Du kommer aldrig att se på Toad på samma sätt igen

MEG
Medlem

Kan inte annat än att hålla med Carl på FZ, det är väldigt roligt


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Sviskon:

När kommer tråden där vi kan hånskratta och photoshoppa Toads på, eller i, horan Stormy Daniels då?... eller är det inte politiskt korrekt?

Det som är intressant att vissa diskussioner har varit rent politiska som sedan mer eller mindre plockats bort av FZ.
Men ja det hade varit intressant att göra satir av andra personer och se vad FZ gjort.
Varför tog man just Donald Trump?
Motivera att han tagit tjejer mellan benen och legat med en hora, ja de har nog fler ledare gjort men det är inget som kommer ut eftersom det inte har något större intresse här i Sverige heller.

Medlem
Skrivet av Keneralen:

@lt_jansson: Synd för dig att du inte kan ta satir.

Jag väntar fortfarande på satiren av FZ om Jonas Sjöstedt, Löfvén, Lövin, Gudrun Schyman, etc, etc.


signatur

I drank what?

Medlem

Skitbra satir De Trump fanatiker som gråter ut i tråden kommer inte saknas.

eld
Medlem
Skrivet av Sviskon:

När kommer tråden där vi kan hånskratta och photoshoppa Toads på, eller i, horan Stormy Daniels då?... eller är det inte politiskt korrekt?

Skribent

Trump är en av de mäktigaste människorna i världen. Ni får finna er i att han granskas och skämtas om, precis som alla andra personer i maktposition. Anledningen att Trump får så mycket av den varan är att han helt enkelt tillhandahåller ett väldigt gediget underlag för humorister att arbeta med.

Skrivet av Mirage:

Jag väntar fortfarande på satiren av FZ om Jonas Sjöstedt, Löfvén, Lövin, Gudrun Schyman, etc, etc.

Det kommer den dagen något roligt, spelrelaterat dyker upp.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sviskon:

När kommer tråden där vi kan hånskratta och photoshoppa Toads på, eller i, horan Stormy Daniels då?... eller är det inte politiskt korrekt?

Haha, vart var du när vi photoshoppade Henry Cavill på Geralt? Du låter som mina söner som mäter saftglasen med millimeterprecision. Om du inte förstår varför detta är roligare än ditt förslag vet jag inte riktigt hur jag ska förklara det.


signatur
Medlem

Håller tyvärr med kritikerna här. Hade det varit "Toad på valfri kändis" så hade det inte varit något problem, men här visar ni tyvärr en kraftig politisk slagsida då ni hånar en demokratiskt vald politiker. Ena sekunden så censurerar ni Sverige-kritik mot EU (i en artikel som just behandlar hur EU hanterar Internet och som direkt påverkar Sverige) på SweC, i nästa sekund så gör ni sånt här. Med tanke på att ni har många yngre läsare här så tycker jag inte heller ni skall använda en spelsida, dedikerad för spel, för politik. Håll er till spelämnet såvida inte Trump går ut med att han vill förbjuda datorspel eller nåt liknande.

Jag är trogen medlem och läsare sedan glada Quake-tiderna men börjar nu ifrågasätta både Fz och SweC då ni börjar blanda in politik när det passar er, men censurerar när det inte passar redaktionens politiska åsikter. Därför skall ni hålla politik och religion borta från siterna såvida de inte direkt har nåt med spel eller teknik att göra. Men fortsätter ni med att väva in politiska åsikter så har ni förlorat iaf en trogen läsare.

Och alla er som säger "bara ignorera" osv har totalt missat varför denna kritik kommer upp. Politik av denna barnsliga karaktär har helt enkelt inget att göra på sidan.

Då det inte finns något sätt att anmäla "artikeln" så den härmed som anmäld och ovärdig en sida som Fz (och SweC). Ni vet bättre och ni har lyckats driva sidan så länge utan att blanda in politik.

Medlem
Skrivet av lt_jansson:

Ytterligare ett lågvattenmärke...som många andra sidor har även ni blivit allt mer bleka, detta inlägg får mig nu att sluta läsa er och lyssna på er, synd!
Tips för framtiden, sluta blanda in politik och håll er till spelvärlden!

Allt är politik. Vet att flera ser detta påstående som vänstersmörja.
Min sen fv började plugga statsvetenskap har jag förstått att det inte bara är ett påstående.

Edit: sen blir jag ledsen att att läsa flera kommentarer som blandar ihop ordet hora med prostitution. Ordet har en väldigt negativ klang och bör ej användas.
Lite samma sak som att du inte ska referera en homosexuell som ex faggot.
Ni har verkligen inte företräde här.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Jag väntar fortfarande på satiren av FZ om Jonas Sjöstedt, Löfvén, Lövin, Gudrun Schyman, etc, etc.

Så länge kan du titta på denna, eller höra oss skratta åt Lövfen i senaste Fräcka Fredag.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av delli:

Det som är intressant att vissa diskussioner har varit rent politiska som sedan mer eller mindre plockats bort av FZ.
Men ja det hade varit intressant att göra satir av andra personer och se vad FZ gjort.
Varför tog man just Donald Trump?
Motivera att han tagit tjejer mellan benen och legat med en hora, ja de har nog fler ledare gjort men det är inget som kommer ut eftersom det inte har något större intresse här i Sverige heller.

Politiska diskussioner plockas bort om de inte kan hålla sig på mattan, det finns ingen annan måttstock för dem än mot andra trådar.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrpijey:

Håller tyvärr med kritikerna här. Hade det varit "Toad på valfri kändis" så hade det inte varit något problem, men här visar ni tyvärr en kraftig politisk slagsida då ni hånar en demokratiskt vald politiker. Ena sekunden så censurerar ni Sverige-kritik mot EU (i en artikel som just behandlar hur EU hanterar Internet och som direkt påverkar Sverige) på SweC, i nästa sekund så gör ni sånt här. Med tanke på att ni har många yngre läsare här så tycker jag inte heller ni skall använda en spelsida, dedikerad för spel, för politik. Håll er till spelämnet såvida inte Trump går ut med att han vill förbjuda datorspel eller nåt liknande.

Så bara för att Trump råkar vara höger, och inte "valfri kändis", har vi ett politisk slagsida åt vänster? Jag förstår inte riktigt varför detta inte bara kan vara en rolig grej. Jag kan lova dig att vi hade photoshoppat lika mycket, och garvat lika mycket, om det var vilken annan politisk ledare som helst vars kön jämfördes med Toad. Folk läser in så himla mycket i allt.

Gällande censur så styr vi upp trådar och inlägg som inte bidrar till en trevlig upplevelse på sajten, oavsett politisk färg. Vissa kan helt enkelt inte sköta sig. Så sent som för några veckar sedan hade vi den här tråden som Socialdemokraternas Historia, där vi än så länge inte behövt och hårdmoderera inlägg fastän den är väldigt politisk laddad.

Politik är knepigt och Swec gick till exempel ut med en ny policy för såväl redaktionen som forumet om vilka ramar som gäller. Men jag har återigen sjukt svårt att se hur en photoshop-utmaning skulle kunna vara politisk i sig, trots att den denna gång har en politiker i centrum,

Skrivet av mrpijey:

Jag är trogen medlem och läsare sedan glada Quake-tiderna men börjar nu ifrågasätta både Fz och SweC då ni börjar blanda in politik när det passar er, men censurerar när det inte passar redaktionens politiska åsikter. Därför skall ni hålla politik och religion borta från siterna såvida de inte direkt har nåt med spel eller teknik att göra. Men fortsätter ni med att väva in politiska åsikter så har ni förlorat iaf en trogen läsare.

Som trogen läsare borde du veta att vi gillar humor i alla dess slag och ingen gnällde när vi photoshoppade Cavill som Geralt, eller drev med spelstereotyper som gamla medeltidsbilder. När vi garvar åt något på redaktionen tror vi att andra kommer att garva åt det också.

Skrivet av mrpijey:

Och alla er som säger "bara ignorera" osv har totalt missat varför denna kritik kommer upp. Politik av denna barnsliga karaktär har helt enkelt inget att göra på sidan.

Då det inte finns något sätt att anmäla "artikeln" så den härmed som anmäld och ovärdig en sida som Fz (och SweC). Ni vet bättre och ni har lyckats driva sidan så länge utan att blanda in politik.

Kritiken noterad, samtidigt som jag tror nyckeln till att vi lyckats hålla FZ rullande i snart 22 år är att vi alltid gjort innehåll som vi tror underhåller våra läsare, utan att ta allting så himla allvarligt.


signatur
Medlem

Kul att folk inte fattar varför de skriver om detta.
Detta är en om spel.
Värdens mäktigaste man blir "delvis" beskriven som en spelkaraktär i en stor skandal.
Det är därför.
Har inte sett någon anledning till att FZ skulle göra samma sak om "Jonas Sjöstedt, Löfvén, Lövin, Gudrun Schyman, etc, etc." utan att det skulle vara något liknande på nyheterna.

Så ta av foliehattarna, det är inte någon konspiration av "vänstermedia"

Fragtjuv

signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Jag väntar fortfarande på satiren av FZ om Jonas Sjöstedt, Löfvén, Lövin, Gudrun Schyman, etc, etc.

Här, varsågod. Duger det, eller har du bestämt dig permanent för att vi tar ställning mot det du tycker?


signatur
Frilansare

Så här såg det ut i kommentarsfältet när jag publicerade nyheten och satirbilden om MP och regeringen som har länkats ovan. Den rödgröna regeringen, alltså:
https://www.fz.se/nyhet/199066-flyg-med-gustav-fridolin-och-r...

"Det börjar bli otroligt gammalt att FZ lägger upp "spelnyheter" som är av stark politisk karaktär, för att sedan se sina kommentarsfält fyllas av personangrepp, politiska utspel eller rent rasistiska kommentarer.

"Snälla Joakim Bennet (och resten av FZ:s skribentkår); försök hålla er till spelnyheter. Känner ni att det kliar i fingrarna på grund av era egna politiska värderingar och åsikter kan ni ju försöka utelämna dessa ur själva nyheten ("De passade samtidigt på att fixa koldioxidutsläpp på ca 5 ton.") och bara hålla er till det som faktiskt berör spel.
Ni har inget att vinna på att skriva sådana här artiklar förutom att bli nedspammade av troll och dra på er anmälningar av olika slag."

"Varför är detta en nyhet hos FZ?
Att försvarmakten skiter i mijön är ju knappast miljöpartiets fel."

"Det ser däremot som att du svalt ytterhögerpropagandan med hull och hår."

Med mera, med mera. Kränkman är ju för fanken långt över fördämningarna här inne ibland. Något riktat mot "ditt lag" ÄR inte en personlig förolämpning. Vi förbehåller oss rätten att ända in i evigheten driva med de som förtjänar att drivas med.

Medlem

jätte roliga bilder alla på fz har lagt upp
en bordslampa till calle kanske

https://www.runns.se/prylar/lampor/lampa-super-mario-3d-goomb...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bbbamd:

jätte roliga bilder alla på fz har lagt upp
en bordslampa till calle kanske

https://www.runns.se/prylar/lampor/lampa-super-mario-3d-goomb...

Det där är ingen lampa...


signatur
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bbbamd:

Menade mer att det såg ut som något annat


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: ooops my fault lite trögtänkt av mig hehe

Redaktör
Skrivet av mrpijey:

När det finns spelkopplingar så finns det ju en koppling iaf som är rimlig. Vilken spelkoppling har Trump? Eller har det släppts WolfenTrump 3D som en officiell sequel som jag förbisett helt? Donald Trump's Pro Skater? Call Of Trump? Trump 2033 Exodus?

Svampkaraktären i Mario Kart är kopplingen.

Skrivet av Mirage:

Med "kraftig slagsida åt vänster" menas i många fall myndigheter och media. Oavsett vem som sitter vid makten så förändras inte medborgarna, och just myndigheter och media har en överrepresentation av folk som står åt vänster på den politiska skalan.

Det sägs ofta så, ja. Relaterat: det är ett faktum att långt fler dagstidningar är borgerliga än socialdemokratiska/vänsterinriktade. Källla. Också en överrepresentation?


signatur
jbx
Medlem

Det här är underhållning! Tack FZ♡


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

MEG
Medlem

Jag hade snarare blivit besviken om ni inte hade skämtat om detta


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av lt_jansson:

Ytterligare ett lågvattenmärke...som många andra sidor har även ni blivit allt mer bleka, detta inlägg får mig nu att sluta läsa er och lyssna på er, synd!
Tips för framtiden, sluta blanda in politik och håll er till spelvärlden!

Tycker personligen inte Trump förtjänar all skit han får men det här är ju faktiskt ganska kul


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd

I'll play

Medlem
Skägg.
10 Chambers

@Harmond: Jag känner mig kränkt!


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Harmond: Jag känner mig kränkt!

Det var nog mer kränkande att göra bilden. you win.

Medlem

När man ändå är inne på ämnet: https://9gag.com/gag/aW1weA3


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar