Valhall är battle royal – med vikingar!

Robot
Valhall är battle royal – med vikingar!
Medlem

Känner att det hade varit mer intressant utan just battle royale

Medlem

Att målet är att ta sig först till Odens SVÄRD låter lite som att utvecklarnas research är ganska dålig, Odens associerade vapen är spjutet Gungner så det borde naturligtvis vara ett spjut.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Att målet är att ta sig först till Odens SVÄRD låter lite som att utvecklarnas research är ganska dålig, Odens associerade vapen är spjutet Gungner så det borde naturligtvis vara ett spjut.

Kan ju vara svärdet från Völsungasagan där Odens svärd Gram finns med, så deras research är väl hyffsad får man väl tycka.

Medlem

Inga spjut eller yxor? Va dåligt

Medlem

@laban005: War of the Vikings var apbra innan de nerfade sönder bågskyttarna.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av laban005:

Känner att det hade varit mer intressant utan just battle royale

Jag håller med.
Skulle vilja se betydligt mera djupare game play än battle royal.
Lag baserat, bygga sin vikingaby, skepp, plundra, erövra viktiga punkter, claner eller mmo.... tja listan kan göras lång av vilket potential detta spel kan ha om dom faktiskt tänker utanför " battleroyal-boxen"

Men tyvärr så vill väl dom som alla andra spelföretag idag mjölka så mycket pengar som möjligt från den eviga battle royalkon som möjligt.
Tar man en snabb titt på twitch just idag så är det Fortnite-BR som ligger 1:a med 263 309 tittare. På 3:a plats har vi Player unknowns battleground BJ med 53 460 tittare.

Räknar vi ihop alla " tittare" och utgår från att dom alla äger ett exemplar av spelet och att dom också har vänner som äger spelet men kanske tittar på twitch så är det en rätt stor summa pengar vi talar om.

Så man förstår ju att spelstudios vill haka på Battle Royal tåget.
Istället för att våga gå sin egen väg och göra ett annat game play. Speciellt ett Vikingaspel kan ju bli hur bra som helst... om man tog bort Battle Royal.
Får väl hoppas att dom fördjupar spelet efter dom fått in massa pengar på sitt Battle Royal.

" War of the Vikings " av FatShark var något på spåret där. Tyvärr la dom bara ner det inklusive " War of the roses". 2 st himla roliga spel.
Jag vill ha tillbaks dessa två spel!

Lär väl få se Fifa 2019 - Battle Royal också när EA inser att det är där pengarna finns.

Medlem
Skrivet av Styrman:

Jag håller med.
Skulle vilja se betydligt mera djupare game play än battle royal.
Lag baserat, bygga sin vikingaby, skepp, plundra, erövra viktiga punkter, claner eller mmo.... tja listan kan göras lång av vilket potential detta spel kan ha om dom faktiskt tänker utanför " battleroyal-boxen"

Men tyvärr så vill väl dom som alla andra spelföretag idag mjölka så mycket pengar som möjligt från den eviga battle royalkon som möjligt.
Tar man en snabb titt på twitch just idag så är det Fortnite-BR som ligger 1:a med 263 309 tittare. På 3:a plats har vi Player unknowns battleground BJ med 53 460 tittare.

Räknar vi ihop alla " tittare" och utgår från att dom alla äger ett exemplar av spelet och att dom också har vänner som äger spelet men kanske tittar på twitch så är det en rätt stor summa pengar vi talar om.

Så man förstår ju att spelstudios vill haka på Battle Royal tåget.
Istället för att våga gå sin egen väg och göra ett annat game play. Speciellt ett Vikingaspel kan ju bli hur bra som helst... om man tog bort Battle Royal.
Får väl hoppas att dom fördjupar spelet efter dom fått in massa pengar på sitt Battle Royal.

" War of the Vikings " av FatShark var något på spåret där. Tyvärr la dom bara ner det inklusive " War of the roses". 2 st himla roliga spel.
Jag vill ha tillbaks dessa två spel!

Lär väl få se Fifa 2019 - Battle Royal också när EA inser att det är där pengarna finns.

Komiskt att du nämner FIFA 19, det finns ju faktiskt nåt som kan liknas vid ett survivalläge... Men verkar faktiskt som ett rätt kul förfestläge 😊

Medlem

Vad är det med Battle Royale som folk inte tycker om förutom att det just nu råkar vara trendigt? Verkar ibland som folk ogillar det för det är "häftigt att hata".

Medlem

Vad är det som krymper på kartan denna gång? En ring med korpar som flyger närmare varandra?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det med Battle Royale som folk inte tycker om förutom att det just nu råkar vara trendigt? Verkar ibland som folk ogillar det för det är "häftigt att hata".

Jag har inget emot det men här verkar det inte tillföra nåt intressant tycker jag.

ns
Medlem
Skrivet av Styrman:

Skulle vilja se betydligt mera djupare game play än battle royal.
Lag baserat, bygga sin vikingaby, skepp, plundra, erövra viktiga punkter, claner eller mmo.... tja listan kan göras lång av vilket potential detta spel kan ha om dom faktiskt tänker utanför " battleroyal-boxen"

Du bör hålla ett öga på Rune, om du inte redan känner till det. Det stämmer överens med mycket av vad du eftersöker, och är något jag själv ser fram emot just för att det har djupare gameplay än något som detta vikingatids BR-spel.

Medlem

Hoppas ingen tog illa vid sig, jag har absolut inget i mot BR.
Jag spelar det dock inte.

Hur länge kommer BR hålla i sig.
Alla spel som släpps trycker in BR, eftersom de VET att det finns pengar att tjäna.

Jag tänker tillbaks när BF1942 släpptes, dom vågade bryta ny mark.
Och i höst får vi BFV.... med BR.
Vad ska man säga.

Jag ska hålla ett öga på " Rune ".

Medlem

Jahapp, ännu ett battle royal spel. Undrar varför just denna sortens spel är så populära? Har självklart inget emot att folk gillar det, det är en genre som aldrig intresserat mig, finner det ännu mindre intressant då varannat spel som släpps nu är BR. Populärt för att det är vad "massorna" spelar? Att det är trendigt att spela det? Genuin fråga!

1
Skriv svar