FZ spelar Red Dead Redemption 2!

Medlem

Efter några slag i huvudet och 546 yttranden i ordet av "fan" så har jag bestämt mig att vänta till en PC-version om det ens lär komma.

Fan.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av zauii89:

Detta spel är som gjort för handkontroll.

Hoppas du skämtar. Sikta med handkontroll, nej tack.

Medlem

Så det blir aldrig svårt i eldstriderna?

Medlem

Sikta med handkontroll går utmärkt. Det handlar om att vänja sig, spelar FPS online på Xbox/PS4, och visst första 100+ matcherna var sådär roliga, men otroligt belönande när man märker att man inte längre behöver strafa sig in i när strider med siktet i huvudhöjd, utan kan justera efter behov. Hur var "aimet" med mus den första tiden?
Ser fram mot detta, spel från ett av få bolag man tillåter sig att förboka.

Medlem

Var inne på att köpa en sketen konsol igen bara för detta. Men med 30fps kan dom fetglömma detta. Hoppas på en PC-variant annars får jag väl spela Tetris istället. Sitter man vid en 144Hz skärm gör det fan ont i huvudet och sätta sig med en konsol och gå tillbaks till 30fps. Man kan lika gärna bli grottman igen och tälja spjut!

Medlem

@jerryheed: Fast precisionen du får med en mus med avancerad optik - som rör sig över en stor yta går inte jämföra med en liten tumjoystick. Visst har jag spelat mycket på konsol också men det blir aldrig i närheten samma känsla eller kontroll över siktandet

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Var inne på att köpa en sketen konsol igen bara för detta. Men med 30fps kan dom fetglömma detta. Hoppas på en PC-variant annars får jag väl spela Tetris istället. Sitter man vid en 144Hz skärm gör det fan ont i huvudet och sätta sig med en konsol och gå tillbaks till 30fps. Man kan lika gärna bli grottman igen och tälja spjut!

Exakt detta som också fick mig att skita i det.

Lägger inte 4000kr för en så billig upplevelse.

Pc eller never!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

"I slutet av tågkuppen ställs du inför valet att avliva överlevarna eller låta dem gå. "

Jag har ofta svårt för att spela superond i spel, t.ex Fallout börjar alltid med "nu ska jag spela psycho", men sedan kliver empatin in
Men den här gången... den här gången ska jag bli den ondaste i västern (tror jag)

Avstängd
Skrivet av KimiKiwi:

Kommer inte ett spel av den här kalibern till PC så blir det inget köp. Xbox är bara en sämre version av en PC och Sony är inte speciellt trevliga som spelföretag imo.

"for the players"

Utveckla varför inte Sony är trevliga som spelföretag? Jag tycker dom är jäkla trevliga, finns ingen som gör sådana bra exklusiva titlar. Du är bara grinig för att du inte äger ett PS4.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Släpps nog på PC vad det lider. Innan dess blir det inget med det.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Så sugen på RDR2. Slutet av oktober känns alldeles för långt bort. Hade också hellre spelat på PC, med mer grafisk flärd och 60fps, men är spelet tillräckligt bra kan jag köpa det igen på PC (för det kommer självklart en PC-release om ungefär ett år).

Medlem
Skrivet av breahl:

Utveckla varför inte Sony är trevliga som spelföretag? Jag tycker dom är jäkla trevliga, finns ingen som gör sådana bra exklusiva titlar. Du är bara grinig för att du inte äger ett PS4.

Exklusiva spel är inget som är bra för oss konsumenter, det gynnar bara företagen som äger konsollerna.
Nu när microsoft äntligen har bara göra rätt ifrån sig iom crossplay och annat smått och gott gör Sony precis tvärtom och påstår att det är för oss spelare. Jag har råd med en PS4 så det är inte det som är problemet, det skulle dock kännas smutsigt att skaffa sig en.

Nåja, med min backlogg så råder det ju inte direkt brist på spel så jag tror jag klarar mig. Oavsett om Red Dead kommer till PC till slut eller inte.

Ps: det där om att känna sig smutsig var bara på skämt så håll er lugna 👍

Medlem

@saigon: Hur är det med One X i 1080p? Borde inte "världens kraftfullaste konsol" kunna driva det i 60fps@1080?

Medlem
Skrivet av jerryheed:

Sikta med handkontroll går utmärkt. Det handlar om att vänja sig, spelar FPS online på Xbox/PS4, och visst första 100+ matcherna var sådär roliga, men otroligt belönande när man märker att man inte längre behöver strafa sig in i när strider med siktet i huvudhöjd, utan kan justera efter behov. Hur var "aimet" med mus den första tiden?
Ser fram mot detta, spel från ett av få bolag man tillåter sig att förboka.

Du får ALLTID sämre träffsäkerhet med en handkontroll när du siktar än med en bra gamingmus, ALLTID.
Känslighet och precision är som dag och natt, kan inte jämföras.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Var inne på att köpa en sketen konsol igen bara för detta. Men med 30fps kan dom fetglömma detta. Hoppas på en PC-variant annars får jag väl spela Tetris istället. Sitter man vid en 144Hz skärm gör det fan ont i huvudet och sätta sig med en konsol och gå tillbaks till 30fps. Man kan lika gärna bli grottman igen och tälja spjut!

Hoppas också på en PC-version och att det inte dröjer allt för länge. Alternativt vänta tills PS 5 som sägs släppas nästa år, och om den har bakåtkompatibilitet kunna avnjuta alla de exklusiva pärlorna man missat till PS4 i 60fps@1080 :-). Borde inte vara helt uteslutet.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Exakt detta som också fick mig att skita i det.

Lägger inte 4000kr för en så billig upplevelse.

Pc eller never!

Precis, PS 4 pro är fortfarande alldeles för dyr. Möjligt att ett större pristapp är att vänta, det är snart Black friday också och PS 5 är på ingång

Medlem

Nu blev jag väldigt osäker om man ska köpa :/ spelar mest pc och är van vid 100+fps på alla spel, 60fps funkar men vettefan 30fps känns nästan ospelbart nu.

Medlem

Jävlar vad jag blev sugen på att spela

Redaktör
Skrivet av Kotz:

Jävlar vad jag blev sugen på att spela

Jag också.


signatur
Medlem

@HaxXt: Som alla PC-spelare som sätter sig vid en konsol, tappar du hakan vid 30 fps.
Specieeeeeeeeellt alla de som endast spelar multiplayerspel i första hand, och endast ger sig på de allra största AAA som Rockstars som tror de ska kunna köra 144 fps som på LoL i normala spel. Det finns få saker som är så överdriven som betydelsen av FPS, och överdriften kommer med all sannolikhet från ovan nämnda spelare. Visst spelar flytet roll i CS. Det ger väl en ynka fördel att ha nån FPS över. Men att säga att RPG-spel, och slöa shooters som detta inte ska flyta helt ok i 30 fps är ju bull imo. Majoriteten av grafiskt tunga open world spel går i relativt låg fps som 30-60. Onlineshooters, mmo och moba är undantagen, inte tvärtom.
Nästan alla spel på konsol går i 30 fps. Definitivt de i 4K.

Jag har t.om sett folk vrida ned settings för att gå över 60 fps i nån okunnig förhoppning att upplevelsen skall förstärkas mer av några extra fps, än av maxade settings och grafik. En grej om man inte har rek. spec o vrider ned.

Medlem

@Godofcheese: Ja och den standarden är oerhört mycket bättre grafik, flyt och upplösning.
Om såna som du fick bestämma skulle det se ut som första RDR men löpa i 100 fps.
Om så alla hade monsterriggar hade de ändå förmodligen låst spelet i 30 fps, för att det är jääääävligt svårt att ha bra grafik, högre upplösningar samt få högre FPS att flyta. Att 2080ti är det enda kortet i världen i konsumentväg som pallar 60 fps i 4k säger mkt om kraven. Jag menar. Hur kan det ens förvåna någon? INGET spel i motsvarande storlek och genre löper på högre FPS nästan. Det finns väl men det är långt från regel. Okej, att de pallar ett få tal nyare spel i irrelevanta genrer, som Doom och Wolfenstein II, två totalt map-baserade spel med oerhört mycket mindre att rendera.

Om det hindrar o förvånar en så starkt kan man ju inte vara särskilt angelägen att spela det, eller van singleplayerspel i open world.

Vissa spel upplevs enligt studion t.om som bäst i lägre fps. Även om jag håller med om att just 30 är lågt i många fall så behöver de inte vara nån katastrof. 60 är mer än väl. Mer än så ger bara fel fokus på utvecklingen. Dra ned på krävande moment för att ett fåtal kräsna kräver 60+ fps. Mkt ovärt.

Medlem
Skrivet av zumo:

@HaxXt: Som alla PC-spelare som sätter sig vid en konsol, tappar du hakan vid 30 fps.
Specieeeeeeeeellt alla de som endast spelar multiplayerspel i första hand, och endast ger sig på de allra största AAA som Rockstars som tror de ska kunna köra 144 fps som på LoL i normala spel. Det finns få saker som är så överdriven som betydelsen av FPS, och överdriften kommer med all sannolikhet från ovan nämnda spelare. Visst spelar flytet roll i CS. Det ger väl en ynka fördel att ha nån FPS över. Men att säga att RPG-spel, och slöa shooters som detta inte ska flyta helt ok i 30 fps är ju bull imo. Majoriteten av grafiskt tunga open world spel går i relativt låg fps som 30-60. Onlineshooters, mmo och moba är undantagen, inte tvärtom.
Nästan alla spel på konsol går i 30 fps. Definitivt de i 4K.

Jag har t.om sett folk vrida ned settings för att gå över 60 fps i nån okunnig förhoppning att upplevelsen skall förstärkas mer av några extra fps, än av maxade settings och grafik. En grej om man inte har rek. spec o vrider ned.

Skillnaden mellan 30 och 60 är natt och dag imo. Spelar ingen roll om det är Civilization eller Battlefield. Speciellt om du spelar med mus. 30 bokstavligen hackar fram.

Edit: Däremot kan jag hålla med om att när du sitter tre meter från TVn och spelar ett spel med maximal motionblur och handkontroll så märker du inte av det lika mycket. Men visst fan märks det ändå.

Medlem

Mycket tjat om fps 🤔 precis som storfilmer (många gånger 24fps), där man ofta strävar efter en lägre fps för en mer filmisk känsla. Något som Rdr2 inte skulle lida av, tvärtom! Ett smart val av utvecklarna för att istället kunna pumpa upp detaljrikedomen i spelet. Rdr2 är, och kommer aldrig att bli ett racing- eller fightingspel där 60fps kan anses vara av större vikt.

Vill man då välja bort ett av årtiondets troligtvis bästa spelupplevelse pga fps så kommer man ju få skylla sig själv helt enkelt! 👊😉

See you at dawn, with weapons drawn!

Medlem

@adde111: Haha och vilka spel är det xD??
Jag spelar bara PC. Har en monsterrig. Men inte fan får jag det på annat än multiplayerspel och shooters.
LoL, CS, Cod, BF typ sånt. Där har FPS och HZ en helt annan mening och betydelse än bland singleplayer och andra genrer. Folk snöar in sig så pass mycket på de där... Irrelevant jämförelse Counter Strike/LoL/CoD/WoW vs Actions RPGS o open world etc

Far Cry 5 är väl det enda jag kan komma på rakt av. Och det är väldigt litet på många sätt i jämförelse.
Kom o lira The Witcher 3, Assassins Creed Origins, osv osv o säg att du ska matar 100+ på alla spel i 4K... Eller annan hög upplösning för den delen. Visst finns de undantagsfall. Men det är definitivt inga spel som löper över 30-60 fps i de allra flesta fallen. Så till vida man har nått att spela, och maxar settings.

Medlem

@zumo:

Kommer svara kortfattat.
Det är bara du som konsument som blir drabbad i slutändan om du helt enkelt bara accepterar att dålig hårdvara kontrollerar vad som är aktuellt i spel.

30fps är inte acceptabelt i ett action spel 2018. aldrig.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

@zumo:

Kommer svara kortfattat.
Det är bara du som konsument som blir drabbad i slutändan om du helt enkelt bara accepterar att dålig hårdvara kontrollerar vad som är aktuellt i spel.

30fps är inte acceptabelt i ett action spel 2018. aldrig.

Om det i de flesta andra aspekter blir ett fantastiskt spel, är de helt underordnade frameraten?

Om jag fick bestämma skulle alla konsolspel ha val mellan grafik och framerate. Men om det skulle sälja fler spel hade det redan varit standard.


signatur
Medlem
Skrivet av zumo:

@adde111: Haha och vilka spel är det xD??
Jag spelar bara PC. Har en monsterrig. Men inte fan får jag det på annat än multiplayerspel och shooters.
LoL, CS, Cod, BF typ sånt. Där har FPS och HZ en helt annan mening och betydelse än bland singleplayer och andra genrer. Folk snöar in sig så pass mycket på de där... Irrelevant jämförelse Counter Strike/LoL/CoD/WoW vs Actions RPGS o open world etc

Far Cry 5 är väl det enda jag kan komma på rakt av. Och det är väldigt litet på många sätt i jämförelse.
Kom o lira The Witcher 3, Assassins Creed Origins, osv osv o säg att du ska matar 100+ på alla spel i 4K... Eller annan hög upplösning för den delen. Visst finns de undantagsfall. Men det är definitivt inga spel som löper över 30-60 fps i de allra flesta fallen. Så till vida man har nått att spela, och maxar settings.

Vad för spel jag spelar har väl inget med saken att göra, allt jag sa är att jag är van vid att spela i hög fps. Sen så spelar jag inte i 4k heller så det är ej relevant, väljer hellre hög fps än 4k med drops under 60 tills 4K60fps+ inte är några problem (kanske när 2080ti kommer). Så just nu inga problem att få över 60fps i alla spelom har bra rig.

Jag kan tänka mig att gå ned till 60 fps om det ej är first person men 30 känns ju ganska ospelbart. För RDR kanske jag är villig att se om jag kan vänja mig men tycker verkligen 60fps borde vara standard på alla spel nuförtiden.

Medlem

Samma jäkla bull som har varit på tapeten sen man var ung och började med gaming. "Ögat uppfattar inte fler än 60 FPS ändå" den som säger det är felutvecklad, eller så är väl jag, min bror och mina gamla LAN-polare helt enkelt "supermän". För vi har förmågan att inte bara uppfatta utan även också att märka en MARKANT skillnad i gameplay när fpsn är så låga som 30 eller 60. Tycker att runt 120fps är "stabilt" men jag föredrar 144 fps mest för att jag har en primärskärm som kör 144hz. Känns mest som lathet från Rockstar (i det här fallet) att dom inte ens kan kräma ur 60fps ur RDR2, om folk inte kan göra sina egna motorer bra så kan dom ju alltid använda Unreal Engine, bästa motorn som finns därute atm. Så frågan är, kommer RDR2 till PC framöver, jag hoppas det så att man kan få en mjuk spelupplevelse. Men det är redan förbokat till PS4. RDR var så fantastiskt bra så jag kommer inte kunna "vänta och se" om en PC version kommer. Yes, jag får helt enkelt nöja mig med 30 fps i detta fallet....(så länge)

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om det i de flesta andra aspekter blir ett fantastiskt spel, är de helt underordnade frameraten?

Ja kort & gott. Ett RPG, typ dungeon-crawler liknande spel är ok med picture-by-picture gameplay. Men inte ett Action sandbox spel som RDR. Ja "picture-by-picture" är aningen överdrivet, men det är så det känns att spela spel på så pass låga fps. I alla fall för mig, men RDR var ett riktigt bra spel så jag kommer ge RDR2 en ärlig chans, kanske är det inte fast-paced nog för att köra i högre än 30fps å då är det ju helt enligt design.

Medlem

All I´m saying är att det har dröjt typ 10 års utvecklingstid, av en av världens största, rikaste och erfarnaste studios. Det är svårt att implementera både 4K, HDR och 60 FPS i samma spel och få det löpa någorlunda bra över samtliga system. Krävs satans mycket jobb, och optimerande. Tid de inte bedömer sig ha, som så stora som de är. Om ni samtidigt skriker efter en PC version i någorlunda närtid gör det än mer orealistiskt. (So do I, även fast jag kör ps4 pro på RDR 2 oxå) Knappt att det går till PC. Fan än i dag krävs det monster för att maxa ur GTA V. Så när det kommer till PC lär högre FPS absolut finnas möjligt, men bara till kostnad av högre upplösningar och inställningar om man inte köper ett 2080ti typ.

Jag är inte redo att få det uppskjutet 1-2 år till för att ett fåtal ev. kunder som knappt vet vad de gaggar om vill prompt ha 200 fps hellre än 4K osv, i min åsikt, i irrelevanta genrer. Det är sånt som leder till att hela spelet vrids ned kraftigt grafiskt innan release

123
Skriv svar