Får vi Diablo 4 på årets Blizzcon? Det verkar så!

Testpilot
Skrivet av tricky:

https://youtu.be/ds4pd-ohwi0

Kan rekommendera fler klipp från honom. Riktigt lovande min från Koreanska Smilegate. Däremot finns inget sagt om att det kommer till väst mer än att de gärna vill i framtiden.

Tackar , det såg intressant ut!

Medlem

hoppas fan inte ett diablo i mmo stil.. då blir det katastrof..

Medlem

Tänk vad folk kommer att bli besvikna när Blizzard annonserar att det är ett mobilspel..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Nej tack till Diablo MMO. Rungande JA Tack till Diablo 4 med bra story och mörk, horror-atmosfär som D1 & D2

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tänk vad folk kommer att bli besvikna när Blizzard annonserar att det är ett mobilspel..

Inte en chans att dem bokar mainstage direkt för ett mobilspel. Jag tror inte heller på MMO. Det sätter det i direkt competition mot WoW och den marknaden stannar nog där.
Dem lär ej heller köra en mainstage för endast en D2 remaster.

Jag tror det är D4 eller en expansion för D3. Tror mest på det sistnämnda.

Medlem

Jag vill inte ha ett Diablo-mmo. Istället vill jag ha ett Diablo-tetris till gameboy color!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Det blir en ny klass för 300 spänn igen


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tänk vad folk kommer att bli besvikna när Blizzard annonserar att det är ett mobilspel..

Det blir såklart ett kortspel.

Medlem

Tack! Efter ca 2000 timmar i D3 där Diablo 3 startade som en ren katastrof, men med sitt tighta gameplay och underbara atmosfär så spelade man som en tok. Sedan dess har Diablo 3 utvecklats väl, men på senare år inte mognat så väl.

Det märks att utvecklarna lägger tiden på något annat än att göra Diablo 3 roligt igen.

Avstängd

Ge mig StarCraft 3, Diablo 4 vare sig klassisk variant eller MMORPG. Båda universum är intressanta imho!

Medlem
Skrivet av Vamp:

Det blir såklart ett kortspel.

En diabloexpansion till Hearthstone!

Medlem

Chockar alla och gör ett Diablo FPS.

Quake World ---> Diablo World


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Chockar alla och gör ett Diablo FPS.

Quake World ---> Diablo World

Diablo FPS i DOOM kostym?! eller tvärtom. DOOM i Diablo kostym!

Medlem

Jag tänker mig en blandning mellan Diablo, Rift och World of Warcraft, kanske skulle vara nåt:)

Medlem

Diablo VR med separat mobilapp *mys*

Seriöst dock, skulle gärna se ett nytt Diablo med ett mer genomtänkt item-system, mycket fler synergistiska skills (typ combos likt i original sin-serien) och helt enkelt fler aktiviteter än d3. Ett problem som d3 definitevt hade är att man spelar en lobby istället för i en spelvärld, vilket jag tycker är synd med tanke på hur intressant Sanctuary kan vara.

Medlem

Vad jag vill ha:
Mörkt, djävulskap, demoner, utmaningar, helt öppet skillsystem som man kan leka med bäst man vill typ Grim Dawn, bra story, död, automatisk försäljning av loot, loot plockas bara genom att gå i närheten, loot släpps endast om det är bättre än det du har/ vill ha. Massa mer.

Vad jag förväntar mig att Blizzard släpper:
Konsolnerdummat multiplatform med mycket begränsad och seg ui. Pk story. Grind till leda. Allt är färgglatt. Väldigt Begränsat antal superbuilds man måste skaffa för att ha en chans i högre levlar. Intetsägande. Tråkigt. Microtrans.

Den som lever får se

MEG
Medlem

Skulle heller se ett StarCraft MMO, Tre fraktioner man kan välja mellan, fordon som man kan möta andra spelare med i strid, planeter att utforska.
Det hade varit kul.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Känns som det börjar bli luddigt vad 'MMO' egentligen innebär då moderna online-rpg spel typ Destiny, The Division m.m. är väldigt nära MMO - och dom är ju också väldigt nära hur Diablo 3 ser ut.

Definitionen bör isåfall sitta i att det utspelas i en såkallad 'persistent world', alltså att vilka med/motspelare man kan interagera med baseras på ens position i spelvärlden (istället för party invites osv osv), som ser lika ut för alla spelare där - Detta är jag rätt säker på att ett Diablo spel aldrig kommer att göra... Så om så är fallet vill jag ställa frågan: Utan en s.k. 'persistent world', vilka spelmoment/features skulle egentligen kunna göra ett hypotetiskt Diablo 4 till ett MMO, som Diablo 3 inte redan har?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Får gärna bli ett MMO - förutsatt att dom inte går efter MMO-mallen som den ser ut idag, utan istället ger oss något ban(Genre)brytande!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tackar , det såg intressant ut!

Det jobbas på en engelska-språk-patch!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Det blir såklart ett kortspel.

Till mobilen!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Känns som det börjar bli luddigt vad 'MMO' egentligen innebär då moderna online-rpg spel typ Destiny, The Division m.m. är väldigt nära MMO - och dom är ju också väldigt nära hur Diablo 3 ser ut.

Definitionen bör isåfall sitta i att det utspelas i en såkallad 'persistent world', alltså att vilka med/motspelare man kan interagera med baseras på ens position i spelvärlden (istället för party invites osv osv), som ser lika ut för alla spelare där - Detta är jag rätt säker på att ett Diablo spel aldrig kommer att göra... Så om så är fallet vill jag ställa frågan: Utan en s.k. 'persistent world', vilka spelmoment/features skulle egentligen kunna göra ett hypotetiskt Diablo 4 till ett MMO, som Diablo 3 inte redan har?

Jag har också ställt mig den frågan, och surfade runt lite nu.

Let’s start with the basics: what does an MMO mean? An MMO game is a “Massively Multiplayer Online” game.

To put it in simpler terms, an MMO is an online multiplayer game which a large number of people can play simultaneously. You don’t play with or against just a handful of players, but thousands, sometimes even millions of them at the same time.

Källa: https://plarium.com/en/blog/difference-between-mmo-and-mmorpg...

Massively-Multiplayer Online. Typically refers to online games without the RPG elements. Games like MicroVolts and Chaos Heroes Online for example.

Källa: https://mmos.com/mmo-terms#M

Aacronym for Massively Multiplayer Online game. MMOs usually involve a free download and recurring monthly fee for gameplay. The most popular MMOs are MMORPGs. One such game is World of Warcraft.

Massively Multiplayer Online Role Playing Game MMORPG
A game that can typically be played with only the left mouse button. Many cost money per month to play online, unlike other games. Requires minimal skill but maximum amount of time playing. Gameplay usually involves performing some simple action(s) thousands of times repeatedly to "level up".

A video game where the player controls a character in a world inside the computer. The goal of most MMOs are to advance your character, build up his armor, weapons, etc. Some MMOs actually allow you to buy houses from players who are architects, weapons from weaponmakers, clothes from tailors, etc. Many MMOs cost on average $15/mo (USD) -- although Guild Wars is the only current free MMORPG.

Källa: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=mmo


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Komured:

Fan, röstade fel. Hoppas verkligen inte på ett MMO!

Du röstade rätt!! D4 MMO ftw!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem
Skrivet av ratdeath:

Du röstade rätt!! D4 MMO ftw!

Gå å lägg dääj!

Medlem

Blizzard har lite saker i shoppen inför Blizzcon.... bland annat saker titulerade: "Diablo Reign Of Terror"

https://gear.blizzard.com/us/blizzcon?gear_game_franchise=277

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Inte en chans att dem bokar mainstage direkt för ett mobilspel. Jag tror inte heller på MMO. Det sätter det i direkt competition mot WoW och den marknaden stannar nog där.
Dem lär ej heller köra en mainstage för endast en D2 remaster.

Jag tror det är D4 eller en expansion för D3. Tror mest på det sistnämnda.

Se där, jag hade rätt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Se där, jag hade rätt.

jag backar sakta härifrån med skammen

12
Skriv svar