Bästa spelen ni någonsin har kört?

Medlem

Civilisation IV
Red Dead Redemption
Last of us
Uncharted 2
World of Warcraft
Railroad Tycoon
Super Mario Galaxy
Homeworld
Pirates!
XCOM
Half-Life
Metroid Prime
Metal Gear Solid 4
Portal 2

Medlem

Första plats för mig är det som betyder något och för mig blir det Witcher 3, och jag har varit med sedan 1980 så det har blivit en hel det spel genom tiderna.

Medlem

Ganska lätt fråga för mig. Finns bara två spel som jag tycker varit riktigt bra som fått mig att tillbringa extrema mängder tid på spelen genom åren.

Det första är CS (fram till 1.6) som jag spelade under många års tid utan att tröttna. Det andra är faktiskt PUBG. Det är mina två bästa spelköp jag någonsin gjort. Sedan finns såklart en del andra titlar som varit väldigt kul, fast under mycket kortare perioder. Så som BF3, Overwatch, C&C och Warcraft.

Medlem

SOMA, Save the date och The walking dead säsong 1 är nog de spel som berört mig mest.

Medlem

Deux Ex
Hidden and Dangerous
Borderlands 1 och 2
SWAT 4
Rainbow Six Ravenshield
Battlefield 2

Medlem

Super Mario World
Portal (1+2)
Metroid Fusion
Mirrors Edge
Motorstorm Pacific Rift (Häftigt split screen racing för upp till 4 spelare)
Machinarium
Goof Troop SNES (Hysteriskt kul "couch coop"!)

Några som andra redan nämnt:
Horizon Zero Dawn
Super Metroid
Zelda a Link to the past
Super Mario bros 3
Yoshis Island
Half Life (alla)
Dishonored (1+2)

Medlem

Finns så många spel under mitt liv som på ett eller annat sätt varit fantastiska och som jag alltid kommer minnas.

Battlefield 2: Project Reality
R6: Raven shield
Baldurs gate
Tribes 2
Max Payne
Shadowrun SNES

Men inget har gett mig en i helhet bättre spelupplevelse än The Witcher 3 så det får min nominering.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Backloggens befriare

Mina tre bästa spelupplevelser någonsin:
Final Fantasy VII
Alan Wake
The Witcher 3: Wild Hunt

Om jag skulle likställa detta vid de bästa spelen vet jag inte, då tror jag att jag skulle lista dessa tre istället:
StarCraft: Brood War
Divinity: Original Sin II
The Witcher 3: Wild Hunt

Men då är det många spel som knackar på dörren, inte minst:
Sid Meier's Civilization V
Heroes of Mighgt and Magic III
Diablo II: Lord of Destruction
Knights of the Old Republic
The Elder Scrolls III: Morrowind


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Top 5:

1 - The Talos Principle
2 - Portal 2
3 - Shadow of Colossus
4 - Battlefield Bad Company 2
5 - The king of fighters '97

Medlem

Väldigt svår fråga!
Men spelen jag kört igenom alldeles för många gånger och fortfarande installerar och spelar med jämna mellanrum är Baldurs Gate 2 och Fallout 2.

Medlem

För mig... Hidden and Dangerous 1 och 2. Ettan var irriterande buggig och icke optimerad, men ack så härliga och svåra uppdrag. Andra världskriget, styra fyra SAS soldater på en begränsad karta. Uppdrag med en berättande brifing över läget innan varje start. Dag eller natt, vinter eller sommar, öken eller skog.
Minns, troligen var detta första spelet där man kunde sikta genom riktmedlen på vapnen.
Såg att någon till hade listat dessa. Kul !

Oj... detta kan bli långt och väldigt personligt

Utan någon som helst rangordning (då samtliga av mina titlar är helt olika typer av spel) önskar jag lista mina 15 personliga favoriter. Med tanke på att klockan börjar bli sent och jag inte vill ösa med text så tar jag ett spel i taget och börjar med:

Witcher 3

Det har inte riktigt klickat för mig gällande Witcher i varken den första eller andra delen i spelserien. Jag förstod verkligen inte storheten och blev lätt avtänd av hypen kring W3 innan och under release. Men vissa saker måste man ju faktiskt mogna fram till som person.

Då jag äntligen införskaffade mig ett muskelberg till PC tvingade jag mig själv att ge konstverket en ärlig chans. Och hur skulle jag göra det under "rätt" förutsättningar?

Jo, med tanke på att jag föddes i Polen och behärskar språket valde jag att spela genom det under (över) 256 timmar på polska med engelsk undertext.

Mina många spelsessioner fick mig ofta att drömma mig tillbaka till när jag var åtta år gammal i Polen och mor försåg mig med tidningar/magasin (som kanske inte direkt var lämpade för barn) fullproppade med fantasy och science fiction. Det satte verkligen sprätt på ett barns fantasi och formade (säkerligen) en del av den person som jag är idag.

Sci-fi, fantasy, men även vidskeplighet och folksägen har alltid varit på tapeten i Polen. Exempelvis fick W3 mig att minnas min morfars skrämselpropaganda om att jag (som barn) inte skulle simma för långt ut i sjön då en utopiec (drowner) säkerligen lurar på botten av sjön och kommer dra ner mig till botten. Sen om morfar själv trodde på det, om det var skrämselpropaganda, eller kanske en blandning av både och låter jag vara osagt. 

På grund av denna polska boll av lore är jag egentligen inte så förvånad över CD projekt reds förmåga att måla upp en sådan sagolik, genomtänkt, men framförallt beskrivande och detaljerad värld som de verkligen lyckats med.

W3 blev därför (för mig) inte bara ett "spel". Istället blev det en enorm hyllning till barnet i mig som minns tillbaka det som varit, samtidigt som det förverkligar det som man endast kunde drömma om som barn.

Det föranledde till kärlek när man minst anar det. Och helt ärligt... Hur många spel lyckas med det? 


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

1. Baldurs Gate 2, PC (bästa spelet som någonsin skapats).
2. World Games, Commodore64
3. Zelda: Link to the past, Snes
4. Half Life, PC
5. Goldeneye, N64
6. Mario 64, N64
7. Heroes of might and Magic 3, PC
8. Diablo 2 + Lod, Pc
9. Black and White 1&2, PC.
10. Heroes of might and magic: Dark Messiah.
11. Earthworm Jim, SNES.
12. World of warcraft, PC.
13. Quake 2&3, PC.
14. Unreal Turnament.
15. Gta 1, 3, San Andreas & V.

Medlem

Så många spel och ett så svårt val precis som så många andra här skriver. Många spel är ju bra på väldigt olika sätt också. Måste jag dock välja ett enda så blir det nog Warcraft 2, men endast med en hårsmån.

Ambassadör
Xbox

Jädrar vad svårt...Särskilt när man spelat ett tag. Men here goes någon form av bäst of the bäst:

*Civilization 2
*Baldurs Gate 2
*The Witcher 3
*Fallout 2
*Mass Effect
*EVE Online
*KOTOR 2
*Europa Universalis IV
*Deus Ex
*Hearts of Iron 2


signatur

Jump in.

Medlem

Monkey Island 1-3
Half-life
System Shock 2
Bio Shock 1&3
Metal Gear Solid 5.
Doom 1&2
Mafia
GTA Vice City
Portal 1&2
Star Wars Jedi Knight Dark Forces 2
Millennium return to earth
Skyrim
Fallout 3
Diablo
Stronghold Crusader
L.A Noire
Mad Max.
Star Wars Galaxies

Medlem

om man måste reducera sig så skulle jag nog landa på hela serien av elder scrolls och alla gta väljer jag fler blir det hundratalet alla gånger


signatur

//monster

Medlem

Mass Effect
World of Warcraft
The Witcher 3
Quake 3 Arena
Sim City 4
The Sims
SWTOR
GTA

etc

Medlem

The witcher 3. Fantastiskt spel, om än inte min personliga favorit. Skall jag dock ranka bästa spelen så är det 1an. Brasklappen är att ett favoritspel beror på andra saker också, ex var man befinner sig i livet och vilket nöje man får ut av det. Men rent sakligt så tycker jag att witcher 3 är det bästa spelet jag hittills spelat.

Fallout New Vegas - min personliga favorit. Trivdes oerhört bra i Mojaveöknen. Har spelat om det många många gånger, och det blir säkerligen fler.

Battlefield 2 (och i synnerhet med modden Project Reality). För mig det sista battlefield jag verkligen gillade genuint (Bad company 2 undantaget - anser det vara en spinoff). PR är en helt fantastisk upplevelse i battlefield 2 motorn.

Så några nära på listan:
Arma 3 - fantastiska möjligheter, men på något sätt också fantastiskt känslolöst många gånger.
Hearts of Iron serien.
Civilization 4 med expansioner - ett spel som blev riktigt bra först med samtliga expansioner.
Rainbow six serien fram till och med raven shield/athena sword.
SWAT serien

Medlem

Sonic, Supermario 1/3, Duke Nukem, Quake 1/2, Red Dead Redemption, Witcher3, Half-life, Unreal

Medlem

Finns inte ens profilsida kvar här? Där hade jag skrivit några rätt genomtänkta och avancerade bästa-listor men jag kan för mitt liv inte hitta den profilsektionen igeb. Hittar inte heller sektionen där man fått ange vilka konsoller och spel man äger och ge betyg osv.

Medlem

För mig är svaret ganska enkelt, jag ignorerar buggar och annat i dessa spel och fokuserar enbart på den underhållning, spelglädje och oändliga timmar som dessa spel har gett mig. Dessa ligger inte i någon speciell ordning i lista.

  • The Elder Scrolls II: Daggerfall

  • The Elder Scrolls III: Morrowind

  • The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Mass Effect 1

  • Mass Effect 2

  • Mass Effect 3

  • Jade Empire

  • Fallout 1

  • Fallout 2

  • Fallout 3

  • Fallout 4

  • Mafia 1

  • Mafia 2

  • Grand Theft Auto V

  • Red Dead Redemption

  • Deus Ex (originalet)

  • World of Warcraft

  • The Secret of Monkey Island

  • Beyond Good and Evil

  • Just Cause 3

  • Dirt 3

  • Dragon Age: Origins

  • Shadowrun Returns

  • Shadowrun: Dragonfall

  • Shadowrun: Hong Kong

  • Mount & Blade: Warband

  • Battlefield: Bad Company 2 (multiplayer)

  • Neverwinter Nights

  • Minecraft

  • Civilization (spelar ingen roll vilken av dem)

  • The Saboteur

  • Total War: SHOGUN

  • Middle-Earth: Shadow of War

  • Star Wars: The Old Republic

  • Star Wars: The Knights of the Old Republic

  • Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

  • Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • Baldur's Gate 1

  • Baldur's Gate 2

  • Carmageddon 1

  • Carmageddon 2


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

KoP
Medlem

Ports of Call
Settlers 1
Gold Rush
Last Ninja 2
Pizza Connection
Rise of The Dragon
Hunter
Jaguar XJ220 The Game
Duke Nukem 3D
BF1942
Fallout 3

Medlem

1. Quake
2. Quake
3. Quake
5. Swg/Wow

Medlem

1: The Elder Scrolls III: Morrowind
2: The Elder Scrolls V: Skyrim
3: The Elder Scrolls IV: Oblivion
4: Fallout 3
5: Fallout: New Vegas

Mass Effect (1) hamnar precis utanför listan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

De spel jag spenderat mest tid med;
Civilization I
Sim City (originalet)
Eye of the Beholder II
Sensible Soccer
Monkey Island 1 & 2
Q1/Quakeworld

... men sen har vi den nyare skaran som är något helt annat;
The Last of Us
PubG
BF1942

Medlem

Är en svår fråga, men för mig är Red Dead redepmtion, KOTOR2, F:NV, Rome Total War och Medal of Honor Allied Assault.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Oerhört svår fråga att svara på! Om jag dock skulle lista mina topp 10 spelupplevelser så skulle listan förmodligen se ut såhär:

1. Mass Effect 2
2. Arkham City
3. GTA V
4. Skyrim
5. Mafia II
6. Oblivion
7. Red Dead Redemption
8. Telltale's The Walking Dead (Första säsongen)
9.The Last of Us
10. Bioshock Infinite

Sedan är jag en grandios sucker för FIFA-serien, dessa spel fungerar dock mest som substitut i brist på andra spel.

Medlem

Land Stalker. Typ Sega svar på zelda fast bättre
Chrono Trigger
Fallout 2
Mass Effekt 1-2
Witcher 3
Final Fantasy 6 och 9
Max Payne 1-2
Super Metroid

de spelen som jag kommer på så de måste vara de bästa


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Diablo 2
Horizon Zero Dawn
God of War
The Last of Us
Assassin's Creed IV: Black Flag
GTA: San Andreas
GTA5
Fable
Klonoa 2
Ratchet & Clank (PS2)
Need For Speed: Underground
Borderlands
Grim Fandango
Black & White
Portal 2
Dishonored
Mario 64
Mario Kart 64
GoldenEye
Warcraft 3

Listan skulle nog se annorlunda ut ifall jag hunnit spela fler spel. När tiden inte räcker till så blir det mest AAA-titlar och spel som fått bra recensioner och mediauppmärksamhet.

123
Skriv svar