Så presterar Assassin's Creed Odyssey på pc

Robot
Så presterar Assassin's Creed Odyssey på pc

Sweclockers prestandatestar Ubisofts historielektion: "CPU-belasningen absurt hög".

#assassins-creed-odyssey, #geforce, #prestandatest, #radeon, #rtx-2080, #sweclockers


Medlem

Äh Ubisoft hade bara lite mer otur med programmeringen denna gång.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Fick hyfsat prestanda med A. Origins i 4k, höga inställningar, med ett 1080 kort. Hoppas få snarlikt med Odyssey.

Sjukt taggad!

Medlem

Körde först i 60fps 1440p (i7 8700K, gtx1080, 16gig ram) funkade rätt bra med det mesta på max och volumetric clouds på high.

tyvärr så tanka fpsen enormt när du dra ut facklan på nätterna, så fick dra ner till 1080p istället.
lite små trist när man kötta på en 4K tv..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Redaktör

Det.... Jag... Alltså... Kan ha glömt det.

Tack!


signatur
Medlem

Kan CPU belastningen vara piratkopieringsskydd mojset som Voksi påpekade med Origins? Vilket även flera bekräftade runt om i olika forums eller vad det var.

Origins tuggade 97% - 99%, några enstaka ggr 100% på i7 4770k, samt i7 7700k.

Odyssey har jag inte kollat ännu, men ska göra för nyfikehetsskull.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Kan CPU belastningen vara piratkopieringsskydd mojset som Voksi påpekade med Origins? Vilket även flera bekräftade runt om i olika forums eller vad det var.

Origins tuggade 97% - 99%, några enstaka ggr 100% på i7 4770k, samt i7 7700k.

Odyssey har jag inte kollat ännu, men ska göra för nyfikehetsskull.

Ligger la runt 70-80% under hög belastning.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Testpilot

Origins blev bättre efter några patchar rent prestandamässigt. Jag hade dock stora problem med krasch till desktop.

Hoppas inte det är samma här. Har inte haft tid att spela det på allvar ännu.

Medlem

Har också noterat hög CPU (vilket fått mig att fundera på att det är dax att uppgradera från min 4790k).

Men så tittade jag på ett benchmark klipp från EVGA som körde med en i9-7980xe, tar det betydligt lugnare än min propp (som konstant ligger på över 90% på alla cores). De har ju rejäl tearing i sin video, men men.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Origins blev bättre efter några patchar rent prestandamässigt. Jag hade dock stora problem med krasch till desktop.

Hoppas inte det är samma här. Har inte haft tid att spela det på allvar ännu.

Inte samma Ligger typ 40h in och inte haft en krasch. (i7-4790k och 1080ti max allt i 1440p). Flyter på fint (kör med gsync).

Ja min gamla Fx 8350 stånkare klarar ju inte med Odyssey iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot
Skrivet av deezel:

Inte samma Ligger typ 40h in och inte haft en krasch. (i7-4790k och 1080ti max allt i 1440p). Flyter på fint (kör med gsync).

Det låter ju bra , fast hade du krascher i Origins?

Medlem

@Harakiri: Skaffade origins ganska sent, de hade nog hunnit fixa det mesta av stöket. Om jag inte missminner mig blev det två krascher totalt när jag spelade origins.

Testpilot
Skrivet av deezel:

@Harakiri: Skaffade origins ganska sent, de hade nog hunnit fixa det mesta av stöket. Om jag inte missminner mig blev det två krascher totalt när jag spelade origins.

Håller tummarna att det funkar bättre i Odyssey

1
Skriv svar