Trump på Toad - Sidetrack-diskussion

Medlem
Skrivet av Biggles:

Vill bara notera att Stormy Daniels, som hett upphov till den här saken, är en porrstjärna, inte en prostituerad eller ”hora”, som vissa Trumpförsvarare här har uttryckt sig.

Jag är varken trumpare eller moralkärring, men hon hade sex med honom mot betalning. Hon är prostituerad. De spelade inte in en porrfilm. Sen vilken värdering du lägger i det är upp till dig, men det där är tveklöst prostitution.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

@Carl Johansson-Sundelius: Det kan inte bara vara en "rolig" grej bara för att det kan feltolkas och få er att just framstå som politiskt vinklade och där ni måste använda politik. Det politiska klimatet i Sverige är väldigt polariserat och det är ju tydligen populärt att häckla och förlöjliga Trump just för att vi har en kraftig slagsida åt vänster i Sverige. Ni som speltidning måste inte använda politik för att fylla ut era sidor, oavsett om er avsikt var en "rolig grej" eller inte. Ni har ett större ansvar att se till att ni inte använder er sida för politiska ändamål. Jag är inte förtjust i Trump själv men vill fortfarande inte se honom, eller någon annan politiker, häcklad på en spelsida ämnad för spel och allt som rör spel.

Och jag accepterar din förklaring kring censur, jag bara påpekade just modereringen att den, i samband med detta kan tydligt feltolklas, och jag är inte ensam till att reagera så här. Därför borde ni kanske på redaktionen ha en vettig policy att inte blanda in politik eller religion för det drar fokusen från det som ni egentligen intresserar er för. Spel i alla dess former. Och så vitt jag vet så är Trump inte relevant på något sätt till spel... vilket för mig till nästa kommentar:

Att Cavill gestaltas som Geralt är ju väldigt relevant, då Geralt är en spelfigur i ett stort och välkänt spel, och Cavill skall spela Geralt i en ny TV-serie. Så det är ju högst relevant. Cavill har heller inget med politik att göra och faller därmed utanför denna diskussionen då det handlar om att blanda in politik, inte generellt om att copypasta bilder på kändisar, även om Trump i form av värdens mäktigaste ledare är en kändis. Men en politisk sådan.

Jag tror bara att ni måste vara försiktiga med hur ni använder politiska figurer då det snabbt urartar i just sånt här, vilket inte händer om man klistar Toadies på Cavill eller någon annan hollywood-kändis då det inte är politiskt kopplat.

Och jag uppskattar det du och redaktionen gjort för Fz, och jag uppskattar desto mer att du tog dig tid att svara mitt inlägg personligen och inte bara ignorerade det. Detta gör att jag trots detta har hopp för Fz och litar på att ni fortsätter rulla ut spelnyheter och allt som rör spel. Men för allt i världen, akta er när det gäller politiska figurer oavsett om det är att klistra Toadies på Trump, Löfven, Putin eller någon annan politisk frontfigur.

Happy gaming!

"Kraftig slagsida åt vänster"? Du tog inte del av valresultatet det här året eller?

Iallafall så har de en extra trogen läsare p.g.a dom här inläggen. Jag uppskattar dem.

Medlem

usch håll er till spel istället så blir det bra

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag är varken trumpare eller moralkärring, men hon hade sex med honom mot betalning. Hon är prostituerad. De spelade inte in en porrfilm. Sen vilken värdering du lägger i det är upp till dig, men det där är tveklöst prostitution.

Njaaa, så du menar att Trump köpte sex? Borde i så fall vara ännu värre.
Tror inte det någonsin nämnts att pengar var involverade i det hela vid "akten", utan betalningen har kommit senare för att hon skulle vara tyst om att det hänt.

Ontopic: Tyckte idén bakom tråden var rolig, tyvärr föll det inte så väl ut. Att skämta om en politiker borde inte anses vara politik.

Medlem

men herregud hur orkar ni reta upp er på trump ?? vi bor i sverige

Medlem

triggade trumpsters vällde in som väntat, gnäller om PK människor men kan inte ens tåla att någon skämtar om deras idol

Medlem
Medlem

Trump är inte min idol men vad är poängen med det ??

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MusseÖL:

Trump är inte min idol men vad är poängen med det ??

Them lulz.


signatur
Medlem

Tycker ni ska hålla er till spel istället då blir alla glada !! annars blir det bara en dålig stämning i rummet

Medlem

Löjligt och oseriöst... Håll er till kvalitetsjournalistik istället för sånt här 4chan/reddit-trams!

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fast i det här fallet är det ju extraordinärt. Trump har knullat henne för att sen betala henne för att hålla tyst med pengar från hans kampanjmedel vilket är olagligt att använda hur som helst dessutom ljugit om det och även hans kampanjchef har åkt dit för det. Är genomruttet från början till slut och bra att det belyses. Säga vad man vill om stormy Daniels men det visar återigen vilket jävla manschauvinistiskt svin Donald Trump är.

Fast det där stämmer inte. Pengarna kom från lån som Trumps advokat tog ut, Trump betalade sedan sin advokat med sina egna privata pengar vilket är fullt lagligt. Sedan kan du tycka vad du vill om situationen och Trump men inget brott begicks.

Medlem
Man kan säkert göra några roliga shoops runt det, jag besitter dock inte den tekniska förmågan själv....men...
Skrivet av Sviskon:

När kommer tråden där vi kan hånskratta och photoshoppa Toads på, eller i, horan Stormy Daniels då?... eller är det inte politiskt korrekt?

Att kalla henne för hora? Språkbruket min goda herre. Och om du kommer med "politiskt korrekt" angående det kan du gå och lägga dig. Det här är ett vanligt internetforum. Det är inte 4chan eller flashback. Netikett är ett uråldrigt ord, men du verkar missat det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Evilof:

Att kalla henne för hora? Språkbruket min goda herre. Och om du kommer med "politiskt korrekt" angående det kan du gå och lägga dig. Det här är ett vanligt internetforum. Det är inte 4chan eller flashback. Netikett är ett uråldrigt ord, men du verkar missat det.

Men det är helt okay att snacka om en mans könsorgan och i stort sätt kalla den deformerad.
Gotcha.

Jag är själv inget fan av trump, but c'mon.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det kallas för Mobbing

Medlem

Jisses vad folk är känsliga för lite humor.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Men det är helt okay att snacka om en mans könsorgan och i stort sätt kalla den deformerad.
Gotcha.

Jag är själv inget fan av trump, but c'mon.

Hen syftar till tolkningsföreträde och ett korrekt språkbruk som bör användas i offentligheten. Är det jobbigt att använda ordet prostituerad?

Sen att Trump alltid i denna fråga kommer sitta i en maktposition enbart genom att han är man i ett patriarkat är en annan diskussion.

Avstängd
Skrivet av forzo:

Löjligt och oseriöst... Håll er till kvalitetsjournalistik istället för sånt här 4chan/reddit-trams!

Lovar du att säga exakt samma sak när det dyker upp en Toad på Löfven eller någon annan person som du "hatar"? Jag erkänner att jag antar att du avskyr Löfven.

Skrivet av kebbe:

Fast det där stämmer inte. Pengarna kom från lån som Trumps advokat tog ut, Trump betalade sedan sin advokat med sina egna privata pengar vilket är fullt lagligt. Sedan kan du tycka vad du vill om situationen och Trump men inget brott begicks.

Om det är lagligt och inget brott begicks, varför flippade Mr. Cohen på Trump och även blev fälld på flera punkter i amerikanska rättssystemet? Samma sak nu med kampanjmanagern Manafort. Körde Illuminati in ett finger i det hela?

Och innan du kallar mig för "vänstertomte" så vill jag påminna dig om att jag röstade på SD. Men Trump är inget annat än en rysk marionettdocka eller "nyttig idiot" som det också så fint heter. Han vill bara rädda sitt eget skinn och inte "MAGA".

Skägg.
10 Chambers

Jag tröttnade på att diskussionen om Trump tog överhanden i vad som från början var tänkt att vara en avslappnad Photoshop-tråd, så jag splittade tråden i två. Här får ni snacka vidare om vad som är humor eller inte.


signatur
Medlem
Skrivet av xtrem11:

Det är mer förvånande att folk tycker att det är humor om man byter ut en gammal gubbes penis till en kär karaktär från ett barnspel med hjälp av photoshop. Tänk riktig noga på det alltså, en äcklig gubbes penis förvandlas till en karaktär som små barn tycker är gullig.

Jag är tydligen tillräckligt osmart och barnslig så hela grejen med det fotot flög över huvudet på mig. Trodde att Trump bara höll i en Toad-leksak, hade inte ens en tanke på att den skulle ersätta hans könsorgan. Men som sagt, det är bara jag det...


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av AplAy:

Lovar du att säga exakt samma sak när det dyker upp en Toad på Löfven eller någon annan person som du "hatar"? Jag erkänner att jag antar att du avskyr Löfven.

Självklart!
Det här är bara plumpt och omoget och passar som sagt bättre på 4chan än på en seriös spelsida.

Du antar fel. Både Trump och Löfven har många åsikter jag inte håller med om men jag hatar ingen av dem bara för det. Det här hade varit lika löjligt oavsett vem som photoshoppats.

Avstängd
Skrivet av mats:

Jag är tydligen tillräckligt osmart och barnslig så hela grejen med det fotot flög över huvudet på mig. Trodde att Trump bara höll i en Toad-leksak, hade inte ens en tanke på att den skulle ersätta hans könsorgan. Men som sagt, det är bara jag det...

Du har inte läst första inlägget i original-tråden. Porrskådisen säger så här: “I lay there, annoyed that I was getting fucked by a guy with Yeti pubes and a dick like the mushroom character in Mario Kart..." Trådskaparen låter fantasin flöda, får man nog säga.

Vad som är humor beskrivs mycket bra av Wikipedia: "...är förmågan hos människor, saker eller situationer att framkalla glädjekänslor. För att uppfatta det roliga i en situation krävs ett "sinne för humor", något som alla människor har, men det finns många olika individuellt styrda faktorer som avgör om en enskild person finner en specifik händelse rolig. Bland de mest avgörande variablerna finns geografisk plats, kultur, mognadsnivå, utbildningsnivå, och kontext. Barn föredrar generellt sett fysisk humor, såsom slapstick (en stundom våldsam typ av humor), medan satir kräver en djupare förståelse för det som humorn riktar sig mot, ofta samhällskritik, och därför ofta kräver en mer vuxen publik. Konsten att vara rolig kallas komik, medan den skönlitterära och filmiska genre som är främst förknippad med humor kallas komedi."

Humorn i tråden "Du kommer aldrig att se på Toad på samma sätt igen" är definitivt inte satir, och den angörande faktorn som gör så att det uppfattas som humor hos vissa individer är nog mognadsnivån. Men då är frågan: Varför tycker vissa vuxna att det är humor?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Om det är lagligt och inget brott begicks, varför flippade Mr. Cohen på Trump och även blev fälld på flera punkter i amerikanska rättssystemet? Samma sak nu med kampanjmanagern Manafort. Körde Illuminati in ett finger i det hela?

Och innan du kallar mig för "vänstertomte" så vill jag påminna dig om att jag röstade på SD. Men Trump är inget annat än en rysk marionettdocka eller "nyttig idiot" som det också så fint heter. Han vill bara rädda sitt eget skinn och inte "MAGA".

Det låter som att du inte riktigt hängt med i svängarna kring det hela utan fastnat på rubriker från Aftonbladet och CNN. Cohen är inte fälld för någonting utan har sagt sig vara skyldig till diverse inkomstrelaterade brott där de tyngsta punkterna är $4 miljoner i oskattade inkomster samt att ha gett felaktiga uppgifter till en bank för att ta ut ett större lån. Det sistnämnda menar Cohen själv är ett brott mot kampanjfinansieringslagen då han använde pengarna til att betala av två kvinnor, lagen säger dock annorlunda då Trump betalade Cohen med privata finanser. Att Cohen sedan själv fått backa på flera punkter gällande sin koppling till kampanjen är en annan aspekt av det hela, säkert är dock att ingenting pekar på brott med koppling till Trump.

Gällande Manafort så dömdes han uteslutande för olagliga aktiviteter från långt innan han var en del av Trumps kampanj, ingenting relaterat till Rysslandsundersökningen och ingenting relaterat till Trump. Helt poänglöst att ta upp i sammanhanget.

Sedan är det intressant att du beskriver Trump som rysk marionettdocka när han hittills har varit hårdare än samtliga presidenter före honom när det gäller Ryssland, allt från sanktioner till fysiska eldstrider i Syrien till att direkt skada deras affärsrelationer till andra kommunistländer. Samtidigt har man efter mer än två års undersökning inte hittat ett spår av kopplingar mellan Trump och Ryssland, enbart kopplingar mellan Ryssland och den amerikanska vänstern (vilket känns ganska naturligt efter Obamas "Jag har mer flexibilitet efter valet"-kommentar). Det är ett falskt narrativ som bara fungerar som distraktion.

Slutligen är det lustigt att Trump "bara vill rädda sitt eget skinn och inte MAGA" när allt han gjort i policy och diplomati har gynnat USA och lett till ekonomiska rekordnivåer och utveckling som ansågs omöjlig av Obama och hans rådgivare. Trump har varit en stark kraft för positiv utveckling av USA, det är fakta oavsett vad den högljudda amerikanska vänstern skriker om.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Du har inte läst första inlägget i original-tråden. Porrskådisen säger så här: “I lay there, annoyed that I was getting fucked by a guy with Yeti pubes and a dick like the mushroom character in Mario Kart..." Trådskaparen låter fantasin flöda, får man nog säga.

Vad som är humor beskrivs mycket bra av Wikipedia: "...är förmågan hos människor, saker eller situationer att framkalla glädjekänslor. För att uppfatta det roliga i en situation krävs ett "sinne för humor", något som alla människor har, men det finns många olika individuellt styrda faktorer som avgör om en enskild person finner en specifik händelse rolig. Bland de mest avgörande variablerna finns geografisk plats, kultur, mognadsnivå, utbildningsnivå, och kontext. Barn föredrar generellt sett fysisk humor, såsom slapstick (en stundom våldsam typ av humor), medan satir kräver en djupare förståelse för det som humorn riktar sig mot, ofta samhällskritik, och därför ofta kräver en mer vuxen publik. Konsten att vara rolig kallas komik, medan den skönlitterära och filmiska genre som är främst förknippad med humor kallas komedi."

Humorn i tråden "Du kommer aldrig att se på Toad på samma sätt igen" är definitivt inte satir, och den angörande faktorn som gör så att det uppfattas som humor hos vissa individer är nog mognadsnivån. Men då är frågan: Varför tycker vissa vuxna att det är humor?

Det du direkt säger är att mognadsnivån som avgör om man tycker detta är roligt? Vilket sätter ditt eget sinne för humor på en sofistikerad piedestal. Varför kan du inte bara förlika dig med att människor, vuxna som barn, finner olika saker roliga?


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det du direkt säger är att mognadsnivån som avgör om man tycker detta är roligt? Vilket sätter ditt eget sinne för humor på en sofistikerad piedestal. Varför kan du inte bara förlika dig med att människor, vuxna som barn, finner olika saker roliga?

Du har missförstått mig. Jag utgick från wikipedia artikeln om humor, jag citerar det det som jag hade i tanke när jag skrev mitt inlägg: "För att uppfatta det roliga i en situation krävs ett "sinne för humor", något som alla människor har, men det finns många olika individuellt styrda faktorer som avgör om en enskild person finner en specifik händelse rolig. Bland de mest avgörande variablerna finns geografisk plats, kultur, mognadsnivå, utbildningsnivå, och kontext." Vilket innebär att jag har funnit mig i att människor, vuxna som barn, finner olika saker roliga.

Att jag också tycker att det är mognadsnivån som avgör att detta är rolig sätter inte mitt eget sinne för humor på en sofistikerad piedestal. För jag tycker att det är ett faktum att det ibland är mognadsnivån som avgör om vissa saker är roliga eller inte. Det finns säkert humor som du finner omoget.

Om det finns människor, vuxna som barn, som finner olika saker roliga så finns det också människor, vuxna som barn, som inte finner olika saker roliga.

Avstängd

@kebbe: Det märks att vi läser olika källor. Försöker du antyda att mina alla mina källor är "falska" medan alla dina är "fakta"? Det låter som om dina källor är Breitbart och/eller Fox? Vilka är dina källor? Jag kan säga att jag inte läser några svenska nyheter alls.

Jag spekulerar som så när du specifikt anger CNN och Aftonbladet (vilket nog många anser vara Sveriges motsvarighet till CNN) varav förstnämnda rapporterar i princip samma sak som MSBNC, ABC, CBS och NBC som också är åt "vänster" som CNN. Då borde alla dessa också vara "falska" enligt dig?

Sanktioner mot Ryssland beslutas av Kongressen om jag förstått det hela riktigt så Trump har inte haft något där. Däremot har Trump slickat Putins röv vilket uppenbarades övertydligt vid mötet med Putin i Helsingfors. Jag vet inte hur man kan vara för sitt eget land när man väljer Putin istället för sin egen säkerhetstjänst som FBI & CIA? Skulle du säga att Löfven var en badass om han valde Putins sida istället för SÄPOs om SÄPO sagt att "Ryssland hackade Sveriges 2018 Val"?

Många militärbeslut från Trump har ignorerats av Generalerna (beskrivs i den nya boken Fear som är skriven av en snubbe som fått intervjua många nära till Trump under en längre tid) för Generalerna inser själva hur idiotiska dessa är för den amerikanska säkerheten. Ekonomins tillväxt är bara en bieffekt av Obama som inte förstörts (ännu) av den nuvarande presidenten. Jag tolkar ditt narrativ komma från "alternativ media"(?)

Eller är jag "The enemy of the Swedish people" enligt dig?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Att jag också tycker att det är mognadsnivån som avgör att detta är rolig sätter inte mitt eget sinne för humor på en sofistikerad piedestal. För jag tycker att det är ett faktum att det ibland är mognadsnivån som avgör om vissa saker är roliga eller inte. Det finns säkert humor som du finner omoget.

Om det finns människor, vuxna som barn, som finner olika saker roliga så finns det också människor, vuxna som barn, som inte finner olika saker roliga.

Vi får nog konstatera att vi ser på humor på väldigt olika sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av AplAy:

@kebbe: Det märks att vi läser olika källor. Försöker du antyda att mina alla mina källor är "falska" medan alla dina är "fakta"? Det låter som om dina källor är Breitbart och/eller Fox? Vilka är dina källor? Jag kan säga att jag inte läser några svenska nyheter alls.

Jag spekulerar som så när du specifikt anger CNN och Aftonbladet (vilket nog många anser vara Sveriges motsvarighet till CNN) varav förstnämnda rapporterar i princip samma sak som MSBNC, ABC, CBS och NBC som också är åt "vänster" som CNN. Då borde alla dessa också vara "falska" enligt dig?

Sanktioner mot Ryssland beslutas av Kongressen om jag förstått det hela riktigt så Trump har inte haft något där. Däremot har Trump slickat Putins röv vilket uppenbarades övertydligt vid mötet med Putin i Helsingfors. Jag vet inte hur man kan vara för sitt eget land när man väljer Putin istället för sin egen säkerhetstjänst som FBI & CIA? Skulle du säga att Löfven var en badass om han valde Putins sida istället för SÄPOs om SÄPO sagt att "Ryssland hackade Sveriges 2018 Val"?

Många militärbeslut från Trump har ignorerats av Generalerna (beskrivs i den nya boken Fear som är skriven av en snubbe som fått intervjua många nära till Trump under en längre tid) för Generalerna inser själva hur idiotiska dessa är för den amerikanska säkerheten. Ekonomins tillväxt är bara en bieffekt av Obama som inte förstörts (ännu) av den nuvarande presidenten. Jag tolkar ditt narrativ komma från "alternativ media"(?)

Eller är jag "The enemy of the Swedish people" enligt dig?

Skulle tro att vi använder samma källor med skillnaden att jag faktiskt läser det som skrivs; Vad Manafort dömts för och Cohen sagt sig vara skyldig till har nämligen skrivits om i allt från CNN till CNBC till FOX, där FOX är klart mest trovärdiga (särskilt jämfört med CNN). Jag undrar dock varför du går in på vad som är och inte är "falska" nyhetskällor - Jag har inte anklagat någon. Vad jag säger är att Rysslands-narrativet är ett falskt sådant, likaså är rubriker missvisande när man desperat försöker hitta en koppling till Trump genom namnassociation när rättsfallen inte går som man vill. De faktiska nyheterna och händelseförloppen står fortfarande i respektive artikel vart man än går.

Sedan bär din subjektiva tolkning av "slickat Putins röv" ganska lite tyngd i sammanhanget, Trump har all rätt i världen att kritisera den korruption Obama lämnade i CIA och FBI och det är orimligt att vänta sig något försvar från honom gällande de institutioner som spionerar på hans valkampanj, ignorerar bevis i Hillary-undersökningen, ändrar definitioner för att Hillary skall stå över lagen, talar om "försäkring utifall Trump vinner" och att "vi skall stoppa honom från att vinna" etc. Samma institutioner som använder obekräftad Hillary-betald rysk propaganda från Fusion GPS som underlag för att starta en undersökning om Ryss-maskopi från Trumps håll. Ingenting Trump sade i Helsingfors gällande detta var felaktigt eller "Ryssvänligt".

"Fear" har dementerats på flera håll och är skriven av en författare som är ökänd för att basera hela sina böcker på berättelserna från en enskild källa. Den saknar helt trovärdighet i sammanhanget.

Den amerikanska ekonomi stagnerade under Obamas fyra sista år. 2% ekonomisk tillväxt beskrevs som "det nya normala" och 3% ansågs omöjligt. Obama satt med fötterna på bordet under en naturlig återhämtning efter finanskrisen, en återhämtning som tog mer än 6 år snarare än det normala på strax över 2 år (något du kan läsa om här.) Du kan inte tala om att någonting inte har förstörts "ännu" när ingenting har förstörts alls. Tvärtom har precis allt förbättrats med Trump tack vare smart avreglering, tariffer på handel som skadar den amerikanska arbetsmarknaden samt skattelättnader på såväl privatpersoner som företag. Alla ekonomiska rekord som sätts av Trump går att spåra till specifika politiska beslut av den nuvarande administrationen, det har ingenting med Obama att göra.

Avstängd

@kebbe: Med utgångspunkterna att:

- du faktiskt läser det som skrivs (med implikationen att jag inte gör det);
- Fox är klart mest trovärdigaste nyhetskällan (vilket jag ej håller med om);
- du har tolkningsföreträde i alla punkter som har tagits upp,

Så har vi helt klart olika definitioner på vad som anses vara "giltiga bevis" och "trovärdiga källor".

Vi lever helt enkelt i skilda världar mentalt talat men jag säger att du har rätt och att jag har fel.

(Tyvärr verkar du vara där andra utomstående makter precis vill ha dig...)

123
Skriv svar