Cities Skylines är släppt till Switch

Robot
Cities Skylines är släppt till Switch
Medlem

Där ser man!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Med 15 fps då eller? Det flöt ju inte direkt på xbox1 eller PS4..

Hehe tänkte på det också. Men jag vill ju tro att det flyter på.


signatur

Niet.

MEG
Medlem

Cities Skylines kan varmt rekommenderas, samt att kolla in denna roliga jämförelse
https://www.youtube.com/watch?v=Qhd9UF-tM1E


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Fast detta är ett spel jag helst vill spela med mus och tangenbord, samma med Diablo...

Ibland undrar jag om det verkligen finns efterfrågan på dessa spel från Switchanvändarna, eller om de släpper dem bara för att det går och det måste komma nånting på Switch, eller att de ser att Switch har 20 miljoner sålda konsoler och hoppas på sälja till dem. Gissar att många av Switch ägarna redan har en spel PC.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Med 15 fps då eller? Det flöt ju inte direkt på xbox1 eller PS4..

De kan ju ha bantat ner trafiken rejält. Men tror det blir svårt att få bra prestanda i detta spelet på switch.

Hoppas digital foundry tar en titt på detta.

Medlem

Spännande att se hur det ser ut på redigt. Får kolla lite gameplay på tuben!

Medlem
Skrivet av xverminator:

Fast detta är ett spel jag helst vill spela med mus och tangenbord, samma med Diablo...

Ibland undrar jag om det verkligen finns efterfrågan på dessa spel från Switchanvändarna, eller om de släpper dem bara för att det går och det måste komma nånting på Switch, eller att de ser att Switch har 20 miljoner sålda konsoler och hoppas på sälja till dem. Gissar att många av Switch ägarna redan har en spel PC.

Diablo fungerar alldeles utmärkt på konsol.
ÄR som ett helt annat spel och samtidigt soff-coop.
Cities skyline, ja enda stadsbyggar spel jag spelat på konsol är Sim city till super nintendo men kan hålla med där är det smidigare med mus + tangentbord.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Diablo fungerar alldeles utmärkt på konsol.
ÄR som ett helt annat spel och samtidigt soff-coop.
Cities skyline, ja enda stadsbyggar spel jag spelat på konsol är Sim city till super nintendo men kan hålla med där är det smidigare med mus + tangentbord.

Spelar skylines främst på PC men det blev tillgängligt på Xbox one via gamepass så jag testade tycker det fungerade rätt bra trots handkontroll, bättre än jag trodde från början.

Medlem

Nån som har testat och kan uttala sig om prestandan? Cities: Skyline är ganska resurstungt på processorn, så jag är skeptisk till hur det funkar på Switch. Till och med reveal-trailern såg stundvis laggig ut.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

https://www.eurogamer.net/articles/2018-09-12-cities-skylines...

"When I asked Paradox about Skylines' framerate, I was told it typically averages a healthy 30. But the company admitted that in late game - when urban sprawl really kicks in - it drops to an average of 20."

Medlem
Skrivet av xverminator:

Fast detta är ett spel jag helst vill spela med mus och tangenbord, samma med Diablo...

Ibland undrar jag om det verkligen finns efterfrågan på dessa spel från Switchanvändarna, eller om de släpper dem bara för att det går och det måste komma nånting på Switch, eller att de ser att Switch har 20 miljoner sålda konsoler och hoppas på sälja till dem. Gissar att många av Switch ägarna redan har en spel PC.

Det jag kom att tänka på mest från ditt inlägg är just det du beskriver att det portas massa till Switch fast det känns som när allt fick en specialanpassning till Wii typ.
Det enda imponerande är väl att de får spelen att rulla på Switchen med begränsad hårdvara och med portabilitet. För det ser ju ändå ut som allt är light versioner av deras originalutgåva i slutresultatet, t ex Doom.

Medlem
Skrivet av whoo:

https://www.eurogamer.net/articles/2018-09-12-cities-skylines...

"When I asked Paradox about Skylines' framerate, I was told it typically averages a healthy 30. But the company admitted that in late game - when urban sprawl really kicks in - it drops to an average of 20."

Aj då!

KoP
Medlem
Skrivet av jehuty:

Borde ju iofs inte spela så stor roll med tanke på vilken typ av spel det är. Är ju inte ett snabbt first person shooter lir vi snackar om. :'D

1
Skriv svar