Dr Disrespects hem beskjutet när han streamade

Robot
Dr Disrespects hem beskjutet när han streamade

Oskadd, återupptar sändningarna i morgon.

#idiit, #stream, #twitch, #firmhandshakes


Medlem

Det hade aldrig hänt om huset haft ett automatiskt kamera automatvapen som beskjutit tillbaka. #muuricaaa

Skämt åsido så är det tur att det gick bra! Helt sjukt vad det finns för idioter i världen.

Gen
Medlem

Varför? Någon som har en biff med honom eller vad?

Medlem

Kan lika gärna vara ett skämt för att få views. Tror inte ett piss på dessa streamers och "youtubers" tack vare hur folk håller på idag. Allt känns som publicity stunts.

Medlem
Skrivet av Gen:

Varför? Någon som har en biff med honom eller vad?

Förmodligen. Någon som förlorade mot honom i en duell eller något eller inte gillar hans attityd. Visar bara på hur sjuka människor det finns, som skjuter skott mot ett hus där ett litet barn finns.

Någon som vet om DrDisrespect berättade om den första händelsen? Om det hände en andra gång under en stream så kan man tänka sig att gärningsmannen planerar in det hela, och på så sätt vill ha uppmärksamhet live. Om inte DrDisrespect skulle sagt något denna gången heller så kanske man kunde ha planerat in en tredje gång med poliser gömda i närheten.

Medlem

va i helvete.
någon har tagit stream sniping till en ny nivå.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Kan lika gärna vara ett skämt för att få views. Tror inte ett piss på dessa streamers och "youtubers" tack vare hur folk håller på idag. Allt känns som publicity stunts.

Priset för dagens mest ogenomtänkta kommentar går till...

Jävelskap som dödshot, swatting och stalking har varit en väldigt verklig grej för streamers hur länge som helst, så steget från det till att en stalker personligen dyker upp och skjuter på ditt hem är inte särskilt långt.

F.ö. vet man att det är allvar när peruken och solbrillorna åker av. Guy är mån om sin onlinepersona, och att fejka ett skottdrama vore karriärsjälvmord, i synnerhet efter otrohetsskandalen i vintras.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ingen teori från nån initierad om varför?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Priset för dagens mest ogenomtänkta kommentar går till...

Jävelskap som dödshot, swatting och stalking har varit en väldigt verklig grej för streamers hur länge som helst, så steget från det till att en stalker personligen dyker upp och skjuter på ditt hem är inte särskilt långt.

F.ö. vet man att det är allvar när peruken och solbrillorna åker av. Guy är mån om sin onlinepersona, och att fejka ett skottdrama vore karriärsjälvmord, i synnerhet efter otrohetsskandalen i vintras.

nej, jag tycker verkligen inte detta verkar vara ett skämt.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ingen teori från nån initierad om varför?

jag gissar på samma anledningar som swatting.

Medlem

Another day in America.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Another day in America.

Knappast unikt för USA.

Medlem

Very Disrespectful


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Knappast unikt för USA.

Länka gärna när det händer exempelvis flusha, i Sverige, som skulle vara en lämplig måltavla på grund av alla fuskanklagelser mot honom. Så tillvida inte du menar att det är vanligt USA. Då håller jag med.

Skrivet av Godofcheese:

Very Disrespectful

HEH.

Medlem

Förmodligen finns det en anledning till att kändisar har livvakter m.m. Det är problemet med t.ex vissa streamers. Det har stor publik och tjänar ganska bra. Men förmodligen inte så bra att de kan ha råd med just livvakter. Publiken är större än vad de får in i ersättning. Dr Disrespects hade runt 100.000 tittare igår. Finns många filmer på nätet där folk blir skjutna medans de sänder live på Facebook. Det är något som lockar förövarna att göra det medans andra ser det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Knappast unikt för USA.

Såvida det är unikt eller ej till USA förändrar ingenting, faktumet är att det sker rätt jävla ofta i USA, och i detta fallet är det precis just det - i USA.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Länka gärna när det händer exempelvis flusha, i Sverige, som skulle vara en lämplig måltavla på grund av alla fuskanklagelser mot honom. Så tillvida inte du menar att det är vanligt USA. Då håller jag med.

Du har ingen aning om motivet här, i sammanhanget är det dessutom väldigt irrelevant. Det handlar om skottlossning och i egenskap av sådan sker det var och varannan dag i Sverige (tillsammans med granatattacker vilka är jäkligt ovanliga i USA).

Skribent

Vilka jävla idioter det finns asså. Jäveln som sköt skulle det vara dödsstraff på.

Det är inte ofarligt att vara populär Youtuber, kolla bara på vad som drabbade Gav från SloMo Guys och hans flickvän.

Medlem

Inte fårvånad med tanke på all Swatting som förekommer. Det kommer nog tyvärr inte heller vara unikt för USA speciellt länge då internet communities är globala och då även kulturen runt dessa. Dvs idioter finns i alla länder och sådant inspirerar dem.

Det var nog dessutom inte så smart av honom att påpeka att skottet gick in i fönstret "upstairs". Nu vet ju skytten att hans spelrum ligger på nedervåningen.

Medlem

Hade sattit upp kameror runt hela huset om jag varit han. Med eller utan tillstånd.

Medlem
Skrivet av Gen:

Varför? Någon som har en biff med honom eller vad?

Om jag får freestyla lite så gissar jag att det snarare handlar om uttråkade kids i ett område med enkel åtkomst till vapen som skulle tycka det var fränt att bli dagens snackis på YouTube osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tragiskt,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bedrövligt. Stackars familj.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kollade på streamen, helt skadat.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Inte fårvånad med tanke på all Swatting som förekommer. Det kommer nog tyvärr inte heller vara unikt för USA speciellt länge då internet communities är globala och då även kulturen runt dessa. Dvs idioter finns i alla länder och sådant inspirerar dem.

Det var nog dessutom inte så smart av honom att påpeka att skottet gick in i fönstret "upstairs". Nu vet ju skytten att hans spelrum ligger på nedervåningen.

Jag har aldrig fattat det här med "swatting". Borde inte "trollen" få betala för sådana spontana polisinsatser om de visar sig vara obefogade i efterhand? Vad är det "trollen" säger eller gör som får en polisstyrka att plötsligt storma en streamers hem?!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag har aldrig fattat det här med "swatting". Borde inte "trollen" få betala för sådana spontana polisinsatser om de visar sig vara obefogade i efterhand? Vad är det "trollen" säger eller gör som får en polisstyrka att plötsligt storma en streamers hem?!

Lite svårt att hitta dem när de använder fejkade nummer som de ringer ifrån kanske? De säger väl att det är en gisslansituation.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag har aldrig fattat det här med "swatting". Borde inte "trollen" få betala för sådana spontana polisinsatser om de visar sig vara obefogade i efterhand? Vad är det "trollen" säger eller gör som får en polisstyrka att plötsligt storma en streamers hem?!

Jag är ruskigt sjuk och har sömnbrist så ber om ursäkt redan nu om jag minns fel. Jag har för mig att dom säger att personen i fråga har gisslan, eller har precis mördat någon, polisen måste sedan ta det på allvar. Tror inte att dom är i en position där dom kan ifrågasätta "tipset".

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag har aldrig fattat det här med "swatting". Borde inte "trollen" få betala för sådana spontana polisinsatser om de visar sig vara obefogade i efterhand? Vad är det "trollen" säger eller gör som får en polisstyrka att plötsligt storma en streamers hem?!

Vad jag kommer ihåg så var det en person som fick fängelse för att de hade swattat någon

1
Skriv svar