Wildstar-servrarna stängs ned den 28 november

Robot
Wildstar-servrarna stängs ned den 28 november

De sista två månaderna öser utvecklarna på med genvägar och belöningar.

#carbine-studios, #wildstar


Medlem

trist att höra men det var ett förväntat beskeed.

Medlem

Trist, var mitt absoluta favorit-MMO jämnt med WoW, önskar dom hade gjort det med casual-friendly som WoW redan från början för att hålla kvar spelare. Men det var alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen tyvärr. Att bara attuna till raids var för svårt för den genomsnittlige spelaren (M+ i WoW har inget emot dom tidsgränserna som Wildstar hade tex). Jag är enormt glad att jag fick spela det under dess "storhetstiden", extremt jävla roligt var det.

Medlem

Har ett par jävligt härliga minnen under tiden jag spelade det. Spenderade mestadels av min tid till att bygga och träffade många härliga människor, varav en var en gammal mormor som gillade att logga in och snickra på sitt lilla hus och gård på sin tomt. Hon hade sällan möjligheten att ta del av resten av spelet(pga svårighetsgraden för henne) så vi var ett par som hjälpte henne få tillgång till nya saker och ting.

Många underbara minnen och människor. Bara något jag hoppas på att få ta del utav igen i något framtida spel.

Medlem

@Luciphear: bland det finaste jag läst på FZ. Hoppas mormor hittar ett nytt hus att snickra på.

Medlem

Synd att det floppa.
Gillade verkligen spelet.
Musiken på vissa ställen var helt magisk.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Har ett par jävligt härliga minnen under tiden jag spelade det. Spenderade mestadels av min tid till att bygga och träffade många härliga människor, varav en var en gammal mormor som gillade att logga in och snickra på sitt lilla hus och gård på sin tomt. Hon hade sällan möjligheten att ta del av resten av spelet(pga svårighetsgraden för henne) så vi var ett par som hjälpte henne få tillgång till nya saker och ting.

Många underbara minnen och människor. Bara något jag hoppas på att få ta del utav igen i något framtida spel.

Kan tipsa om streamern JenyFear som är en äldre jättemysig kvinna som för tillfället spelar WoW!

Medlem

Den stora wow dödaren


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Absoluta favorit MMOt, långt mer kul och intressant än WoW någonsin var och en mer komplett upplevelse än alla andra free to play MMOs, när där väl var folk på servrarna that is, synd folk vägrade ge det en ärlig chans.

Medlem

Lite sorgligt faktiskt, Wildstar gjorde en del misstag vid lanseringen som stod dem dyrt men det var ett grymt bra MMORPG som förtjänade en mycket större publik.

Medlem

Det är verkligen med sorg men samtidigt förståelse som jag konstaterar att Wildstar kommer att försvinna. För även om jag inte loggat in på nästan ett år, så är några av mina allra bästa MMO minnen från Wildstar. Spelet som hade så enormt mycket potential, men tyvärr pga av några dåliga beslut och olyckliga omständigheter aldrig vart någon megahit.
Vila i frid Wildstar och tack för dom över 1000 timmar som jag plöjde ner i spelet och inte ångrar en sekund av.

Medlem

Med lite tur kommer det en Wildstaremulator och privata servrar för eldsjälarna inom 10 år.

Medlem

Det står OKTOBER i nyheten

1
Skriv svar