Xbox-kontroller dominerar på Steam

Robot
Medlem

Inte förvånande. Precis som ni är inne på i artikeln så är steams integration av PS4-kontrollen värdelös. Jag får köra ett program som emulerar min Dualshock 4 till en Xbox-kontroll, därav hamnar jag oxå under skaran "Xbox-kontroller".

Medlem

Jo det är ju min undran. Min ps4-kontroller emuleras som en xbox360-kontroll och kollar jag i kontroll panelen så säger den att jag har en 360-kontroll ansluten.
Hamnar jag i 360-kolumnen eller ps4-kolumnen då?


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Kör med sladdlös 360-dosa för att det "bara fungerar" samt är smidigt med uppladdningsbara AA-batterier, föredrar dock PS4-kontrollen ergonomiskt (även DualShock 3 hade varit bättre). Kommer aldrig förstå hur man kan tycka att Microsofts onaturliga placering av styrspakarna känns helt rätt.

Medlem

Kör med 360 med sladd. Tycker att den är helt perfekt i både ergonomi och layout och bara fungerar till allt utan att behöva ändra något alls.

Kul att man kan tycka så olika

Medlem

Har både steam-kontroll och xbox 360.
Använder mest steam numera.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kör med sladdlös 360-dosa för att det "bara fungerar" samt är smidigt med uppladdningsbara AA-batterier, föredrar dock PS4-kontrollen ergonomiskt (även DualShock 3 hade varit bättre). Kommer aldrig förstå hur man kan tycka att Microsofts onaturliga placering av styrspakarna känns helt rätt.

Xbox controllern är dock mer ergonomisk för personer med större händer.
Jag är en av dem som har problem med att ha bra grepp med en PS4 dosa.
Speciellt med tummar på spakarna, då man inte för optimalt tryck och börjar glida :/

Men det är tur att PC tillåter dig att använda vilken controller du vill, från Xbox till Nintendo


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kör också med xbox 360 kontroll.
även när jag spelar till PS4 använder jag en adapter så jag kan köra med xbox 360 kontroll.
klarar inte av playstations uppsättning med styrspakarna.
dom ligger kvar på en position som dom gjorde från PS1 tiden när dom inte var "standard".
Sen fortsatte det vidare med att placera spakarna så medans ms, nintendo och stortsett alla andra flytta upp styrspaken man använde mest till platsen där "styrkorset" förr låg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem

Xbox One v.2 är den bästa handkontrollen jag någonsin ägt till PC.

Medlem

Kompatibilitet heter det!

Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Inte förvånande. Precis som ni är inne på i artikeln så är steams integration av PS4-kontrollen värdelös. Jag får köra ett program som emulerar min Dualshock 4 till en Xbox-kontroll, därav hamnar jag oxå under skaran "Xbox-kontroller".

Samma här, älskar att köra min PS4 kontroll till visa av steam spelen som är bara kompatibla med X-box kontroller. En aning falska nyheter i min åsikt.

Ambassadör
Xbox

Yep, bäst kontroll är bäst.


signatur

Jump in.

Medlem

Väldigt trevlig kontroll jämfört med alternativen så inte så konstigt.

KoP
Medlem

Intr oväntat då Xbox-dosan ligger skönast i handen.

Medlem

Jag blandar lite, Xbox kontroll vid PCn, Ps4 kontroll vid SteamLink.

Medlem

Nintendo Switch Pro här. Älskar den kontrollen som fan. Jävla gött att kunna använda den framför datorn.

Medlem

Har både en PlayStation 4 kontroll och en Xbox ONE dosa men lirar nästan bara med PS4 versionen som jag tycker är mycket skönare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ja, undrar hur många av dessa Xbox-dosor som egentligen är PS4-dosor då man som flera redan sagt behöver ett 3djepartsprogram som emulerar ens PS4-dosa till en Xbox-dosa för att kunna använda den.

Jag själv och 4 till av mina polare använder PS4-kontroll på PC, men dom registreras ju ändå som Xbox-kontroller.

Skrivet av molg:

Nintendo Switch Pro här. Älskar den kontrollen som fan. Jävla gött att kunna använda den framför datorn.

Håller med, riktigt skön! Nackdelen är bara att triggerknapparna inte är analoga.

Medlem

Jag har både PS4 och Xbox One kontrollen, men jag skulle vilja ha något med bättre D-pad för retro titlar, inte hittat något bra dock.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag kör en Xbox Elite-kontroll, jag antar att den hamnar i One-facket. Det är den bästa kontrollen jag någonsin använt, men jag tycker att PS4-kontrollen är bättre än den vanliga One-kontrollen. Har även en Switch Pro, men den har jag bara använt till Zelda, sedan dess har jag bara spelar på min Switch bärbart.

Medlem

De fungerar i så gott som alla spel och de är bekväma, så jag blir inte förvånad.

Medlem

Jag är en av dem med en 360-kontroller. Har Inte haft någon anledning att köpa en ny.

1
Skriv svar