Skybound Games plockar upp finalen i The Walking Dead

Robot
Skybound Games plockar upp finalen i The Walking Dead
Medlem

Schysst att få förhandla om sina egna rättigheter till The Walking Dead. Blir lite osäker på spelet nu. Skybound verkar vara ett företag som gör allt för en snabb cash grab. De har pumpat märket The Walking Dead ordentligt och har väl inte kommit med något nytt intressant efter detta?

Medlem

Hur blir det för oss som degat upp för ett season pass, köpa kommande episoder på nytt eller?

Avstängd

När jag såg detta så tog jag världens glädjeskutt. Jag har aldrig blivit så glad på länge. Skönt att veta att Final Season görs färdigt! Ska bli kul att spela de återstående avsnitten.


signatur

Why so serious?

Medlem

Appropå The walking dead: "The walking dead"-stjärnan Scott Wilson död

"Nyheten om Wilsons död kom strax efter att tv-seriens skapare under seriemässan Comic Con i New York gått ut med att skådespelare som tidigare medverkat i serien, bland andra Scott Wilson, kommer att dyka upp i den nionde säsongen. Enligt Variety ska Wilson redan ha hunnit spela in alla sina scener."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

eld
Medlem
Skrivet av Maysay:

Schysst att få förhandla om sina egna rättigheter till The Walking Dead. Blir lite osäker på spelet nu. Skybound verkar vara ett företag som gör allt för en snabb cash grab. De har pumpat märket The Walking Dead ordentligt och har väl inte kommit med något nytt intressant efter detta?

Snäppet upp från telltale alltså.

Skämtosido, situationen är väl den att de får en stor del av försäljningspengarna för att betala så att de kan plocka upp en del av de som jobbade på säsong 4.

Problemet är väl att telltale kommer undan billigt och lär antagligen inte betala nån avgångsvederlag, då de inte kommer i en situation där de säljer en produkt som inte är färdig. Av nån anledning så är konkurs inte något alternativ.

Men kul för de som lagt ner sin själ i serien och kunderna som faktiskt vill se slutet (samt faktiskt bryr sig något om de anställda)

Medlem
Skrivet av eld:

Snäppet upp från telltale alltså.

Skämtosido, situationen är väl den att de får en stor del av försäljningspengarna för att betala så att de kan plocka upp en del av de som jobbade på säsong 4.

Problemet är väl att telltale kommer undan billigt och lär antagligen inte betala nån avgångsvederlag, då de inte kommer i en situation där de säljer en produkt som inte är färdig. Av nån anledning så är konkurs inte något alternativ.

Men kul för de som lagt ner sin själ i serien och kunderna som faktiskt vill se slutet (samt faktiskt bryr sig något om de anställda)

Kan hålla med dig där. Men är lite inne på linjen att de bara borde knyta ihop allt snabbt (behöver inte göra klart spelet) och betala de anställda. Köra en refund på tidigare köp och en rea där alla inkomster går till de anställda. Nu vill förmodligen Skybound göra en vinst på spelet.

Medlem

Fan vad skönt! Gör ett bra jobb så kan de göra Wolf among us 2 med, medan de ändå är igång

Moderator | Testpilot

@Ebbefota: Nej så dumma är de nog inte och något sådant har nog inte hänt vad jag kan minnas heller. De tar bara över utvecklingen och färdigställer spelet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Fan vad skönt! Gör ett bra jobb så kan de göra Wolf among us 2 med, medan de ändå är igång

Jo önskar ju att någon ska ta över och göra en spirituell uppföljare, men det är nog att hoppas på för mycket.

Frilansare

Känns ju som att Robert Kirkman har egenintresse av att inte bajsa på sin egen skapelse, så jag är full av tillförsikt! Skönt att spelet hittade ett nytt hem.

1
Skriv svar