Se den nya gameplaytrailern från Red Dead Redemption 2!

Robot
Se den nya gameplaytrailern från Red Dead Redemption 2!

Premiär för förstapersonsläget - se allt i 4k.

#red-dead-redemption-2


Medlem

Man kan ju bara hoppas det kommer till pc. Såg riktigt najs ut i 4K


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd

Damn! Har aldrig spelat första spelet ens, men detta har ju potential om man gillar temat.

Frågan är hur brett det egentligen är med alla olika element som erbjuds: hur många sidoquests finns egentligen och hur "unika" är de, hur många shower går det att ta in, hur många WANTED går det att jaga rätt på, hur många "strippklubbar" finns det, hur många sidoaktiviteter som blackjack, kanske pilkastning, osv finns det, och så vidare.

Sedan kan man oxå ställa sig frågan hur många olika konsekvenser man faktiskt kan få från en och samma person för att verkligen få en dynamisk spelvärld.

Men minst sagt: stor potential! Vore kul att höra vad ni som spelat första har att säga om hur "bredare" denna uppföljare verkar vara?

Moderator | Testpilot

"Se allt i 4K" jamen det är ju perfekt med tanke på vad jag har ju görningen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

Inte spelat första men andra måste ju vara den första :>

Medlem

Det här spelet var en av anledningarna jag skaffade en oled tv, och än ser det ut att hålla upp till förväntningarna

Frilansare

Alltså, bara jag som gick igång mest på snöpulsandet 0:29? Herregud!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, bara jag som gick igång mest på snöpulsandet 0:29? Herregud!

Jag tänkte "Nu sitter Jocke och glädjefnittrar på bussen".


signatur
Testpilot

Sjukt snyggt är det ju. Men väntar till PC release.

Undrar dock med storyn, det är ju en sk prequel till första spelet så hur överraskade kommer vi bli?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, bara jag som gick igång mest på snöpulsandet 0:29? Herregud!

Haha nej inte bara du, även den storslagna scenen på bergskanten med alla berg och solen som bryter fram genom molnen. Snacka om stämning!!

Medlem

Hoppas fan nyheter om PC release kommer innan den mjuka releasen på konsol.

Medlem

Ser sjukt bra ut. Sprut i byxerna o ögonen flyger i kors 26:e

Medlem

First person?! Sålt!!

Frilansare
Skrivet av trifix:

Haha nej inte bara du, även den storslagna scenen på bergskanten med alla berg och solen som bryter fram genom molnen. Snacka om stämning!!

Eller hur! Blir förhoppningsvis farligt många timmar med bara trecking. Kanske tillräckligt för att motivera en Oled-tv..? Hmm hmm.

Medlem

Vi var ganska många som fick snöpuls av det där klippet från berget. Shit vad fint!

Avstängd
Skrivet av EpicGoblin:

First person?! Sålt!!

Nej dessa kan göra spel, det kan inte nybörjarna som gör cyberpunk. Man borde få välja mellan första och tredje där med.


signatur

PS5 och inget annat.

Frilansare
Skrivet av breahl:

Nej dessa kan göra spel, det kan inte nybörjarna som gör cyberpunk. Man borde få välja mellan första och tredje där med.

Eller så gjorde de ett val de kände var bäst för sitt spel. Back on topic nu!

Medlem

Ni som väntar på pc kan ju vänta.. ettan har inte kommit o dom lär knappast släppa det första året eller ens nånsin en pc release?

Medlem
Skrivet av breahl:

Nej dessa kan göra spel, det kan inte nybörjarna som gör cyberpunk. Man borde få välja mellan första och tredje där med.

Cyberpunk är uppbyggt som ett fps spel, för att utvecklarna vill ha det så.. Det är något de väljer och tycker du inte om det så behöver du inte köpa det.. Simplare än så är det ju inte..

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, bara jag som gick igång mest på snöpulsandet 0:29? Herregud!

Pulshöjning? ;>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det ser ju förbannat bra ut.


signatur

Niet.

Medlem

Hmm... Jag tror faktiskt dom väntar med att ge INFO on PC release till långt efter konsol releasen.
Varför, Jo om dom säger INNAN konsol releasen att det kommer till PC så väntar många med köp till konsol.
Och om ingen vet, så kommer ju många också vara tvingade att köpa sig en konsol för att spela RD2.
Mycket pengar det handlar om.

När dom eventuellt känner sig nöjda med den ekonomiska vinsten till konsol så kanske vi får se tal om PC version.
Dom har nog delmål de vill uppfylla minst innan det kan bli tal om PC .

Pengar pengar pengar....

Medlem

Må bäste hästpung vinna


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Avstängd
Skrivet av Styrman:

Hmm... Jag tror faktiskt dom väntar med att ge INFO on PC release till långt efter konsol releasen.
Varför, Jo om dom säger INNAN konsol releasen att det kommer till PC så väntar många med köp till konsol.
Och om ingen vet, så kommer ju många också vara tvingade att köpa sig en konsol för att spela RD2.
Mycket pengar det handlar om.

När dom eventuellt känner sig nöjda med den ekonomiska vinsten till konsol så kanske vi får se tal om PC version.
Dom har nog delmål de vill uppfylla minst innan det kan bli tal om PC .

Pengar pengar pengar....

Ja precis, vore ju dumt att säga nu redan att det ska komma till PC. Dom vill nog att så många som möjligt köper det till konsol först, inte ens säkert förövrigt att det ens kommer till PC.

Så ni PC-spelare får nog vänta tålmodigt, kanske hela livet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Blir fett detta, blir att spela i vanlig 1080 i 30 FPS, kommer ej köpa ps4 pro eller 4k-tv men fan vad jag tror detta blir grymt.

Köper det säkert igen om det kommer på Pc


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

95 % cutscenes och situationella specialgrejer. Det är med så tungt hjärta man måste inse att speltillverkare i stort sett aldrig uppvaktar ens egna favoritaspekter.

Jag vill att spel bara ska flyta på med de designerade kontrollerna. Dark Souls, Fallout, Baldur's Gate, man ska kunna gå in i ett editor-lekrum och slänga ihop ett eget landskap och ett gäng fiender och att det funkar precis lika bra som i huvudspelet. Varenda ny situation man hamnar i ska inte styras av en massa specialgrejer för just den situationen. Det ökar bara känslan att det är en film man spelar och inte ett spel.

Medlem

O_O


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ni som väntar på pc kan ju vänta.. ettan har inte kommit o dom lär knappast släppa det första året eller ens nånsin en pc release?

Ettan var enligt rykten en katastrof kodmässigt och ett under att det alls funkade på konsolerna. Därför kom det aldrig till PC. "Alla" andra R*-spel har kommit till PC. Men ja, de kommer vänta med det så att folk dubbeldippar. Att döma av GTAVs PC-version kommer vi få en otroligt överlägsen version så småningom dock. Själv kommer jag köpa det två gånger.

Medlem

XBOX 1X och 1440p skärm funkar ju det med, har både PS4 Pro och Xbox 1X men då Xbox åtminstone bjuder på 1440p så är inte valet så svårt vilken konsol jag väljer att köpa det till


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

KoP
Medlem

Då vet man vad man gör på releasedagen. Säger adjö till livet och flyttar in konsol/tv/kylskåp på muggen.

12
Skriv svar