Battlefield V, åsikter efter betan

Medlem

Jag tyckte inte om det alls. Det var som att spela BF1,som två nya mapper i BF1. Same, same but not different. Sen är det det med Rotterdam, tycker att jag är ganska påläst om WW2, det var väl inga strider som utspelade sig där.
Fattar inte hur de tänkte där. Stalingdrad kanske..men det kommer antar jag.
Ingen köp iaf för min del,kanske snarare när den reas eller nåt. /Peace ☮ /

Medlem

Jag gillade verkligen många av dom förändringar som gjorts:
mindre ammo,
healthpacks,
spottingsystemet,
grand operations

Grafiken och ljudet tycker jag är grym och hela känslan för spelet gillade jag

Negativt:
* Buggar med spawn, UI och squadsystemet
* Kartorna kändes inte speciellt balanserade
* Menyerna, röriga och svårt att hitta vart man uppgraderade vapen mm
* UI, otydliga ikoner, revivesymbolen mm, Ibland vit text på vit bakgrund och sådana saker.

Medlem

Men kan dom lägga ner overklig och obalanserande vapen ugrad. nån gång... bah!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ett stort problem är ju att de FORTFARANDE envisas med grupper på 4 spelare. I Battlefield 2 var det 6 spelare med endast en squadleader som gick att spawna på. Fy fan vilket samarbete det krävde. Så ofantligt mycket bättre. Nu är det bara några extra spawnpunkter som springer omkring, kasst.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Men är jag den enda som känner så här eller är dte fler. Vart är känslan ? jag tyckte ju cod 2 var bästa ww2 shootern evert och bf1942 och älskar red orchestra 2 de alla har ww2 känsla musiken hur banorna är byggna allt. Inte spaca till saker med skins till gubbarna och flashiga skins på vapnen det ger mer pubg eller fortnite känsla. de fångade inte ww2 känslan tycker jag alls. Känns hollywood med skins etc lite synd väntat på ett bra battlefield spel med ww2 som tema. Så djupt besviken på detta. De skulle gått mer autentiskt tycker jag personligen fångat känslan av många av de andraspel vi fans gillar etc. Så jag som spelat hela denna serie från start kommer inte köpa denna titel faktist det är tråkigt men man får hoppas på ett red orchestra 3

Medlem

Märkte inga större buggar, som vanligt när det kommer till Battlefield är det kaos, kaos på ett bra sätt, som det förmodligen är på ett Battlefield.

Ser fram emot att se hur "Battle Royale" kommer att vara i Battlefield.


signatur
Medlem

I tidigare spel har utvecklarna pratat om "Battlefield moments", sådana där ögonblick när man stannar upp och bara häpnas över något, eller får en adrenalinrush i tighta stridsmoment, eller bara brister ut i gapskratt över något komisk som händer.

Tänk dig att du avancerar mot en flagga springandes vid sidan av en stridsvagn. Plötsligt, upp över krönet kommer en jeep körande mot er i högsta fart. TUT TUUUUT! Jeepföraren kastar sig ut, du lyckas skjuta ner honom nästan i luften, jeepen med C4 flyger in i stridsvagnen som exploderar bredvid dig med ett stort KABOOOOM. Kvar står du flämtandes med 5 HP kvar, whoa shit det där var nära.

Hur många battlefield moments hände i BFV? Inte ett enda.

DET är det främsta problemet jag ser med BFV. Inte i superdetaljerna som några ms TTK hit eller dit.

Medlem
Skrivet av Frux:

I tidigare spel har utvecklarna pratat om "Battlefield moments", sådana där ögonblick när man stannar upp och bara häpnas över något, eller får en adrenalinrush i tighta stridsmoment, eller bara brister ut i gapskratt över något komisk som händer.

Tänk dig att du avancerar mot en flagga springandes vid sidan av en stridsvagn. Plötsligt, upp över krönet kommer en jeep körande mot er i högsta fart. TUT TUUUUT! Jeepföraren kastar sig ut, du lyckas skjuta ner honom nästan i luften, jeepen med C4 flyger in i stridsvagnen som exploderar bredvid dig med ett stort KABOOOOM. Kvar står du flämtandes med 5 HP kvar, whoa shit det där var nära.

Hur många battlefield moments hände i BFV? Inte ett enda.

DET är det främsta problemet jag ser med BFV. Inte i superdetaljerna som några ms TTK hit eller dit.

Jag förstår vad du menar men jag vill mana till lite återhållsamhet, ”hur många battlefield moments hände i BFV?” - spelet har inte släppts än.

Jag hade ett par stunder spelandes med kompisar då adrenalinpåslaget ökade i betan. Därmed inte sagt att det var några ”battlefield moments”. Jag tänker å andra sidan att det inte är något som inträffar varje spelsession.. kanske inte ens varannan.

Jag vet inte, tar man det för vad det är utan att sätta på sig BF1942-glasögonen tycker jag att det är bra underhållning. Det har aldrig aspirerat att vara en BF1942-uppföljare (tyvärr). Det finns mycket som kan förbättras, varav vissa saker kommer att bli bättre, andra kanske inte ändras alls och något kommer garanterat bli till det sämre.

Det jag gillar minst är menyerna och vapenuppgraderingar. Det sistnämnda tjänar verkligen inget till.

Medlem

@BF44eva: Jo det var strider där men inte mellan Tyskarna och England utan mellan Nederländerna och Tyskarna.
Staden bombades också väldigt mycket av tyskarna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Rotterdam

Medlem

Måste vara den enda som inte gillar att br kommer till bf, vanliga modes brukar ha nog problem med att det saknar folk efter några månader,br riskerar suga livet ur alla modes förutom br.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag förstår vad du menar men jag vill mana till lite återhållsamhet, ”hur många battlefield moments hände i BFV?” - spelet har inte släppts än.

Jag hade ett par stunder spelandes med kompisar då adrenalinpåslaget ökade i betan. Därmed inte sagt att det var några ”battlefield moments”. Jag tänker å andra sidan att det inte är något som inträffar varje spelsession.. kanske inte ens varannan.

Jag vet inte, tar man det för vad det är utan att sätta på sig BF1942-glasögonen tycker jag att det är bra underhållning. Det har aldrig aspirerat att vara en BF1942-uppföljare (tyvärr). Det finns mycket som kan förbättras, varav vissa saker kommer att bli bättre, andra kanske inte ändras alls och möjligtvis att något blir till det sämre.

Missförstå mig inte, jihad jeep var bara ett exempel på vad jag menar med "battlefield moments". Jag vill inte ha precis samma spel som förr utan jag vill att de ska utvecklas och ge nya upplevelser, och spel kan vara roliga på olika sätt.

Jag lutar åt ett köp av BFV trots allt och ge det en fortsatt ärlig chans precis som i betan. Men hittills känns spelet oroväckande torrt helt enkelt, och det är något som är svårt att fixa med lite patchar.

Medlem
Skrivet av Frux:

Missförstå mig inte, jihad jeep var bara ett exempel på vad jag menar med "battlefield moments". Jag vill inte ha precis samma spel som förr utan jag vill att de ska utvecklas och ge nya upplevelser, och spel kan vara roliga på olika sätt.

Jag lutar åt ett köp av BFV trots allt och ge det en fortsatt ärlig chans precis som i betan. Men hittills känns spelet oroväckande torrt helt enkelt, och det är något som är svårt att fixa med lite patchar.

Jag förstod att det blott var ett exempel, och att dessa moments kan se otroligt olika ut.. Jag reagerade mest på "Hur många battlefield moments hände i BFV? Inte ett enda." då spelet som sagt inte släppts ännu

Spelet kan i mina ögon hamna på den övre halvan av Battlefields, d.v.s vara bra, men verkligen långtifrån bäst. Det blir intressant att se vid launch och post-launch hur saker och ting artar sig. Det var smart att skjuta på release, för min del får de gärna skjuta på det än längre.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har spelat BF för mycket genom åren och har mina favoriter, därför gillade jag tyvärr inte betan alls. Det känns inte som det BF jag vill ha och kommer därför skippa det.

Samma här. Köpte BF1 och spelade det bara i början tröttnade fort. Efter test av betan blir det inget köp. Hade hoppats på BF3, BF4 eller ännu hellre BC2 typen av spel men tyvärr inte.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Varför posta från closed alpha, Det var ju rätt stor skillnad på closed alpha och open beta...
Dessutom så brukar knappast utvecklare tillåta att man postar videoklipp från en stängd alpha. Vad säger redaktionen?

Medlem

Var väldigt tungdraget. Kör iof 3440x1440 på ett 1080Ti. Men max fps på ca 50 med allt avslaget gjorde snipig omöjligt som var det jag var mest nyfiken på.
I övrigt tyckte jag att det kändes som ett öppnare COD. Extremt mycket ”run, shoot & die”, saknade helt den taktiska squad känslan som fanns i BF4 och de tidigare spelen, även Hardline. Men på senare tid tycker jag det känns som att Dice snarare förstört squads istället för att förbättra/förenkla.
Nej, jag tycker serien börjar kännas rätt död. Tror snarare de skulle vinna på att satsa på ett nytt Bad Company eller 2142(3), och minska fokus på 64 spelare och gå ner till 32 igen med mer fokus på banlayouterna som det var i BC2.

Medlem

Hej tack för ditt svar men som någon annan i tråden påpekade det var Nederländerna och Tyskland som krigade. I spelet syns brittiska flagor och vapen. Jag vet inte om det är historiskt korrekt men det kanske är inte så viktigt. Jag tyckte att det var intressant. See you on battlefield!

Medlem

@BF44eva: Haha jag missförstod! Jag lägger själv inte så stor vikt på historisk korrekthet kring sådana här spel, viktigaste är att jag har kul. Däremot förstår att andra som tycker det är viktigt stör sig på det, och således inte tycker det blir lika kul.

Medlem

Det är ju ett spel såklart.
På tal om historiskt korrekthet i spelet, har sett klipp på Youtube där folk är upprörda /gnäller över att inga stridande kvinnor fanns i WW2 men det här med Rotterdam bekommer de inte det minsta.
Fast tråden handlar inte om detta. Sorry.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Välkommen till hur Battlefield II var och varför det då blev så uppskattat. Istället för att spamma som på en arkadmaskin så blev du tvungen att lära dig bemästra fordonets fysik och projektilbanor för att kunna maximera användningen av dina skott. Tråkigt på kort sikt - ja. På lång sikt? Djupt tillfredsställande.

Men jag har relativt låga förhoppningar att det kommer att ha fler "gamla" spelmekaniker som på gamla goda BF II-tiden. Angående infateriet så finns det ju en person som ger dig ammo då tanken är att det ska vara SAMARBETE och inte singleplayer!

Ok, började spela BF serien först när 3:an släpptes så jag har aldrig upplevt att man måste hämta ammo i basen, men jag upplevde det väldigt monotont att släppa bomberna, flyga tillbaka att tanka på, släppa bomberna, flyga tillbaka att tanka på släppa bom...
Slutade rundan med 45-20 nånting och vi vann, men jag hade det inte kul för det.
När jag lirar med polarna ser vi alltid till att ha en balanserad squad, men det händer sällan när man hoppar in själv i ett spel. Då blir det samma visa, skjut slut på 2 magasin --> spendera onödigt mycket tid på att hitta ammo lådor.
Men jag hörde att dom ska öka antalet magasin man ska starta med nu så jag är nöjd.

Jag hoppas dom hinner fixa allt och hålla deadline.

Medlem
Skrivet av Deschain:

Ok, började spela BF serien först när 3:an släpptes så jag har aldrig upplevt att man måste hämta ammo i basen, men jag upplevde det väldigt monotont att släppa bomberna, flyga tillbaka att tanka på, släppa bomberna, flyga tillbaka att tanka på släppa bom...
Slutade rundan med 45-20 nånting och vi vann, men jag hade det inte kul för det.
När jag lirar med polarna ser vi alltid till att ha en balanserad squad, men det händer sällan när man hoppar in själv i ett spel. Då blir det samma visa, skjut slut på 2 magasin --> spendera onödigt mycket tid på att hitta ammo lådor.
Men jag hörde att dom ska öka antalet magasin man ska starta med nu så jag är nöjd.

Jag hoppas dom hinner fixa allt och hålla deadline.

På den gamla goda tiden BF1942 så blev man så pass duktigt pilot att man inte ens behövde landa för att fylla på, man flög precis vid rätt höjd och rätt hastighet.
Den som ägde luftherraväldet ägde också stora delar av kartan.
Det hela var väldigt mycket team work baserat.
Läsa av när och var du ska släppa bomberna, prioritera målen.
Vart behövs jag mest som pilot.

Idag kan man ju flyga hej vilt utan att behöva bry sig märkbart, evighets ammo och auto repair i luften.
Spamma och farma K/D.

Tyvärr det var bättre förr i BF1942.

Medlem

De jag ser argumentera för ammo bristen och att det är bra att man ska behöva lita på sina medspelare till att distribuera ammo och healthpacks saknar all form av verklighetsförankring. När har man någonsin kunnat förlita sig på andra, speciellt i dagens FPS-spel? Kommer inte ens ihåg en gång när jag fick ett ammopack...
I både alphan och betan sprang alla runt och värnade om sin k/d med få undantag. Du pangar mot 3-5 fiender och sen är det bara att masa sig tillbaka till en resupplystation. "Var sparsam med din ammunition", Äh men skojar du!? Inte direkt det första gemene man tänker på när tysken är precis runt hörnet.

För övrigt tyckte jag betan var ganska medioker. Inget bra men inte helt värdelöst heller. Det finns ett bra spel där någonstans men just nu är jag bara less. 5/7

Ambassadör
Xbox

Utöver alla tekniska skavanker som jag förmodar att de åtgärdar till launch så skulle jag vilja se följande:

*Uppgraderingar av vapen känns...snett? Man behöver inte väga några för- och nackdelar utan bara "levla" sina vapen. Känns muppigt, gör om.

*Mer WW2-känsla. Kan inte sätta fingret exakt på det men jag saknar det lite ödesmättade som "ska" omge ett världskrigsspel. Det verkar dock som om de kommer att tona ner customization och den galna pastellfärgen i miljöerna och bli mindre åt Fortnite-hållet och det är ju positivt. Men jag vill ha mer ångest.

*Banorna verkar halvdana i sin konstruktion, lite som om de behövt kompromissa för att byggandet av fortifications ska fungera/ta plats. Inte bra. Känns som en gimmick man kan leva utan.

Undrar om det här spelet också har fått panik-göras om efter backlashen för SWBF2 ? Känns lite som det. Annars borde det vara mer ordning på det så här nära release kan man tycka.

Hursomhelst, det kan bli bra och om releasen går bra så hoppar jag på tåget. Inga jäfla förbokningar nu gott folk.


signatur

Jump in.

Medlem

Det jag tycker är tråkigt senaste tiden bf är att det finns inga flygfält.
Spaena inne i flyget vilken smörja


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Det jag tycker är tråkigt senaste tiden bf är att det finns inga flygfält.
Spaena inne i flyget vilken smörja

Fordon överlad är tråkiga nu för tiden. Anledningen till varför BF1942/2/2142 va så balanserat va för att det bara typ fanns i basen. Ville du ha ammo eller reparera så va du tvungen att flyga tillbaka och antingen landa eller va skillad nog att flyga nära marken. Fordon blev aldrig OP då de inte fanns auto rep eller oändligt med ammo.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Fordon överlad är tråkiga nu för tiden. Anledningen till varför BF1942/2/2142 va så balanserat va för att det bara typ fanns i basen. Ville du ha ammo eller reparera så va du tvungen att flyga tillbaka och antingen landa eller va skillad nog att flyga nära marken. Fordon blev aldrig OP då de inte fanns auto rep eller oändligt med ammo.

Håller fullständigt med


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Men jag vill ha mer ångest.

Haha... Det vore nått!
Att man skulle vara helt uppskruvad, nervös och svettig när man spelar BFV.
Ja jävlar då kan man säga att dom lyckats fånga WW2-känslan.

Medlem

Bra roligare än BF1, hade köpt om min dator orkat med det.

Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Bra roligare än BF1, hade köpt om min dator orkat med det.

har du en gtx 780 lr över bör det funka fint! fast med dx11, 12an är skit för alla


signatur

//monster

Medlem

Har avbokat spelet.
Efter spelat betan i några timmar så var det inget kul.
Kände det fanns inget där för mig, var tråkigt.
Sen blev jag riktigt irriterad på "uppgraderingar" Det fick mig snabbt att avbeställa spelet.
Installerade BF4 igen.

Skriv svar