Mer info om Assassin’s Creed 3-remastern

Robot
Mer info om Assassin’s Creed 3-remastern

Nya karaktärsmodeller, 4K och mer mumma.

#assassins-creed-3, #odyssey, #remaster


Inaktiv

Ska man köra en remaster så kör hellre Rogue, så mycket bättre.
Assassin's 3 har förutom en äckligt dryg halvindian i huvudrollen tråkiga uppdrag. Spelat alla utom Unity och 3an är i min mening det sämsta.

Medlem

Om man tänker på "Remastern" för Rogue, så fixade dom bara det grafiskt, fortfarande låst framerate.

Så räkna med PC inställningar och 4K upplösning med 30 fps.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av anon_176162:

Ska man köra en remaster så kör hellre Rogue, så mycket bättre.
Assassin's 3 har förutom en äckligt dryg halvindian i huvudrollen tråkiga uppdrag. Spelat alla utom Unity och 3an är i min mening det sämsta.

Hur kan du veta att "Rogue" är bättre när du inte ens spelat "AssCreed3" remastern?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lägger de till så att spelet blir roligt att spela? Tråkigare och gnälligare huvudkaraktär får man leta efter!

Att de inte gör en 4k-remaster av Eziotrilogin istället är otroligt...

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur kan du veta att "Rogue" är bättre när du inte ens spelat "AssCreed3" remastern?

Eftersom jag spelat båda spelen så tycker jag Rogue är bättre. Assassins 3 blir inte någon höjdare även om de snyggar upp grafiken och detta handlar om en remaster, inte en remake.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur kan du veta att "Rogue" är bättre när du inte ens spelat "AssCreed3" remastern?

Han har ju spelat hela serien förutom unity. Och tycker 3an är sämst. En remaster brukar sällan göra storyn bättre utan är ju mest lite finare grafik.
Själv hoppade jag över 3an helt för jag tycker det ser ut som riktigt tråkiga miljöer och läst mycket skit om det. Äger dock ett exemplar till ps3 så kanske kör igenom det någon gång om jag har riktigt tråkigt.

Medlem

Gissar att detta mest är för konsollerna. 3:an går redan att spela i 4K på PC

Avstängd

Detta ser jag fram emot, ett av mina favorit AC.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kommer definitivt spela det, gillade spelet men hade så mycket hellre sett AC:2 i remaster. Eller varför inte hela Ezio's berättelse, klart den bästa i min mening.

jbx
Medlem
Skrivet av breahl:

Detta ser jag fram emot, ett av mina favorit AC.

Samma här:-)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@Jozo:

Håller med, en riktigt dryg person som huvudrollsinnehavare gör tyvärr att hela spelet blir lidande. Sen är det, i mitt tycke, en rätt trist tidsperiod att spela dessutom. För en icke-amerikan som mig så är just deras frihetskrig och deras "founding fathers" inte något som får min historienerv att spontanrycka i ren glädjeyra. Orkade med ungefär halva spelet när jag köpte det härom året på någon rea har jag för mig.

Skulle även jag hellre ha sett en remaster på de första spelen, då de är enormt daterade numera, både tekniskt, spelmässigt och ff.a grafiskt och känns nästan ospelbara efter att ha spelat de senaste två spelen i serien. Spelade dem inte när de kom utan AC: Black Flag var mitt första AC och därför har jag ingen speciell relation till dem som många andra verkar ha, vilket även gör att de inte är speciellt kul att spela dessvärre. Orkade inte knappt med mer än introt i just Eziotriologin som du nämnde just på grund av att de kändes enormt daterade.

Avstängd
Skrivet av joonsson:

Kommer definitivt spela det, gillade spelet men hade så mycket hellre sett AC:2 i remaster. Eller varför inte hela Ezio's berättelse, klart den bästa i min mening.

Den kom ju redan för ett par år sedan. Den kom hösten 2016 om jag minns rätt och innehåller alla tre spelen med Ezio.

https://cdon.se/spel/assassin-s-creed-the-ezio-collection-388...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Huvudpersonen må vara "dryg" men personligen tycker jag spelet, särskilt sidospåren är helt lysande och trean är en av de bästa rent storymässigt. Därefter gick det käpprätt åt helvete och serien har inte återhämtat sig. ...men jag är ju historienörd, så jag är väldigt partisk. Twisten som knyter ihop det med pre-quellen ACBF är väldigt underhållande när man spelat ACBF först. Alien-skräpet kan vi nog alla klara oss utan förvisso.

Men näeh... Total makeover av ettan, det hade varit värt att spela om. Och då snackar jag inte om högre upplösning och måttliga förbättringar utan en ordentlig modernisering med ny motor/spelmekanik (för den var i ärlighetens namn HEMSK), helt uppdaterade modeller - inte bara försiktigt putsade texturer - osv. Släng ihop den med 2-4 (och allt däremellan) och kallade "legacy" eller något. Efter fyran är det ju inte "riktiga" AC länge överhuvudtaget. Tveksamt om ens BF ska med, men det var ett jäkligt skönt spel så man kan ursäkta bristerna.

Medlem

Vore ju bra om de gjorde skiten spelbart på PC och inte laggar sönder oavsett inställningar...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Jozo:

Lägger de till så att spelet blir roligt att spela? Tråkigare och gnälligare huvudkaraktär får man leta efter!

Att de inte gör en 4k-remaster av Eziotrilogin istället är otroligt...

Där krävs det nog en komplett remake då de spelen är lastgamla. Svårt att putsa till kanske. Tänk de gamla spelen med Origins och Odyssey gameplay och grafik o detaljer. Fan vad nice alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hade gärna spelat en remaster av 2an eller den efter som hade Da Vinci med.
Det vara bra skit.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hade gärna spelat en remaster av 2an eller den efter som hade Da Vinci med.
Det vara bra skit.

Det du söker finns och har redan länkats i tråden. Da Vinci var föresten med även i 2an.
Det är 3 spel som handlar om ezio. xbox one remastern i länken men finns även till ps4 vet ej om det kom remastrat till PC.
https://cdon.se/spel/assassin-s-creed-the-ezio-collection-388...

Medlem

var det denna med indianen som huvudkaraktär?

Avstängd
Skrivet av CliQue-SinneD:

Vore ju bra om de gjorde skiten spelbart på PC och inte laggar sönder oavsett inställningar...

Därför man spelar på konsol, då är det bara att starta!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Därför man spelar på konsol, då är det bara att starta!

Visst, om man nöjer sig med den grafiken och oftast låst till 30 FPS (beroende på titel såklart)


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Assassins Creed 3 är en av mina favoriter av den enkla anledningen att jag älskar tidsperioden. Hade mycket kul i detta spel när det väl begav sig.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

var det denna med indianen som huvudkaraktär?

Det stämmer.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar