Glada nyheter – Nintendo behåller dina sparfiler i molnet upp till ett halvår

Robot
Glada nyheter – Nintendo behåller dina sparfiler i molnet upp till ett halvår

Men du måste fortfarande prenumerera på onlinetjänsten för att komma åt dem.

#nintendo-switch-online


Medlem

Borde vara en självklarhet,fult spel från Nintendo..


signatur

KICK ASS

Moderator | Testpilot
Skrivet av Spawn100:

Borde vara en självklarhet,fult spel från Nintendo..

Hur då? Det är ju bara bra att de klargör att hur det faktiskt ligger till och rätta mig om jag har fel men jag minns då inte att de rakt av sa att spar filer skulle försvinna direkt när tjänsten löpte ut. Det var bara folk som tolkade det så med tanke på att det inte stod klart och tydligt.

Givetvis deras fel att inte skriva ordentligt från början men det är ju inget fulspel, helst när de faktiskt gör det bättre för oss. Fulspel om något hade ju varit om det var tvärtom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur är det på Xbox Live? Där ligger väl sparfilerna kvar i molnet utan tidsbegränsning? Man behöver väl inte ens betala för xbox live för att kunna spara i molnet?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av xverminator:

Hur är det på Xbox Live? Där ligger väl sparfilerna kvar i molnet utan tidsbegränsning? Man behöver väl inte ens betala för xbox live för att kunna spara i molnet?

Så är det.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av xverminator:

Hur är det på Xbox Live? Där ligger väl sparfilerna kvar i molnet utan tidsbegränsning? Man behöver väl inte ens betala för xbox live för att kunna spara i molnet?

PlayStation mäste man betala dock men vet inte hur länge de sparas. Har läst 6 månader.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Kontot avslutas

Det var en jätte trevlig nyhet.
Mycket bättre än tidigare.

Sen ska väl Pokémon också vara ett spel som inte kommer tillåta moln sparning pga att det skulle ge möjligheter till att fuska.
(byta en Pokémon och sedan ta tillbaka sin gamla sparfil så att man har kvar sin Pokémon är ju ett sådant fusk som skulle funka då)


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

PlayStation mäste man betala dock men vet inte hur länge de sparas. Har läst 6 månader.

Har också för mig 6 månader på PS.

En skillnad dock är att både Xbox och PS har funktion för att göra egna backups till USB-lagring, vilket totalt saknas hos teknikhandikappade Nintendo.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Hur är det på Xbox Live? Där ligger väl sparfilerna kvar i molnet utan tidsbegränsning? Man behöver väl inte ens betala för xbox live för att kunna spara i molnet?

Ja, men så är ju Microsoft en av världens största molnleverantörer också

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Detta är trevliga nyheter. Främst för att det betyder att onlinetjänsten Nintendo utannonserade inte är satt i sten utan att den kan ändras, förhoppningsvis mest till det bättre.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ja, men så är ju Microsoft en av världens största molnleverantörer också

Ptja man har det även via Steam, Origin etc.
Det är nog mer en viljesak.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar