Test – Forza Horizon 4 glänser i 4K med Geforce RTX 2080 Ti!

Robot
Test – Forza Horizon 4 glänser i 4K med Geforce RTX 2080 Ti!

Vi prestandatestar pc-versionen med fyra datorkonfigurationer.

#benchmark, #forza, #forza-horizon-4, #geforce, #nvidia, #rtx-2080-ti


Medlem

Som 1080p spelare är man glad att det inte krävs ett 2080 Ti för att driva spel kostar nästan lika mycket som min high end dator gjorde för 1,5 år sen ju

Medlem

irriterade mig att inte youtube klippet hade ingame fps mätare igång :>

Medlem

Erm ska inte spelet släppas den andra oktober?

Redaktör
Skrivet av Cousken:

Erm ska inte spelet släppas den andra oktober?

*harkel* Ja. Early access i dag, men release 2 oktober ja. Rättar till, tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Cousken:

Erm ska inte spelet släppas den andra oktober?

Jupp, bara Ultimate Edition som släpps idag,
Laddar ner just nu, "bara" 64GB så kommer ta en stund för mig som sitter på adsl (dumma hyresvärd som inte ser nyttan av fiber).

Medlem

Ni skulle ha testat lite Amd-kort också. Där glänser dom riktigt fint i Dx12. Har sett vissa tester där Rx580 Pendlar runt 40-50fps i 4k samt 75-80fps i 1080p ultra och där Vega 56 slår 1080 samt vega 64 som slår 1080ti.

Ambassadör
Xbox

Ska spela när jag kommer hem idag, sjukt taggad haha. Installerat o klart redan så det är bara att sparka igång Xbox One X'en och njuta.

Trevligt att det flyter så bra på PC utan krångel, det ser mycket vasst ut på de brutalare korten.


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av saigon:

Ni skulle ha testat lite Amd-kort också. Där glänser dom riktigt fint i Dx12. Har sett vissa tester där Rx580 Pendlar runt 40-50fps i 4k samt 75-80fps i 1080p ultra och där Vega 56 slår 1080 samt vega 64 som slår 1080ti.

Ja, helst skulle jag ha testat både AMD-kort och fler (lägre) grafikinställningar. Men tiden är begränsad, och den här gången gjorde jag urvalet utifrån populäraste korten på Steam, där AMD ligger väldigt långt ner. Får omvärdera det beslutet i framtida tester om många önskar AMD-medverkan. Vad säger du/ni - om vi som nu bara kan testa med tre kort, vilka ska vi då välja?


signatur
Medlem

Jag fick stabila 60 fps (utan drops) på mitt GTX 1060 i Ultra settings (fabriksöverklockat, men inte överklockat mer utöver det).

Tycker dom har lyckats riktigt bra med grafiken och grafikmotorn.

Däremot har jag inte alltid 60 fps i Ultra i nya F1 2018 från Codemasters, där kan det droppa lite i vissa kurvor med max antal bilar, men oftast 60 fps.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, helst skulle jag ha testat både AMD-kort och fler (lägre) grafikinställningar. Men tiden är begränsad, och den här gången gjorde jag urvalet utifrån populäraste korten på Steam, där AMD ligger väldigt långt ner. Får omvärdera det beslutet i framtida tester om många önskar AMD-medverkan. Vad säger du/ni - om vi som nu bara kan testa med tre kort, vilka ska vi då välja?

2080 Ti är nog värt att fortsätta testa åtminstone, och möjligtvis byta ut 1080 Ti till ett 2080 när nVidias nya tech börjar komma igång lite i spel. Mer än så, ingen aning. Svårt att avgöra med tanke på hur olika kort presterar i olika upplösningar. Ser i alla fall ingen anledning att ha ett svagare kort än ett 1080 Ti om man spelar i 1440p (och siktar på högsta inställningarna alltså).

Redaktör

@Luciphear: 2080 (Ti eller vanliga) och 1080 Ti känns givna för att täcka toppsegmenten och för att se hur bra RTX-korten faktiskt är. Sen valdes som sagt 1060 för popularitetens skull den här gången, där kan man möjligen komplettera med (eller byta till, vid tidsbrist) 1050/1050 T, för att täcka budgetsegmenteti. Men minst ett AMD-kort har högre prioritet tycker jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Luciphear: 2080 (Ti eller vanliga) och 1080 Ti känns givna för att täcka toppsegmenten och för att se hur bra RTX-korten faktiskt är. Sen valdes som sagt 1060 för popularitetens skull den här gången, där kan man möjligen komplettera med (eller byta till, vid tidsbrist) 1050/1050 T, för att täcka budgetsegmenteti. Men minst ett AMD-kort har högre prioritet tycker jag.

Svårt med Amd-kort nu. Skulle spontant säga Rx580, känns som att fler kör dom än Vega 56/64. Annars ett vega 64.

Sen är det faktiskt så att det är relativt få spel där Amd glänser i för tillfället, så jag ska kanske bara vara tyst om detta

Edit: Röstar på detta:

1. 2080/2080ti
2. Vega 64
3. 1060

Det är kul att se att Amds kort har potential och förmåga att dra iväg rejält i vissa spel, så klart det vore spännande om båda lägren är inkluderade.

Ang mängden tester så är det bra som det är.

Redaktör
Skrivet av saigon:

Svårt med Amd-kort nu. Skulle spontant säga Rx580, känns som att fler kör dom än Vega 56/64. Annars ett vega 64.

Sen är det faktiskt så att det är relativt få spel där Amd glänser i för tillfället, så jag ska kanske bara vara tyst om detta

Edit: Röstar på detta:

1. 2080/2080ti
2. Vega 64
3. 1060

Det är kul att se att Amds kort har potential och förmåga att dra iväg rejält i vissa spel, så klart det vore spännande om båda lägren är inkluderade.

Ang mängden tester så är det bra som det är.

Tack för input!


signatur
Avstängd

Jag är klar förespråkare för RX korten. Tomas hur går gymningen?

Medlem

Det går inte att starta Ultimate Edition just nu, för att den uppdateras...


signatur

autograph

1
Skriv svar