FZ-oraklet: Ja, Red Dead Redemption 2 kommer till pc

Robot
FZ-oraklet: Ja, Red Dead Redemption 2 kommer till pc

Vi är säkra på att det bara är en tidsfråga.

#gta, #gta-v, #rdr2, #red-dead-redemption-2, #releaselistan, #rockstar


Medlem

60 FPS och 1440p ska det vara.

Medlem

Att inledningsvis ”neka” ett PC-släpp är ju en uppmuntran till att köpa konsolversionerna.

Sen kan man en tid senare annonsera PC-släpp och slänga på lite extra fina detaljer och med en promotionkampanj med Nvidia och så är det klirr i kassan igen.

Medlem

Klart det kommer till PC, hur skall annars multiplayern bli stor och vad skall dom göra med Social Club annars, vänta tills GTA6 kommer om 4 år?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Att inledningsvis ”neka” ett PC-släpp är ju en uppmuntran till att köpa konsolversionerna.

Sen kan man en tid senare annonsera PC-släpp och slänga på lite extra fina detaljer och med en promotionkampanj med Nvidia och så är det klirr i kassan igen.

Ja, tyvärr så köper folk konsolversionen först för att kunna spela spelet på releasedagen och sedan köper dom det igen när det kommer till PC. Inte konstigt att utvecklarna gör såhär då. Bara negativt för oss konsumenter, men det blir svårt att övertyga dom som tydligen är beredda på att lägga extra 600 kr på att spela spelet ett par månader innan PC-släppet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att spela det med strypta grafikinställningar är inte aktuellt, så självklart blir det köp till PC och inget annat


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Trots att jag själv uppskattar maxad grafik, så går det inte annat än att vara imponerad över hur förbannat snyggt det ser ut. Och att det rullar på en maskin som kostar 4000:-, det är bara vad min CPU kostar för fan.

Gen
Medlem
Skrivet av Zidious G:

60 FPS och 1440p ska det vara.

4K/60fps är inte heller fel

Medlem

Jag själv gissar på 18 månader efter konsolsläpp.


signatur

Ordo Ab Chao

Valde: "RDR 2 intresserar mig ej" i frågeställningen. Det bör dock förtydligas med att ett pc-släpp av den titeln, saknar intresse för mig om inte föregångaren också släpps till samma format.

Avstängd
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Valde: "RDR 2 intresserar mig ej" i frågeställningen. Det bör dock förtydligas med att ett pc-släpp av den titeln, saknar intresse för mig om inte föregångaren också släpps till samma format.

Detta. Ge oss rdr 1.

Gnällkuk

Nä, vidhåller det jag sagt tidigare. Ingen PC-version innan 2020. Nya konsoler utannonseras runt e3, r* visar upp det i 60fps 4K och sen utannonseras PC och kommer q1 2020 :> Har jag rätt och ni har fel så kräver jag ”Oraklet” som forumtitel :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Att självaste GTA 5 kom till PC gör allting möjligt fan.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skulle vilja se en svartvit version till Nokia 3210.

Medlem
Skrivet av tricky:

Nä, vidhåller det jag sagt tidigare. Ingen PC-version innan 2020. Nya konsoler utannonseras runt e3, r* visar upp det i 60fps 4K och sen utannonseras PC och kommer q1 2020 :> Har jag rätt och ni har fel så kräver jag ”Oraklet” som forumtitel :>

Gett upp hoppet på att konsoler någonsin ska gå över till 60fps, känns som dom alltid väljer 30fps för att det ska se så bra ut på stillbilder...

Och vi får inte glömma att 30fps är "bättre" för det ger en mer filmisk upplevelse.

Medlem

Måste första komma en ny konsoll innan PC versionen kommer
Hur annars ska dom kunna få folk att trippel dippa?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Valde: "RDR 2 intresserar mig ej" i frågeställningen. Det bör dock förtydligas med att ett pc-släpp av den titeln, saknar intresse för mig om inte föregångaren också släpps till samma format.

Ettan utspelar sig väl efter tvåan?

Jag tror de kommer prata om att föra över ettan till den nya motorn när de väljer att prata PC. Men det blir nog isåfall efter.

Medlem

Dom skulle var dum om dom inte gjorde det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Dom skulle var dum om dom inte gjorde det.

De gjorde inte det förra gången.

Medlem

@Godofcheese:

Ja jösses, GTA V kördes på xbox 360 ,Xbox one och sedan PC

Medlem

Jag ska offra mina ledares förstfödda till era gudar om Red 2 kommer till PC
For the glory of PC ofcourse!! \o/

Medlem

jag vill kunna panga bovar å banditer i hög fps utan att spelet ser ut om det kom ut 2001 så PC för min del ^^

Medlem

Pengar är onekligen en gigantisk faktor och mjölkande kassako, men det som är avgörande för mig varför jag är beredd att köpa det till flera plattformar är för att först och främst det är ett jäääääävligt bra spel som jag spelar igenom flertal ggr + multiplayer, som tagit närmare ett decennium att utveckla. Men jag tkr t.om det är bra, för skulle de mata in en PC release nu samtidigt, hade de skjutits upp LÄTT ett år till. Jag är inte redo att vänta 1 år till för att inte ett gäng som inte vill lägga de pengar som krävs för att spela från dag 1, dvs via konsol. Jag ser de snarare som så att de släpper det tidigare, för att hinna färdigt med en konsolversion först så att de som vill kan betala den där extra summan, som de såklart prioriterar av dåliga skäl, främst att så mkt färre folk har en dator som skulle klara driva RDR 2 i annat än i 20 fps, så spelet säljer i förmodligen mkt fler ex till konsol.

De finns väl fåtalet dumma som eftersom de sitter på sin 144 hz 27" o 6 år gamla dator de betalade 15 k för och aldrig inser hur snabbt teknologin föråldras, och som anser att eftersom de får 200 fps i CS och MOBA spel så ska de lyckas mata 4K 60 fps i spel som detta..

Jag, och en shitload andra folk köpte GTA 5 till Xbox 360 / PS3. Sen till Xbox One/PS4 och sedermera PC... Det var en hel del nytt däremot som adderades imo i form av vapen och fps-läget. Samt mycket bättre flyt och grafik.

De gör inte allt för att jävlas, utan sånt här skit tar oerhört mkt tid och resurser. Det försenas konstant och tar evigheter att utveckla av en anledning, även av kanske världens rikaste utvecklare med flest resurser.

Avstängd
Skrivet av zumo:

Pengar är onekligen en gigantisk faktor och mjölkande kassako, men det som är avgörande för mig varför jag är beredd att köpa det till flera plattformar är för att först och främst det är ett jäääääävligt bra spel som jag spelar igenom flertal ggr + multiplayer, som tagit närmare ett decennium att utveckla. Men jag tkr t.om det är bra, för skulle de mata in en PC release nu samtidigt, hade de skjutits upp LÄTT ett år till. Jag är inte redo att vänta 1 år till för att inte ett gäng som inte vill lägga de pengar som krävs för att spela från dag 1, dvs via konsol. Jag ser de snarare som så att de släpper det tidigare, för att hinna färdigt med en konsolversion först så att de som vill kan betala den där extra summan, som de såklart prioriterar av dåliga skäl, främst att så mkt färre folk har en dator som skulle klara driva RDR 2 i annat än i 20 fps, så spelet säljer i förmodligen mkt fler ex till konsol.

De finns väl fåtalet dumma som eftersom de sitter på sin 144 hz 27" o 6 år gamla dator de betalade 15 k för och aldrig inser hur snabbt teknologin föråldras, och som anser att eftersom de får 200 fps i CS och MOBA spel så ska de lyckas mata 4K 60 fps i spel som detta..

Jag, och en shitload andra folk köpte GTA 5 till Xbox 360 / PS3. Sen till Xbox One/PS4 och sedermera PC... Det var en hel del nytt däremot som adderades imo i form av vapen och fps-läget. Samt mycket bättre flyt och grafik.

De gör inte allt för att jävlas, utan sånt här skit tar oerhört mkt tid och resurser. Det försenas konstant och tar evigheter att utveckla av en anledning, även av kanske världens rikaste utvecklare med flest resurser.

Haha köper man det till en konsol bör det ju funka till alla format kan man tycka. Fast folk är så dumma så dom köper ändå sen när det kommer till PC även fast man spelat igenom spelet redan på konsol.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ettan verkar mer trolig att komma till pc:n som "fulversion" då genom emulering.

Testpilot

Jag märkte att GTA IV var ju en ganska sunkig PC release som tog lång tid innan den var spelbar på PC.
Då de släppte GTA V så trots att det tog tid var det en väldigt slipad och grymt BRA pc release.
Denna kombination gör ju att GTA V fortfarande drar in fet kosing till Rockstar.

Att missa chansen att göra samma sak med RDR2 vore ju bara puckat.
Den enda osäkerhetsfaktorn jag känner är att 1an fortfarande inte finns på PC vilket kan tyda på att de kanske vill hålla serien exklusiv eller får en fet kasse pengar av MS / Sony för att fortsätta så.

dyb
Medlem

Har en rätt kraftfull dator (gtx1080). 1440p/60 i all ära, men det bara går inte att hålla sig ifrån ett köp 26e oktober och lira på min ps4 pro

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Trots att jag själv uppskattar maxad grafik, så går det inte annat än att vara imponerad över hur förbannat snyggt det ser ut. Och att det rullar på en maskin som kostar 4000:-, det är bara vad min CPU kostar för fan.

Om man sedan räknar ut hur mycket man betalar för 1 spel till XBox etc. Så komr man ganska snabbt upp i vad det kan kosta att plocka ihop en PC. 😎

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Om man sedan räknar ut hur mycket man betalar för 1 spel till XBox etc. Så komr man ganska snabbt upp i vad det kan kosta att plocka ihop en PC. 😎

Nja, konstig jämförelse. Dom spel jag köper till konsol är i princip bara exclusives. Och på PC spelar jag PC exclusives, som Escape from Tarkov vilket kostade mig 700kr.

Så att spelen alltid är billigare på PC är till viss del sant.

Skrivet av Preacher81:

Om man sedan räknar ut hur mycket man betalar för 1 spel till XBox etc. Så komr man ganska snabbt upp i vad det kan kosta att plocka ihop en PC. 😎

Nja, själv spelar jag både på PC och Ps4 och att att spelen är billigare på PC stämmer inte riktigt, speciellt om du köper spelen på skiva.

Spiderman nu senast till ps4 tex köpte jag för 599kr (fick med 3månader Psplus, värde ca 230). Spelade igenom det och sålde det för 480 kr. Billigt nöje där. Sen också att PSstore nuförtiden har konstanta reor som är bättre än steams sommarreor.

12
Skriv svar