Sony svänger – PS4 får crossplay mot Xbox One!

Medlem

Men... Here gud. Tänk på barnen!?

KoP
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Vilken spelmaskin av PS, Xbox och PC har störst andel P12:or? Gissar Xbox?

Gissa igen. Vilken konsol har sålt mest? Där hittar du flest P12:or som skriker i headsetet med Musse Pigg-liknande röst.

Kids dras till det som är mest populärt och trendigt.

Medlem
Skrivet av Natrium:

stackars konsol spelare , kan se det framför mig redan tråd på tråd i forums hur dom blir ägd av pc spelare som använder mus å tbord. Titta bara på alla tusentals trådar som finns i Sea of thieves hur dom klagar på det. och vill ha skilda servrar för dom dör hela tiden.

Skilda servrar är det redan

Konsol+Mobil har egna servrar och PC egna. Det är bara om konsol/mobil går med i en squad med PC-spelare som de landar på PC-server.

@anon_319742 Jag håller med! Tillsammans med två-tre vänner är Fortnite ruskigt kul! Dessvärre tröttnade mina polare efter att friendly fire togs bort, så numera tvingas jag dö först i solo istället för först i gänget 😝


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Gissa igen. Vilken konsol har sålt mest? Där hittar du flest P12:or som skriker i headsetet med Musse Pigg-liknande röst.

Kids dras till det som är mest populärt och trendigt.

Jag spelade division på ps4 under väldigt lång tid och man var ju tvungen att gå med i randomgrupper där för att göra saker. Spelade inte med en enda P12 under mitt 1.5 år som jag spelade det. Tror nog X-box har fler, coolare namn för P12 liksom.

Men vissa grupper var självklart katastrofala när man hamnade med folk som dig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Kul! Men som någon skrev i en annan tråd, om man ska ha crossplay konsol<->PC så måste man kunna filtrera på kontrolltyp annars kommer konsolspelarna bli slaktade av mus och tangentbords fölket!

Om du spelar på konsoll (dvs kontroll) så möter du andra på konsoll enbart. Spelar du däremot med en kompis som sitter på PC så hamnar du också mot PC spelare. Likaså med mobil. Med andra ord klassas PC som effektivast, konsoll mitten och mobil sist. Så kör du solo eller i grupp med random så hamnar du bara mot de på samma enhet som du, kör du duo eller squad med kompisar är det den i din squad med högst "klassning" som sätter gränsen mot vilka ni spelar.

12
Skriv svar