Sony släpper Playstation Classic!

Robot
Sony släpper Playstation Classic!

Det sneglas på en viss retromaskin från Nintendo.

#playstation, #playstation-classic, #sony


Medlem

Hade varit intressant om de inte packat den med en massa skräpspel *duckar för flygande Fz-kaffekoppar*. Det skall vara Spyro, Castlevania: Symphony of the Night, Driver, Legacy Of Kain: Soulreaver, Tomb Raider, Silent Hill. Det enda spel jag kan försvara är Final Fantasy VII. Inte en massa japanska fightingspel.... Bara vänta tills de hackar denna så att man kan slänga in egna ISOs då.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Hade varit intressant om de inte packat den med en massa skräpspel *duckar för flygande Fz-kaffekoppar*. Det skall vara Spyro, Castlevania: Symphony of the Night, Driver, Legacy Of Kain: Soulreaver, Tomb Raider, Silent Hill. Det enda spel jag kan försvara är Final Fantasy VII. Inte en massa japanska fightingspel.... Bara vänta tills de hackar denna så att man kan slänga in egna ISOs då.

Håller med, men samtidigt; Spyro utan spakar?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Gör om pollen lite? Precis som vi som jobbar inte har egna pengar? ^_^
Alla är inte bortskämda barn som får vad de vill av "tomten"...

Men ja, är sugen som attans, även om vissa människor hävdar att dessa minikonsoler är dyra alternativ till redan ägda titlar så lägger jag personligen gärna pengar på retroprylar i miniformat.

Medlem

Får man tag på den för 99 euro så blir det nog ett köp, tyvärr kommer den kosta minst 2000 i Sverige.

Medlem

Blir att vänta tills den är nere i ett normalt pris, de kommer nog försöka mjölka skiten som med snes classic. Se hur det gick.

Medlem

Har fortfarande kvar original konsolerna så även om jag gillar iden med retro släpp som detta så har jag själv inget behov.

Medlem

Jag behöver bara en PS2-mini med Tony hawk, Burnout och SSX.

Medlem

Slänger dem med Metal Gear Solid och Gran Turismo blir det ett givet köp för min del

Redaktör
Skrivet av anon_1418:

Gör om pollen lite? Precis som vi som jobbar inte har egna pengar? ^_^
Alla är inte bortskämda barn som får vad de vill av "tomten"...

It has been done.


signatur
Testpilot

Inte så oväntat ändå. Sen är jag nyfiken på hur emuleringen ser ut och vilka fler spel som kommer till etc.

Önskelista:
- Chrono Cross
- FF VIII och IX
- MGS
- Castlevania Symphony of the Night
- Suikoden I och II
- Xenogears
- Vagrant Story

Men vi kommer troligtvis inte få se alla ovanstående, och det är ju egentligen "mina favoriter" samtliga. Kanske kommer det dock finnas något spel som man missade som är bra...

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Mutumba:

Inte så oväntat ändå. Sen är jag nyfiken på hur emuleringen ser ut och vilka fler spel som kommer till etc.

Önskelista:
- Chrono Cross
- FF VIII och IX
- MGS
- Castlevania Symphony of the Night
- Suikoden I och II
- Xenogears
- Vagrant Story

Men vi kommer troligtvis inte få se alla ovanstående, och det är ju egentligen "mina favoriter" samtliga. Kanske kommer det dock finnas något spel som man missade som är bra...

Kan faktiskt hålla med dig om samtliga titlar. Vi håller tummarna!

Inaktiv

Om man inte vet exakt vad man ger sig in på så är mitt tips att undvika denna tingest och inte förstöra de goda minnena av konsolen. Playstation-spelen har (till skillnad från t.ex. SNES) verkligen inte åldrats väl.

Medlem

Nu hoppas jag bara att Microsoft följer efter och gör en PC Classic Mini med Windows 3.1 och/eller MS-dos!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

hehe kul, hade hellre sett en ps2 mini classic.

Medlem

Jag tror att de kommer släppa en andra version som har DS-kontroller och andra spel om ett år eller så. Så Sony gör "en Nintendo", men det återstår att se om de också gör "en Bergsala" och höjer priset med 100% i Sverige.

Ett personligt önskemål från min sida hade annars varit att kontrollerna är 1:1 som de gamla, med de gamla kontakterna istället för USB så att man kunde använda nytillverkade högkvalitativa handkontroller till sin gamla PS1, men det är ju tyvärr orealistiskt.

Medlem

Har inte tid att spela nya spel så fattar inte hur jag ska hinna spela om gamla spel på nytt.
Hade ingen PS som barn så har tyvärr ingen kärlek till denna konsolen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

It's Ridge Racer! Riiiiiidge Raaacer..!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Nu hoppas jag bara att Microsoft följer efter och gör en PC Classic Mini med Windows 3.1 och/eller MS-dos!

OMG, vilken briljant idé! Att få spela DUNE II, Kings Quest, DOOM och Civilization som de var ämnade att spelas.

Avstängd

Fast final fantasy VII finns ju till PS4 med, kom redan 2015 och kostar hela 145kr.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spakarna kom väl senare på handkontrollen. Har för mig att man körde första GT utan spakar? Även spyro som nån nämnde ovan...

Medlem

Följer inte Destruction Derby 2 eller Wipeout 2097 med så kommer jag personligen åka till Sony's högkvarter och hytta med näven.

Medlem

@Zyndrome: Då blir de nog imponerade.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Mest realistiskt är ju ett 1499:- pris i Sverige tyvärr.

Kommer ihåg att sist det va snack om mini konsoler så sa jag nått i stilen om att sony borde släppa en ps1 mini, och många va skeptiska för "ingen gillar den grafiken", well gissar att jag hade rätt

Medlem
Medlem

Blir förmodligen ett köp, men jag hade hellre sett att de släppte den med Dualshock istället för launch-kontrollen.

Gen
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hehe kul, hade hellre sett en ps2 mini classic.

Kommer nog en sådan också ska du se

Medlem

Ge mig Silent HIll!

Medlem

Med rätt spel kan det bli intressant.

12
Skriv svar