Playerunknown’s Battlegrounds har bannat över 13 miljoner spelare

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: finns det då spelare kvar?

Jag spelade några matcher igår för första gången på några månader och det var ungefär 10s kötid på duo.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fusk kommer inte komma innan dom lyckats hacka konsolen. Enda jag kan tänka mig finnas som "fusk" är att använda glitches i spelen som ger fördelar andra inte har vid "rent" spel.

Det går att fuska eller skaffa sig fördelar.
99% av konsolspelarna spelar med handkontroll.
Koppla in ett mus + tangentbord och man dominerar spel som drar fördel av det nå otroligt.
Har själv provat hos en kompis i battlefield på xbox one.
Det är inte samma kännsla som pc men det gör siktandet och rörelserna mycket smidigare än med handkontrollen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av waeress:

@DitroX: Artikeln du postade pratade inte om vart fuskarna kommer ifrån. Den var om fusken.

Typ inte en snubbe läste artikeln i länken. Överraskande...

Medlem

Jag har en känsla av att majoriteten av alla fuskare bor på Island.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

@Freeman79a: Varför? För att man kan köpa lådor för poäng. Dessa kan man sälja för riktiga pengar. Därför.

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

@Freeman79a: Varför? För att man kan köpa lådor för poäng. Dessa kan man sälja för riktiga pengar. Därför.

Låter som om du har erfarenhet av det? Och/eller en av dem 13 miljoner.

Medlem

Folk fuskar så mycket dom kan. Kan svära på att folk fuskar ibland när jag blir utskickad mitt i ett uppdrag i GTAV online. Hörde tom någon viska mitt in game namn precis innan jag blev utkastad och min ny snodda bil började brinna.

Medlem

Sjuk hur det har blivit.

Medlem

Och där varför det är, fortfarande, meningslöst, att lägga pengar på att spela online


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av Javas:

Myeeees. Pubg va bra i early access men efter det släpptes som färdigt spel så har folk varit riktigt missnöjda :/

'Folk' är riktigt missnöjda med precis alla spel som släpps och missnöjet börjar i regel långt innan de släpps.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Att fuska är.... Fusk. Varför inte spela på samma villkor? Att bli bättre? Att vinna på, tur/skicklighet? Att få "Winner Winner Chicken Dinner" på rätt sätt? Jag hoppas att det är hela "rigen" och eller konsolen som permabannas.

Dom fuskar för att tjäna pengar. Det går att köpa/sälja utrustning och konton vilket folk är beredda att betala för. Samma sak som "varför ger folk pengar till kriminella" är svaret att människor vill ha eller är beroende av knark.

Medlem
Skrivet av nils45:

Väldigt många som fuskar med att se karaktärer genom byggnader mm. Ett fusk som många inte är medvetna om att många har, tråkigt nog är det många som smyger med det, det kan ofta ses i replay när en spelare sitter helt still och följer folk med musen genom väggar. Väldigt lätt att lägga märke till en sådan spelare. Sen är det väldigt många asiater som fuskar på EU servrar, inte så konstigt då dom försöker fuska sig in på hotellrum i verkligheten, hah.

Ja de personerna är ju lätta att upptäcka som är tydliga. Men de lite halvsmarta fuskarna som faktiskt tänker på hur de siktar och kör med wallhack är ju däremot väldigt svåra att upptäcka genom spectating.

Jag tror man stöter på fler fuskare än vad de flesta tror och märker av. En dålig spelare kan man ju vinna över ändå även om de kör wallhack.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Avstängd
Skrivet av waeress:

@DitroX: Artikeln du postade pratade inte om vart fuskarna kommer ifrån. Den var om fusken.

Lägg ner ditt fattiga narrativ, alla vet vart majoriteten av fuskarna kommer ifrån. Du gör bort dig.

Medlem

Å herrejävlar...

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Lägg ner ditt fattiga narrativ, alla vet vart majoriteten av fuskarna kommer ifrån. Du gör bort dig.

Du får ge lite mer substans än så där om du förväntar dig att jag ska lyssna. "Alla vet..." hahahahaha

Medlem
Skrivet av waeress:

Du får ge lite mer substans än så där om du förväntar dig att jag ska lyssna. "Alla vet..." hahahahaha

" Creator Brendan Greene told Kotaku in December that the vast majority of PUBG cheaters are now based in China, where cheating in online games is "seen as kind of a little bit more acceptable" than it is in other regions. "

Källa: https://www.pcgamer.com/pubg-players-respond-to-bp-apology-wi...

Det vettigaste jag hittade om det. Kan inte säga att 99% är från kina precis men väldigt många tydligen.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av DarkaN:

" Creator Brendan Greene told Kotaku in December that the vast majority of PUBG cheaters are now based in China, where cheating in online games is "seen as kind of a little bit more acceptable" than it is in other regions. "

Källa: https://www.pcgamer.com/pubg-players-respond-to-bp-apology-wi...

Det vettigaste jag hittade om det. Kan inte säga att 99% är från kina precis men väldigt många tydligen.

PCGamer citerar ju Kotaku artikeln som redan är postad i tråden. Tror de är missförstånd över om det pratas om fusk eller fuskare.
Som nämns i Kotaku är det kanske inte konstigt om det upplevs så; det bor trots mycket väldigt mycket folk i Kina.

Medlem

Finns ju massa spel där fusk inte förekommer, borde väl gå att köra något anti-cheat på pubg också. Det vore iallafall bättre.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av jehuty:

"I en session bestående av 100 spelare är det cirka 3 fuskare per runda."

Nej, ni säger själva att listan är baserat på ALLA plattformer så spelar man på EN plattform så stämmer det inte alls.

Iofs förstår ju en normalbegåvad individ detta själv utan extra förklaring, från att bara läsa samma stycke som du själv syftar på.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Lägg ner ditt fattiga narrativ, alla vet vart majoriteten av fuskarna kommer ifrån. Du gör bort dig.

Alla vet att du fuskar


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@skymf: Problemen ligger i att i alla stora spel är det väldigt lukrativt att utveckla fusk som kringgår antifusk, det är big big business det här. Mindre titlar får inte lika mkt fusk för att det inte finns anledning för dom stora sidorna att utveckla fusk till dom.

12
Skriv svar