycker fortfarande inte 500kr för ett nytt call of duty är orimligt. Gillar man konceptet är de oftast bra spel som inte har massa buggar. I alla fall på den tiden jag körde spelen (Xbo 360 tiden)

Geeks Gaming

Tyvärr tror jag att många köper detta enbart för Blackout. Vanliga multiplayer kommer dö ut lika snabbt som vanligt på PC och de enda folk kommer spela är TDM.
Men har fortfarande inte sett att dom har postat något alls om fixa de som va fel med Blackout beta. Typ deras tickrate på bara 10 och överlag dålig nätkod(Fast de har dom inte fixat i ett CoD spel sedan Mw2).

Vi får se... tror dock som sagt inte det blir mer långlivat än något annat CoD spel.

Redaktör
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr tror jag att många köper detta enbart för Blackout. Vanliga multiplayer kommer dö ut lika snabbt som vanligt på PC och de enda folk kommer spela är TDM.
Men har fortfarande inte sett att dom har postat något alls om fixa de som va fel med Blackout beta. Typ deras tickrate på bara 10 och överlag dålig nätkod(Fast de har dom inte fixat i ett CoD spel sedan Mw2).

Vi får se... tror dock som sagt inte det blir mer långlivat än något annat CoD spel.

De pratade lite om optimering under och efter releasen - här.


signatur
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr tror jag att många köper detta enbart för Blackout. Vanliga multiplayer kommer dö ut lika snabbt som vanligt på PC och de enda folk kommer spela är TDM.
Men har fortfarande inte sett att dom har postat något alls om fixa de som va fel med Blackout beta. Typ deras tickrate på bara 10 och överlag dålig nätkod(Fast de har dom inte fixat i ett CoD spel sedan Mw2).

Vi får se... tror dock som sagt inte det blir mer långlivat än något annat CoD spel.

CoD på PC har varit dött ända sedan MW3. Det är nog väldigt få som köper detta för att spela traditionell multiplayer, det är blackout som gäller. Mest avgörande blir nog antalet streamers som stannar med spelet, om pubg lyckades vara så populärt trots att det stundtals var otroligt trasigt bör framtiden vara väldigt ljus för blackout som redan i betan var hästlängder före.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Geeks Gaming
Skrivet av Tomas Helenius:

De pratade lite om optimering under och efter releasen - här.

Mer denna jag tänker på. Med tanke på att dom inte brukar lyssna jätte mycket på communityn (Speciellt PC) så förväntar jag mig inte så mycket.
Kunde tex inte ens hitta en lista på alla multiplayer gamemodes som kommer med spelet. Satt hela gårdagen och leta men hitta bara enstaka information och de va typ i en PS promo video

Skrivet av Belfry:

CoD på PC har varit dött ända sedan MW3. Det är nog väldigt få som köper detta för att spela traditionell multiplayer, det är blackout som gäller. Mest avgörande blir nog antalet streamers som stannar med spelet, om pubg lyckades vara så populärt trots att det stundtals var otroligt trasigt bör framtiden vara väldigt ljus för blackout som redan i betan var hästlängder före.

Jag tror ju många som spelar Pubg kan komma gå till Blackout. Men det är mer för dom typ tröttnat på vad pubg har att erbjuda.
Men tror samtidigt att det inte kommer bli ett mega lyft som pubg eller fortnite har/hade. Om dom kan hålla mer än 20 000 spelare på pc om 3 månader så kommer jag va förvånad.
Ja blackout kommer va ett lyft för dom. Men resten är bara same old. Nedbantad version av Bo3.

Fast något som förstör detta spelet för mig är alla oneshot kill vapen som skjuter som laser. Och folk klaga på TTK'n i BF där de enda vapnet som va oneshot va sniper om du kunde träffa i huvudet. Här kan alla sniper oneshota vart som helst på kroppen och en pistol som du bara behöver peka på någon så dör dom.
Får mig att tänka tillbaka på tiden då CoD va ett skillat spel.

Medlem

Inte så svårt att få bättre betyg när SP slopas. Nu behövs ingen story, begränsade röstskådisar, etc, etc. Bara simpla grejer som kartor och vapen, sedan är de klara.


signatur

I drank what?

Medlem

hade mycket kul med COD:WWII och ser fram emot detta när lönen kommer

Medlem

Jag har haft mycket problem med pubg, när det väl funkar så rullar det på rätt bra men ganska många gånger precis när jag ska starta upp spelet och dyka ner så börjar det lagga sedan blir det blackscreen, enda alternativet är att starta om datorn. Vissa dagar funkar det helt inte för mig. Någon som delar samma upplevelse???
För mig kommer cod därför bli ett givit köp då pubg har för många brister

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Jag har haft mycket problem med pubg, när det väl funkar så rullar det på rätt bra men ganska många gånger precis när jag ska starta upp spelet och dyka ner så börjar det lagga sedan blir det blackscreen, enda alternativet är att starta om datorn. Vissa dagar funkar det helt inte för mig. Någon som delar samma upplevelse???
För mig kommer cod därför bli ett givit köp då pubg har för många brister

Pubg är så otroligt trasigt och har varit det sedan lansering. Låg tickrate, dåligt optimerat oavsett prestanda i din PC och buggar som stundtals kan göra allt från att du flyger iväg tvärs över kartan till att din squad plötsligt tappar sina friendly nameplates och förmågan att återuppliva någon. Spelet är skräp och har alltid varit det, kan inte förneka att jag haft en hel del roliga stunder detta till trots.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Geeks Gaming

Btw för er som letar efter folk att spela med så är man mer än välkommen in på FZ/SweC discord https://www.sweclockers.com/forum/trad/1531366-spela-call-of-...

Medlem
Skrivet av Mabec:

lel, ett spel med enbart multiplayer och en battle royal läge som är på väg att dö ut, för 600+ kr

Enbart GI i listan ovan är respektabla i branschen

Har inte den blekaste varifrån du har fått att Battleroyal är på väg att dö ut?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

500 till pc och 550 till konsol. Ungefär vad spel från större bolag kostat de senaste åren. Bf serien är ju också fullpris och de har ju ingen sp del någon uppskattar.

Ja jo. Vill dock minnas att BF1 hade ett singeplayer som blev väldigt hyllat och BFV ska ha liknande singleplayer. Som någon annan sa innan så hade man i tidigare CoD valet att spela SP medans det är helt borta nu fast med samma pris.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Ja jo. Vill dock minnas att BF1 hade ett singeplayer som blev väldigt hyllat och BFV ska ha liknande singleplayer. Som någon annan sa innan så hade man i tidigare CoD valet att spela SP medans det är helt borta nu fast med samma pris.

Jaså jag var av uppfattningen att enspelarläget i bf1 inte var så populärt och dessutom rätt kort. Har dock inte kört det köper Bf spelen främst för online samma gäller Cod.

Men i vilket fall detta är ett spel som förhoppningsvis fungerar betydligt bättre än budgetspel som pubg. Håller det samma låga kvalitet som pubg gjorde från start( och fortfarande kanske gör? ) så kan jag hålla med om att det inte bör kosta 500kr men om det fungerar bra från start så är det ju värt pengarna. Detta kanske även fungerar okej på konsoler.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Pubg är så otroligt trasigt och har varit det sedan lansering. Låg tickrate, dåligt optimerat oavsett prestanda i din PC och buggar som stundtals kan göra allt från att du flyger iväg tvärs över kartan till att din squad plötsligt tappar sina friendly nameplates och förmågan att återuppliva någon. Spelet är skräp och har alltid varit det, kan inte förneka att jag haft en hel del roliga stunder detta till trots.

problemet är att jag inte ens kan spela i huvud taget verkar som att många är med om olika problem, grejen är att det kan funka fint en dag sedan dagen efter funkar det inte alls. Vilket är synd då vi har betalat för spelet

Någon som vet om det blir 80 eller 100 pers i Blackout? De började ju med 80 men hörde att de experimenterade kort med 100 pers under betan.

Inaktiv
Skrivet av Espresso_Bengt:

Någon som vet om det blir 80 eller 100 pers i Blackout? De började ju med 80 men hörde att de experimenterade kort med 100 pers under betan.

100 i Squads, 88 i Solo & Duo

Medlem

Jag hade hellre sett singleplayer-kampanjen än Battle royale-läget Blackout.
Multiplayer ska bli kul att fortsätta med. Gillade det i betan.


signatur

autograph

12
Skriv svar