FZ spelar Red Dead Redemption 2!

Robot
FZ spelar Red Dead Redemption 2!

Herr Helenius har under två timmar rånat, skjutit och jagat i Rockstar-spelet som alla andra spel flyr i höst. Och han vill ha mer!

#hands-on, #preview, #rdr2, #red-dead-redemption-2, #releaselistan, #rockstar, #rockstar-games


Medlem

Precis det jag ville läsa, nu måste jag ut och köpa en konsoll.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Precis det jag ville läsa, nu måste jag ut och köpa en konsoll.

Jag har bägge tre, men vill att det ska komma till PC :[

Skribent

Hm.. Vänta på eventuell PC-version eller gå och köpa mus + tangentbord till PS4? =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag äger samtliga konsoller, men på grund att spelet kommer bara flyta på i dryga 30fps så kommer det icke bli ett köp

Inväntar PC releasen, om det någonsin kommer.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

RIP alla andra spel.

Medlem

Kommer dubbeldippa som med GTAV. Kan inte kontrollera min hype.

Gnällkuk

Q4, 2018. 30fps. Väntar ett eller ett par år på PC-versionen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Hm.. Vänta på eventuell PC-version eller gå och köpa mus + tangentbord till PS4? =/

Detta spel är som gjort för handkontroll.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Hm.. Vänta på eventuell PC-version eller gå och köpa mus + tangentbord till PS4? =/

Är det möjligt att använda mus och tangentbord till spel på PS4?
Jag har för mig att Microsoft sade något i stil med att det är fritt fram för utvecklare att implementera stöd för mus och tangentbord till Xbox One, men har inte hört/läst något liknande om Sony/PS4.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Detta spel är som gjort för handkontroll.

Skulle man lika gärna kunna säga om GTA V i sådana fall, men satan så mycket bättre det är med mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av returpack:

Är det möjligt att använda mus och tangentbord till spel på PS4?
Jag har för mig att Microsoft sade något i stil med att det är fritt fram för utvecklare att implementera stöd för mus och tangentbord till Xbox One, men har inte hört/läst något liknande om Sony/PS4.

Det går att koppla in mus/tbord i ps4an. Men antalet spel som stödjer det är försvinnande få. Fortnite fungerar bra med m/t till ps4

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Skulle man lika gärna kunna säga om GTA V i sådana fall, men satan så mycket bättre det är med mus och tangentbord.

Håller verkligen inte med. Jag spelar nästan uteslutande på PC men i GTA V använder jag kontroller i alla situationer utom när man ska sikta och skjuta med handeldvapen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Avstängd
Skrivet av Mattias Frost:

Hm.. Vänta på eventuell PC-version eller gå och köpa mus + tangentbord till PS4? =/

Detta är ju ett spel gjort för handkontroll så varför ska du spela med mus och tangentbord?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det vore jävligt dumt att behöva införskaffa en konsol på några tusenlappar om man redan har en gammal men fungerande Core i7-burk liggandes under något bord. Vad säger ni om att tjäna lätta slantar, Rockstar? T.o.m. enkla digitala kopior skulle sälja som smör på Windows.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

@Godofcheese: Varför? Får mig till att tro att du oavsett inte kommer uppskatta RDD 2 fullt ut 2 för vad det verkar vara. Som Tomas skrev "... [uppföljare till] ett av tidernas mest stämningsladdade spel", om det ligger till last att den är låst till 30 fps, till den grad att du inte kommer köpa det, så verkar det mest tråkigt för dig.

Ambassadör
Xbox

Matig förhandstitt, man blir allt bra sugen!

Får hoppas att det inte blir något utdraget Mexico-spår i storyn, det enda som jag inte gillade med RDR. Men det här lär ju inte vara linjärt direkt. Survival-elementen verkar skoj, även om vapenvård låter ungefär lika roligt i spel som i verkligheten (inte alls).

Min Xbox One X är redo, lär bli sanslöst snyggt på den lådan!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

@Godofcheese: Varför? Får mig till att tro att du oavsett inte kommer uppskatta RDD 2 fullt ut 2 för vad det verkar vara. Som Tomas skrev "... [uppföljare till] ett av tidernas mest stämningsladdade spel", om det ligger till last att den är låst till 30 fps, till den grad att du inte kommer köpa det, så verkar det mest tråkigt för dig.

Jag har spelat första.
Det var på 360 tiden.
Nu är det 2018 och vi har en annan standard på vad som är acceptabelt.
+60 or bust.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kommer inte ett spel av den här kalibern till PC så blir det inget köp. Xbox är bara en sämre version av en PC och Sony är inte speciellt trevliga som spelföretag imo.

"for the players"

Medlem

"Red Dead Redemption 2 körs i 30 bilder/sekund"

Kunde inte hålla mig för skratt där faktiskt :). Katastrofalt. Men intressant att man måste tänka på vad Morgan stoppar i sig för något, eller hur mycket. "Vi är här för att prata om konsol versionerna". Ibland kan avsaknaden av ett svar leda till ett svar :P. Låter som en PC version är i planering.

Medlem

30 bilder per sekund duger utmärkt. Har det gjort i alla tider. Kanske inte racing eller fighting, men i singleplayeräventyr som dessa finns inget behov av mera för att njuta av det som händer.. Skulle inte vilja ha det på PC/monitor, men på konsol/TV flyter det fint. Alla stora äventyrsspel lägger sig där för att lägga kraften på annat godis och det är så vi vill ha det. Kolla trailern i helskärm och säg att det ser ryckigt ut?

Sen har Rockstar alltid gjort sina spel helt suveräna för handkontroll. Även när jag körde gtav på PC så körde jag med dualshock. Flyg, bilar och allt utom finlir vid headshots funkar perfekt. Men i RDR har vi slow time, så inga problem med headshots där heller. Att styra hästen med tangenbord/mus är inte kul...

Ambassadör
Xbox

@Star Lord: Håller med helt! Men med det sagt så är valfrihet aldrig dumt och de spel som låter en välja såsom Shadow of the Tomb Raider får automatiskt pluspoäng i min bok.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

30 bilder per sekund duger utmärkt. Har det gjort i alla tider. Kanske inte racing eller fighting, men i singleplayeräventyr som dessa finns inget behov av mera för att njuta av det som händer.. Skulle inte vilja ha det på PC/monitor, men på konsol/TV flyter det fint. Alla stora äventyrsspel lägger sig där för att lägga kraften på annat godis och det är så vi vill ha det. Kolla trailern i helskärm och säg att det ser ryckigt ut?

Sen har Rockstar alltid gjort sina spel helt suveräna för handkontroll. Även när jag körde gtav på PC så körde jag med dualshock. Flyg, bilar och allt utom finlir vid headshots funkar perfekt. Men i RDR har vi slow time, så inga problem med headshots där heller. Att styra hästen med tangenbord/mus är inte kul...

30 fps duger om man aldrig har vant sig vid något annat. jag har kört i 60-100 fps i åratal på PC, och 60 fps på ps4 pro sedan den släpptes. att återgå till 30 känns helt värdelöst. skulle mycket hellre köra med lägre upplösning och fulare grafik än tumma på bilduppdateringen. fan.

Medlem

Ojdå, trodde det redan var bekräftat att RDR skulle släppas till PC... Well, då lär det inte bli något köp

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Skulle man lika gärna kunna säga om GTA V i sådana fall, men satan så mycket bättre det är med mus och tangentbord.

Det är konsollspel så är väl inte så konstigt, älskar pc men precis lika gärna som ja undviker doom på konsoll undviker ja uppenbara konsollspel på pc.

Medlem

Själv lira jag alla pc spel från soffan med handkontroll \o_


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

TJa, det lär väl få toppen betyg som vanligt när det kommer från Rockstar. Lusten till ännu ett Rockstar spel har ännu inte riktigt infinit sig hos mig än. Men det blir nog o köra detta lite längre fram i vinter.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Mmm hoppas att det kommer till PC, vore en galen miss annars...

Medlem

Kommer byta ut min One till Onex endast för detta spel. Lite synd med 30fps, men helt ok om det rullar på så i 4k.

Medlem

Har försökt hålla suget efter detta på en rimlig nivå men efter denna trevliga text så börjar det kännas att det närmar sig och väntan blir allt hårdare. Förra spelet är ett av mina favoritspel någonsin så har ganska höga förhoppningar på detta.

Är nog lite skadad efter Zelda men när jag läser att vapnen slits blir jag lite orolig. Ville slå sönder Switchen varje gång vapnen tog slut i jobbiga strider, hoppas jag inte hamnar i lika många såna situationer i detta spel för det kan verkligen förstöra min spelupplevelse. Jag skulle förstås kunna jobba på mitt humör men det känns omständligt.

123
Skriv svar