FZ-oraklet: Ja, Red Dead Redemption 2 kommer till pc

Medlem

Inget av era argument fick mig att känna mig säker. Här är ett stort argument emot: Red Dead Redemption finns fortfarande inte till PC, som är samma motor och efterföljde GTAIV (PC finns till PC).

Lite mer:

*Att stödja PC med högkvalitet across the board är mer resurskrävande än konsoll
*Utvecklaren kan mycket väl argumentera internt att medans som sålt en hel del till PC kanske dom tappat lika många sålda exemplar som hade sålts på konsoll om folk inte hade kunnat spela det piratkopierat på PC.
*Dom vill inte ha fortsatt negativ press/badwill osv (läckor, spoilers från datagrävare) pga modding m.m. som drivs från PC-sidan.
*Tekniska anledningar som att grundläggande mekanik av en anledning eller en annan knutits till faktorer exlusiva för konsoll i koden (t.ex. shootingen är kodmässigt fundamentalt knuten till joysticks eller onlinetjänsterna är fundamentalt knytna till Microsoft respektive Sonys server ekosystem, och PC-versionen skulle kräva att dom utvecklar ett helt eget bara för PC).

Jag ser det som fullt trovärdigt att Rockstar kan argumentera för att PC är 'more trouble than its worth'... Hur det faktiskt blir vet jag inte... Jag tror att om man får tag i kvartalsrapporter till aktieägarna så kommer det absolut tydligaste språket man kan få är om huruvida Rockstar/T2 hypear PC-versionen av GTAV som en stor bra källa till intäkter inför aktieägarna... Om så är fallet tror jag RDR2 till PC är högst troligt, är det inte det så tror jag inte det är så troligt.

DET ÄR JAG SOM ÄR ORAKLET


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag förstår inte ens att folk är oroliga. RDR2 kommer garanterat till pc. 100 % säker på detta.

Avstängd
Skrivet av Vamp:

Jag förstår inte ens att folk är oroliga. RDR2 kommer garanterat till pc. 100 % säker på detta.

Har säkra källor på att det inte gör det, för mycket piratkopierande där.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har säkra källor på att det inte gör det, för mycket piratkopierande där.

Ja just det, så måste det ju vara. Det var därför Rockstar släppte GTA V till PC. Eller?

Medlem

@NaxoS:

Exakt då många missar att man får 5st Playstation 4 Pro för endast 1 gaming dator utan skärm. Plus skärm ytligare 5-10K beror på om man vill köra 4K eller i 2560x1440

Sen att det rullar ganska så fint "rent grafiskt" super duper grafik i 4K 30fps på en konsol som bara kostar 4K är imponerande minst sagt. Om ens spelet kommer till PC så kommer det nog inte komma förens 2020 kanske när nästa generation konsoler släpps runt 2020-21. Sen för att få bättre grafik än vad Ps 4 levererar så måste du lägga dessa summor ovan och det är inte rättvist

Medlem
Digitalt billigare än fysisk skiva

@Preacher81:

Helt fel min vän då digitalt är framtiden och efter redan 2mån brukar Sony köra på olika reor allt från 30-60% rea. I och med att RDR2 kommer sent oktober så kommer Säkert Sony lägga in det med rea till Black friday månaden efter det släpps och även Jul rean

Ni som kör på pirat kopier förstör mer än ni gör nytta. Jag förstår många utvecklare hellre koncentrerar sig på konsol då. På pc spelarna ligger inte mycket cash och har aldrig varit en kassako.

Medlem
Skrivet av submariner:

Exakt då många missar att man får 5st Playstation 4 Pro för endast 1 gaming dator utan skärm. Plus skärm ytligare 5-10K beror på om man vill köra 4K eller i 2560x1440

Många missar att man inte köper en helt ny dator var 3-4e år, utan bara uppdaterar t ex grafikkort och/eller CPU. En standarduppgradering för att hänga med kostar i regel mindre eller lika mycket som en ny konsol som kommer med samma mellanrum. (Inräknat då både Vanilla, Slim, Pro/Elite osv, som folk tydligen köper också, trots att dom hävdar att det är "för dyrt med PC som man måste uppgradera"...)

Skrivet av Anton Q:

*Utvecklaren kan mycket väl argumentera internt att medans som sålt en hel del till PC kanske dom tappat lika många sålda exemplar som hade sålts på konsoll om folk inte hade kunnat spela det piratkopierat på PC.

Nu förutsätter du att alla som piratkopierar till PC även har en konsol, som dom skulle kunna tänka sig att köpa spelet till. Annars skulle ju inte det vara en missad konsolförsäljning. Jag som inte har en konsol kommer ju inte kunna köpa spelet alls om det inte kommer till PC. Att sitta och spekulera i hur många konsolspel som inte säljs bara för att det kommer till PC är därmed ganska så poänglöst. Det är bättre att kolla på försäljningen av PC-spel och sedan kostnaden för utvecklingen för att se om det är värt det. Tyvärr så blir ju det en lärdom som man får i efterhand eller med tiden, om man inte kan göra en bra gissning innan. Som t ex sportspel (typ NHL) som inte längre släpps till PC för att försäljningen där är så liten.

Skrivet av Anton Q:

Jag ser det som fullt trovärdigt att Rockstar kan argumentera för att PC är 'more trouble than its worth'...

Jag är inte lika övertygad, det har ju varit andra titlar som kommit till alla plattformar som sålt bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Släpp 1an först och sen del två

1an vore på sin plats först tycker man innan man släpper tvåan till pc eller håller ni inte med om det

Eftersom de tjänar miljardbelopp tror jag inte det är så viktigt att få ut en PC-version just nu. Den kommer säkert om ett år när konsolversionerna har sålt "tillräckligt" bra. Rockstar är säkert medvetna om att fans köper spelet till olika plattformar, därför är det nog klokare att vänta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar