Indiana Jones and the Infernal Machine äntligen släppt på GOG

Robot
Indiana Jones and the Infernal Machine äntligen släppt på GOG

Det tog "bara" 19 år för spelet att få digital release.

#gog, #indiana-jones, #lucasarts, #the-infernal-machine


Medlem

Såg detta på GoG igår och även om det inte är det bästa Indiana Jones spelet så är det nog bättre än många nyare spel idag. Kraven på spel var avsevärt högre förr och det berodde mycket på att det gjordes så många grymma lir.

Vill minnas att jag körde ett demo på det här spelet och det påminde inte så lite om Tomb Raider, vill även minnas att jag gillade det en del del så det blir nog ett köp=).

Disney har gjort mycket rätt när det kommer till äldre spel, nu hoppas jag bara att de även gör rätt när det kommer till nyare spel och inte förlänger den licens som EA har tillgång till utan istället låter andra får försöka (för det är uppenbart efter två spel att EA inte kan eller vill göra ett spel värdigt namnet Star Wars). Activision skulle nog kunna göra mycket bättre spel, om inte annat så skulle Raven Software kunna göra en värdig uppföljare till Dark Forces (kommer inte sluta hoppas på en sådan=)).

Jag har aldrig spelat det, men ofta sneglat åt dess håll. Indy blir man aldrig trött på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var ett helt okej spel på den tiden, även om kontrollerna var lite.... "svåra".

Men det får mig alltid att minnas ett spel jag suktade efter nått vansinnigt som aldrig blev av


signatur

Nämen!

Medlem

Minns att jag lirade demot på detta och läste om det i PC Gamer men aldrig fick tag på fullversionen (på den tiden fick jag ju förlita mig på antingen veckopeng eller att någon som hade en ball storebrorsa kunde bränna spel åt en).

Medlem

Spelade detta på voodoo banshee tider det!
Tiden då utvecklarna fokuserade på gameplay och inte en filmisk upplevelse.

@PcGamer Dark forces behöver definitivt en uppföljande men precis som du säger skulle jag gärna se någon annan än EA få rättigheterna till licensen. Det verkar inte ha gått så bra för Raven software dock på senare tid. Men vad jag har sett förut har de utvecklat riktigt bra spel (soldier of fortune, Heretic, Mageslayer och Stark trek: elite force) som är mina favoriter.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser att de även släppt Soldier of Fortune-spelen. Det blir visst två köp till i kväll.

Inaktiv
Skrivet av returpack:

Ser att de även släppt Soldier of Fortune-spelen. Det blir visst två köp till i kväll.

Exakt min tanke först, men jag kom sedan på att Soldier of Fortune: Platinum Edition finns redan att hämta helt gratis från Mod DB, då under namnet Soldier of Fortune: Community Edition. Jag kommer därför endast köpa tvåan från GOG.

Skulle väldigt, väldigt gärna se No One Lives Forever-serien, Shadow Force: Razor Unit, Need for Speed III, Star Trek: Voyager - Elite Force, XIII och Global Operations på GOG

Medlem

Jag körde också den på mitt Voodoo 5 kort jag hade då. Det är i samma stil i kontrollerna som första Tomb Raider spelen. Men var fortfarande ritigt skoj. Dock lite lätt i svårighetsgraden och pusslen kunde varit svårare men ändå för mig ett kult spel som är värt att spelas igen

KoP
Medlem

Indiana Jones and The Fate of Atlantis. DÄR har vi ett bra Indiana Jones spel.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Exakt min tanke först, men jag kom sedan på att Soldier of Fortune: Platinum Edition finns redan att hämta helt gratis från Mod DB, då under namnet Soldier of Fortune: Community Edition. Jag kommer därför endast köpa tvåan från GOG.

Skulle väldigt, väldigt gärna se No One Lives Forever-serien, Shadow Force: Razor Unit, Need for Speed III, Star Trek: Voyager - Elite Force, XIII och Global Operations på GOG

Oj, det visste jag inte. Jaja, så dyrt var det inte.

Skrivet av KoP:

Indiana Jones and The Fate of Atlantis. DÄR har vi ett bra Indiana Jones spel.

Tänkte samma sak!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

...om inte annat så skulle Raven Software kunna göra en värdig uppföljare till Dark Forces (kommer inte sluta hoppas på en sådan=)).

Skrivet av magma:

...@PcGamer Dark forces behöver definitivt en uppföljande...

Så ni menar att Jedi Knight: Dark Forces II inte var en uppföljare?

Inaktiv
Skrivet av returpack:

Oj, det visste jag inte. Jaja, så dyrt var det inte.

Spelet är helt klart värt 90 kr, men har det stöd för widescreen? I sådana fall är det verkligen värt 90 kr ^^, Men gratis är alltid gott, helt klart.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Så ni menar att Jedi Knight: Dark Forces II inte var en uppföljare?

Explicit menar jag naturligtvis dark forcer serien


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@magma: Jag tycker att det är det, dom har ju vänt lite på titeln men det handlar ju fortfarande om Kyle Katarn och hans äventyr.

Medlem
Skrivet av fzusr:

@magma: Jag tycker att det är det, dom har ju vänt lite på titeln men det handlar ju fortfarande om Kyle Katarn och hans äventyr.

Har för mig att de slutade med kyle efter jedi outcast?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Har för mig att de slutade med kyle efter jedi outcast?

Han är spelarens karaktärs mästare i Academy, så han är ju med åtminstone.

Kommer förövrigt ihåg, Infernal Machine, hade väldigt kul med det spelet, men kom aldrig förbi ismonstret. Var nog för liten för att förstå hur det skulle besegras.

Medlem

Med en uppföljare till Dark Forces avsåg jag själva IP´n, är fullt medveten om det gjorts flera spel i serien. Anledningen till att jag ens nämner Raven Software beror ju på att deras två spel var så sabla bra, jag vill helt enkelt ha ett spel av samma "kaliber" igen. Jag vill se ett nytt SW-spel som låter en få "leka" Jedi/Sith på allvar, inte någon halvmesyr likt de karaktärer som finns i EA´s Battlefront spel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Indiana Jones and The Fate of Atlantis. DÄR har vi ett bra Indiana Jones spel.

Sedan fanns det en version till Atari ST, dock inte lika bra!


signatur

Banksy

Medlem

Fate of Atlantis vill jag minnas fanns i två versioner, det ena var ett adventure spel och det andra var mer action. Inte kört action spelet men det råder ingen som helst tvekan om att adventure spelet är ett av de bästa spelen som LucaArts gjorde och absolut det bästa Indiana Jones spelet jag kört. Gillade även Indiana Jones and the Last Crusade (även det vill jag minnas fanns i två versioner) avser återigen adventure spelet som visserligen hade en del action moment där man skulle slåss, kunde ha klarat mig utan det.

1
Skriv svar