Se snygg video från Metro Exodus med ray tracing

Robot
Se snygg video från Metro Exodus med ray tracing

RTX on, RTX off - som Karate Kid brukade säga.

#geforce-rtx-2080, #metro-exodus, #ray-tracing


Medlem

Snyggt är det absolut och minst lika häftigt, men jag vet inte om det är något jag är så värst sugen på nu med direkten då det tycks fortfarande vara lite väl krävande. Glad att det finns och lär fortsätta utvecklas där emot. Något att se fram emot.

Medlem

Kan tycka det var snyggare med det OFF på vissa delar.

Medlem

Trött jäkla pappaskalle..
Läser rubriken...någonting med Metroid. Tittar på bilderna.. tänker hur får debijop det här med Metroid... tänker lite till.. har inte hört om något Metroid på g. De har verkligen tänkt utanför boxen med miljön i Metroid.. tänker lite till.. Skummar texten men kan inte släppa Metroid, det kopplar inte..Tänker Metroid är ju Nintendo.. Tänker Kommer RTX till Switch? Läser igen med de sista krafterna jag har
Gaah!!..Pucko!!
//Kolikbarnspappa

Medlem
Skrivet av Gregerory:

... tänker lite till.. har inte hört om något Metroid på g.

Du har inte missat att Metroid Prime 4 är på g va? 😁

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gregerory:

Trött jäkla pappaskalle..
Läser rubriken...någonting med Metroid. Tittar på bilderna.. tänker hur får debijop det här med Metroid... tänker lite till.. har inte hört om något Metroid på g. De har verkligen tänkt utanför boxen med miljön i Metroid.. tänker lite till.. Skummar texten men kan inte släppa Metroid, det kopplar inte..Tänker Metroid är ju Nintendo.. Tänker Kommer RTX till Switch? Läser igen med de sista krafterna jag har
Gaah!!..Pucko!!
//Kolikbarnspappa

Haha, jag lider med sig


signatur
Avstängd

Fascinerande teknologi, såg knappast dåligt ut med RTX av heller.

Tvivlar ej på att detta blir snyggt, frågan är dock hur gameplayn håller sig. .

Medlem

LOWFPS
ON

LOWFPS
OFF

LOWFPS
ON

LOWFPS
OFF

Kommer bli kalas för alla early adopters som lägger 15000kr för att titta en en ny häftig funktion i 30 sekunder och sedan stänga av den för att kunna spela med över 30fps

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, jag lider med sig

Tack!..värmer

Skrivet av Nocternity:

Du har inte missat att Metroid Prime 4 är på g va? 😁

..Nervbanan går i samma takt som Södra länken

To topic.. det ser väldigt fränt ut. Ligger några iterationer bakåt på datan, behöver nytt kort. Men dyrt. Jag väntar dock tills jag får lite mer recensioner på dom eller ser vad de gör IRL. Är även stort fan av Metrospelen. Ser fram emot det med. Det blir köp på det.

Medlem

Ännu en effekt som oftast gör att det bara ser annorlunda ut, inte bättre eller sämre.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Ännu en effekt som oftast gör att det bara ser annorlunda ut, inte bättre eller sämre.

Det ser definitivt bättre ut...

Medlem

Väntar nog med köpet av RTX till februari nästa år då. Så kanske priserna har putsats till lite också.

Gregerory: Lider med dig. Been there, done that.

Inaktiv
Skrivet av adde111:

Det ser definitivt bättre ut...

Jag skulle inte säga att det definitivt ser bättre ut. I mitt tycke såg vissa scener minst lika bra eller bättre ut utan RTX påslaget. Många gånger var det bara annorlunda.

Medlem

fint med ny teknik problemet är ju inte någon som kommer spela med dessa inställningar troligtvis, då det kommer tugga isönder fpsen.

men vist vill man ha en snygg och hackig upplevelse så ja, men det är precis som 4k bra ide och kommer ju bli standard men kommer ta tid för saker att komma ikapp så det ens är lönt att köra det.

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag skulle inte säga att det definitivt ser bättre ut. I mitt tycke såg vissa scener minst lika bra eller bättre ut utan RTX påslaget. Många gånger var det bara annorlunda.

opartiskt mer realistiskt då.

Inaktiv
Skrivet av eld:

opartiskt mer realistiskt då.

Ja så är det ju. Det här lär säkert bli nya standarden inom ett par år när det är mer optimerat och vi har starkare hårdvara.

Medlem
Skrivet av Allexz:

LOWFPS
ON

LOWFPS
OFF

LOWFPS
ON

LOWFPS
OFF

Kommer bli kalas för alla early adopters som lägger 15000kr för att titta en en ny häftig funktion i 30 sekunder och sedan stänga av den för att kunna spela med över 30fps

De siffrorna stämmer inte. 1080 kommer kosta 7 800 kronor inklusive moms. Visserligen mycket pengar det med men långt ifrån 15000.

Medlem
Skrivet av matnojje:

De siffrorna stämmer inte. 1080 kommer kosta 7 800 kronor inklusive moms. Visserligen mycket pengar det med men långt ifrån 15000.

Gissar att du menar 2080(Då det var den som Allexz pratade om)
2080 TI versionen ligger på runt 15000:- i sverige medan den klenare vanliga 2080 ligger på runt 10000:-. Då korten släpps imorgon så antar jag att de priser som t.ex. Webhallen listar inte kommer ändra sig innan release.

Medlem

@werik: Det är bara lanseringspriset, det ska komma billigare modeller av 1080 och 1080 ti. Dessutom är releasen uppskjuten en vecka btw https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-delay-27-sept...

Medlem

Vill väl till att ett spel ska utvecklas med RTX i åtanke från start för att det ska bli verkligt imponerande, är ju inte raytracing i detta spelet som den man ser i Battlefield som även den är något nerskalad för att få vettig FPS.

Just i detta spelet är det "bara" realtids ljus studsningar för indirekt belysning och fancy rekonstruerande "AA" som är RTX, inga reflektioner och sånt.

Medlem

Var faktiskt jävligt snyggt, men man såg också enorm skillnad i fps flytet, inte var det dålig prestanda med rtx på, absolut inte, men kändes som typ 30fps me rtx 60-90fps off?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av matnojje:

det ska komma billigare modeller av 1080 och 1080 ti.

menar du 2080 och 2080ti?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

menar du 2080 och 2080ti?

Ja.

1
Skriv svar