Quiz – Superhjältar!

Redaktör
Skrivet av Ravenknight:

Fråga 10 är tveksam. Alla(!) vet väl att Daredevil fick namnet "Demonen" när han först lanserades på svenska?!!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Daredevil

Skrivet av BadMrBox:

Ja, reagerade på det jag med. Det tog ett tag innan dom bytte till Våghalsen.

Skrivet av Tröjan:

5/10 borde jag ha eftersom Daredevil visst hetat Demonen på svenska.

Ni har rätt, och rätt svar är att alla funnits. Jag missade att bocka för rätt svarsalternativ på fråga 10 (systemet defaultar första alternativet som rätt), ledsen för det.


signatur
Medlem

6 av 10, två av de var slarvfel insåg jag när jag såg svaret, så jag får väl vara nöjd.

Att känna till en lokal bageri hjälte känns f.ö lite överkurs.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

6 av 10, två av de var slarvfel insåg jag när jag såg svaret, så jag får väl vara nöjd.

Att känna till en lokal bageri hjälte känns f.ö lite överkurs.

Jag tror snarare att det är en generationsfråga. Joakim Lindengren är nog inte lika inne som han en gång var.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ni har rätt, och rätt svar är att alla funnits. Jag missade att bocka för rätt svarsalternativ på fråga 10 (systemet defaultar första alternativet som rätt), ledsen för det.

Men det innebär ju att alla svarsalternativ är felaktiga.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag tror snarare att det är en generationsfråga. Joakim Lindengren är nog inte lika inne som han en gång var.

Mja, är nog bara något jag missat, Krystmarodören släpptes när jag var 5 år gammal, känner igen stilen but that's about it.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Mja, är nog bara något jag missat, Krystmarodören släpptes när jag var 5 år gammal, känner igen stilen but that's about it.

Sedan har han ju gjort Kapten Stofil som är en superhjälte. Värd att kolla efter på bibblan. Lite mer intelligent humor och driver med allt modernt och gammalt. Därav namnet. 😉

Avstängd

Ugh, få saker som är så ointressant som superhjältar/allt från 'comic books'

Medlem

Det enda jag vet är att fans av Marvel och DC är västerländska weeaboos.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

3/10. Jag fick sämre resultat andra gången jag gjorde testet 2/10.

Medlem

5/10 chansade friskt på alla frågor.

Skribent

6 av 10. Jag är besviken på mig själv, men framför allt dig som gjorde quizzet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Krystmarodören och balkongståarn =D det va inte igår


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Men hallå... TMNT är ju ninjor, inte heroes, vad än Hem&Skola säger.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

12
Skriv svar