Max 120 fps i CoD: Black Ops 4:s Blackout-läge vid release

Robot
Max 120 fps i CoD: Black Ops 4:s Blackout-läge vid release

Treyarch säkrar serverstabiliteten vid launch, upplåsning kort efter om allt går bra.

#black-ops-4, #call-of-duty, #call-of-duty-black-ops-4, #cod, #releaselistan


Medlem

Man kan ändå bara se 23.97 fps!
Överflödigt!

he he he he


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

fue
Medlem

Inte lirat COD sedan MW2, ska bli kul detta! Blackout woop woop.

Medlem

"då högre framerate påverkar serverbelastningen"

Detta har jag aldrig hört förut, vad beror det på? Någon tekniskt kunnig?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Dec
Medlem
Skrivet av Dunder:

"då högre framerate påverkar serverbelastningen"

Detta har jag aldrig hört förut, vad beror det på? Någon tekniskt kunnig?

Det måste väl betyda att servern uppdateras 120 gånger per sekund? Jämför med CS:GO där Valve bara låter servrarna uppdatera 64 gånger per sekund, men jag har för mig att det har varit snack att eventuellt uppdatera till 128, eller om det var ett argument att majoriteten av spelare inte når upp till de nivåerna. Detta var något jag hörde tidigare i år tror jag, så jag vet inte hur det ser ut idag.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

@Dunder:
Det handlar om tickrate.
120, 60, 30, ju högre det är, ju snabbare kan servern förmedla information med klienten
Men att låsa spelet till 120fps makes no sense med tanke på vanligtvist så bryr sig inte servern vilken framerate klienten har då t.ex. max på servern kanske är 60 i tickrate.

Det kanske beror på hur dom har har programmerat servrarna.
T.ex. Arma 3 servrarna har en dynamisk tickrate beroende på hur många spelare som är inne på servern för att minimera server load, och där låser dom frameraten i klienten till vad servern säger vad för tickrate som gäller

Kan vara samma story

Sammanfattning
Ju högre tickrate, ju tyngre går servrarna för det krävs mer bandbredd för att köra servrarna då mer data behövs per tick

https://www.nbnco.com.au/blog/entertainment/what-is-tick-rate...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Dec:

Det måste väl betyda att servern uppdateras 120 gånger per sekund? Jämför med CS:GO där Valve bara låter servrarna uppdatera 64 gånger per sekund, men jag har för mig att det har varit snack att eventuellt uppdatera till 128, eller om det var ett argument att majoriteten av spelare inte når upp till de nivåerna. Detta var något jag hörde tidigare i år tror jag, så jag vet inte hur det ser ut idag.

Det betvivlar jag, då servern endast skickade 10 uppdateringar i sekunden under betan, långt ifrån 120hz:

https://youtube.com/watch?v=1T2ohLYKlkg

Medlem

@Fletchett:
lol
That is some bad shit right there
vet att dom måste anpassa sig för konsoll, but shit .. 10hz.....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@Newklear:
Det handlar om tickrate.
120, 60, 30, ju högre det är, ju snabbare kan servern förmedla information med klienten
Men att låsa spelet till 120fps makes no sense med tanke på vanligtvist så bryr sig inte servern vilken framerate klienten har då t.ex. max på servern kanske är 60 i tickrate.

Det kanske beror på hur dom har har programmerat servrarna.
T.ex. Arma 3 servrarna har en dynamisk tickrate beroende på hur många spelare som är inne på servern för att minimera server load, och där låser dom frameraten i klienten till vad servern säger vad för tickrate som gäller

Kan vara samma story

Sammanfattning
Ju högre tickrate, ju tyngre går servrarna för det krävs mer bandbredd för att köra servrarna då mer data behövs per tick

https://www.nbnco.com.au/blog/entertainment/what-is-tick-rate...

Skumt.
Att lasten blir högre när mer data skickas och behandlas är väl förståeligt, men jag förstår inte varför denna "tick rate" skulle vara bunden till klientens bilduppdateringsfrekvens... Det var just det jag undrade kring.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Fletchett: Sån där dålig Tickrate har COD alltid haft tyvärr... och man ska inte förväxla Tickrate och FPS.
Spelar ingen roll om du har 144fps, du och din motståndare har ändå 10Hz tickrate genom servern.
BF4, BF1 och BFV bl.a kör 60Hz Tickrate.
CS kör 64Hz som minimum.

Medlem

Ser ut som det är gjort för 10 år sedan.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv
Skrivet av rewoX:

@Fletchett: Sån där dålig Tickrate har COD alltid haft tyvärr... och man ska inte förväxla Tickrate och FPS.
Spelar ingen roll om du har 144fps, du och din motståndare har ändå 10Hz tickrate genom servern.
BF4, BF1 och BFV bl.a kör 60Hz Tickrate.
CS kör 64Hz som minimum.

Sedan ska man heller inte anta att ett spel med högre tickrate har mindre lagg än ett spel med lägre tickrate. Det är ganska komplicerat vilket battlenonsense förklarar i videon ovan. Fortnite har bland de mest responsiva servrarna idag trots 30Hz tickrate.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Sedan ska man heller inte anta att ett spel med högre tickrate har mindre lagg än ett spel med lägre tickrate. Det är ganska komplicerat vilket battlenonsense förklarar i videon ovan. Fortnite har bland de mest responsiva servrarna idag trots 30Hz tickrate

Absolut, det är ju bara att titta på PUBG - 120hz men fortfarande mer nätverksproblem än de flesta andra spel. Det sagt så var ju fördröjningen han uppmätte i Blackout inget vidare heller... och 10hz tickrate:en är säkert en begränsande faktor. Det är så få uppdateringar att allt för mycket kan hända emellan "ticks".

1
Skriv svar