Battlefield V, åsikter efter betan

Medlem

DICE är satans duktiga på grafik och ljud, gameplayet gillade jag också. Dock så är det någonting med andra världskrigs-känslan som är helt off, märkte själv av när jag sprang runt och sköt att detta kunde varit vilket krig som helst.

Medlem

Tyckte om det så kommer bli ett köp förmodligen.

Medlem

felet med känslan är att när de gick så bra med BC2 Så börja dom göra bf mera som BC2, Är så himla besviken på Squad system dom har haft 8 spel sen Bc2 med samma grund, samma motor, Jag och mina polare hade såna sjuka problem att äns spela alla tillsammans, DICE sjunker bara ljupare och Ljupare för varje spel dom släpper, Tror inte de är dice fel egenligen de är nog mera EA som säger åt dom att dom måste göra vissa saker, låter inte dice göra de spel dom vill till 100% DICE måste få ha mera fria händer och gå tillbaka till sina rötter och göra de mera som Bf1942/ BF2, Gör banorna öppnare och större och ge oss flera fordon, Vi spelar måste få vara fria och skapa matcherna, Vi behöver inte bli tvingade att spela på ett visst sätt och allt ska vara linjärt, Plus DX12 var ju också galet dåligt Optimerat,

Med allt de dåliga ur vägen, Så finns de några positiva saker, Vapnen kändes bra, att man kan kalla in V2 rocket och annat med Squad points, Man kan bygga upp skydd och annat, alltid bra ljud och grafiken är snygg i Dx11 som faktiskt Funkar inte Dx12 haha, Kan ha att göra med att jag har Amd Fury kort och dom har väl skitit i AMD optimeringen, Då dom har ett samarbeta med Nvidia Positvit är att dom har ändrat på Ammo och healing system så man är tvungen att arbeta tillsammans för att fortsätta pusha framåt på kartan, man börjar inte med fullt ammo och måste gå och Restocka på specifika ställen eller få ammo från support klassen, som i och för sig fanns förut också men de har blvit bättre,

Jag förstår att de är en beta och jag brukar ha mycket förståelse för sånt,

BC2 är sjukt awesome för va de är men de är inte samma sak som orginal serie battlefield.

BF5 är ett bra spel men de är inte Battlefield,

Hoppas någon förstår mig hehe,

Medlem

Betan lockade absolut inte mig något alls, kändes mer eller mindre som en hittepå patch till ett bf spel som varit ute några år. Kändes inte som ett nytt spel helt enkelt, Små detaljer visst, men är det allt..?
Tror tyvärr att skinmarknaden tagit över såpass hårt idag att det är svårt för utvecklare att göra det de egentligen hade tänkt.

spelade som support och kunde inte fylla på min egen ammo, feature eller bug?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hann inte med o spela, WoW tar upp all min tid just nu. Varit riktigt sugen på BF5, men vi får se. Men spelade CoD betan som var förut (MP-versionen, inte Battle Royale), och jag gillade det. Det är ju vad det alltid varit, en shooter man kan hoppa in o köra några public matcher på sen stänga av

Medlem
Skrivet av Styrman:

Vad hände med BF?
Vart är det där BF1942 med ny 2018 uppgradering med frostbitemotorn som alla väntat på?
Det var ju DET alla villa ha, BF1942 ett ut av världens bästa spel som gjorts.
Och vi får.... det här.

Jag vet inte vart man ska börja med alla fel med detta spel.
För många.
Jag orkar inte ens säga nått.

Joo... " Faster Bullets "... Alltså... det är ett WW2 spel. Okej om det var ett rymdspel.
Tyskland hade självklart vunnit kriget bara dom hade haft " Faster bullets" eller?

Många med mig är väldigt besvikna.
BF1942 och BFV... va fan hände?
Dom hade ju grunden till världens bästa spel att jobba ifrån.

Gör om gör rätt.

Varför vill EA göra om BF serien till Call of Duty bara för COD säljer mer?
Som att Iron Maiden skulle göra musik som låter som Avicii bara för att det säljer mer.
Lika galet.
BF ska behålla sina gamla BF1942 rötter, det om något kommer sälja!!

Visst fanns det små skojiga stunder i betan/Alphan. Men det håller inte.

Faster bullets = Större krutladdning. Vad är problemet? Olika ammunition till samma vapen har existerat i över hundra år!

Medlem

@elPresidente: Kan kanske ha varit alla filter som var på by default, moviegrain och sen ganska ordentlig depth of field, stängde man av det blev det markant skillnad tyckte jag. Kändes som du säger lite konsol-aktigt med moviegran påslaget.

I övrigt tyckte jag det var kul, lite buggigt och vissa vapen behövde helt klart tittas på ammo/upgradetree.

Hade varit nice som ngn tidigare skrev att kunna kolla på vad nästa upgrade är i ett träd, eller kanske gå halvvägs i båda?

Inaktiv

-Kunde inte spela med mina polare för join-och leave-squad knapparna funkade 1/10 ggr.
-Fortfarande för mycket snipers för min smak.
-Konstiga uniformer och steampunk-ish kosmetiska grejer som inte känns rätt för ww2.

-Gillade att det var lite långsammare och därför kunde spelas lite mer taktiskt.
-Grupper verkade hålla ihop mer än föregående spel. Alla roller utom recon gjorde nytta.
-Kändes även mycket lättare att träffa saker.
-Gillade att det var begränsat med ammo, vilket leder till ännu mer samarbete.
-Revive var lagom balanserad.

Nu är jag ju mer intresserad av realism i mina spel så lirar Squad så länge och ser hur BFV turns out.
Köper det kanske på rea om jag lyckas övertala några polare att spela med mig.

Medlem

Tycker det var meh. Bara meh. Och deras Squadplay är skit fortfarande sedan typ BF3.

Medlem

Jag har i stort sätt spelat alla BF-spel och det här är definitivt ett spel helt i rätt riktning för mig. Mer fokus på strategi och team play. Betan hade lite buggar som gjorde det frustrerande i stunder men det fixar de nog till i tid. För övrigt tyckte jag Conquest var absolut det roligaste spelsättet.

Medlem

Positivt överraskad. Fanns en del små buggar, speciellt med Squads och UI, men sånt förväntar man sig att DICE jobbar bort rätt fort.

Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: Du behövde hålla inne 3 (knappen du använde för att förse folk med ammo). Lite otydligt men fungerade bra när man insåg det.

Medlem

Tyckte det var helt okej, grafiken var riktigt snygg för det mesta och spelkänslan tyckte jag var bättre än tex BF4, kändes lite mer "realistiskt".

BF3 är fortfarande min favvorit i BF serien (ang multiplayer), skaffade BF1 förra året men har knappt rört det. Börjar bli tjatigt och same samt, typ som med CoD..

Medlem

Jag har spelat sedan 1942.. näe, jag pratar om spelet.
Har spelat alla BF sen dess, mer eller mindre - många mindre. Mina favoriter är 2:an och 4:an och nu 1:an, och det trots att jag föredrar ww2 oavsett spelstudio.
Gissa om mina förväntningar/förhoppningar var höga på betan. Jag är nöjd, om än inte euforisk, och kommer köpa spelet.

PS. Kallar mig BF-fan, men det är mer för att ursäkta mitt pinsamt låga K/D på COD.

Medlem

Kom inte riktigt överens med betan. Vapenkänslan är bättre än BF1 men annars alldeles för många saker med sig i bagaget från BF1 som jag inte gillade. Kartorna var inga höjdare, Narvik såg bra ut men är så liten att det blir totalt kaos. Att squads knappt fungerade ger inga bra vibbar. Nä, känns som att det kommer att få samma öde för mig som ettan: Några bra timmar, men bara för att man kan spela med ett gäng polare, men inte kul nog i sig för att jag vill spela själv.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Tänkte skriva av mig lite och förhoppningsvis höra lite vad ni övriga som spelade har för tankar kring BF V efter att öppna betan nu är över.

Jag blev riktigt förtjust i spelet och hoppas att de hinner fila bort de buggar som fanns, då vissa var helt spelförstörande. Bland mindre störande saker som var lite väl återkommande var att det ibland var halvt omöjligt att hoppa över ex en snökant. UIn var väl inte så imponerande heller, fanns ytterligare flertalet småsaker som jag inte tyckte var bra. Trots att jag säker kan göra en 10+ lång lista med enkelhet så tar det inte bort känslan jg har att detta kommer bli riktigt bra.

Hela delen med vapenträdet tycker jag ger en lite roligt nytillskott men lär väl bli en väg som generellt blir bästa som alla använder. Återstår att se helt enkelt. Tycker Rotterdam var betydligt roligare än Narvik kartan.

Jag upplevde betan på PS4 om det nu spelar någon roll.

Vad kul jag skrev nyss min åsikt i forumet

Medlem

Jag är helt nöjd med beta-testen.
Behåller förbokningen.
Har stora förväntningar på den färdiga versionen.


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av Deschain:

Lirat några rundor och i det stora hela var det ok. Buggarna som fanns lär fixas till releasen. Den värsta buggen jag upplevde var att siktet helt försvann när man skulle fälla bomber från plan.
Fordonen kändes generellt helt kastrerade jämfört med tidigare titlar, det drygaste var ändå att man blev tvungen att åka tillbaka till basen och tanka på bomber när man släppt dom 2! man startar med.
Dom borde även ändra så man startar med mer ammo som infanteri.
Avvaktar köp tills jag hört lvlcap säga att det är spelbart.

Välkommen till hur Battlefield II var och varför det då blev så uppskattat. Istället för att spamma som på en arkadmaskin så blev du tvungen att lära dig bemästra fordonets fysik och projektilbanor för att kunna maximera användningen av dina skott. Tråkigt på kort sikt - ja. På lång sikt? Djupt tillfredsställande.

Men jag har relativt låga förhoppningar att det kommer att ha fler "gamla" spelmekaniker som på gamla goda BF II-tiden. Angående infateriet så finns det ju en person som ger dig ammo då tanken är att det ska vara SAMARBETE och inte singleplayer!

Medlem

*CRAP* Det är det ända jag vill säga och kommer inte lägga mer tid på skit spelet..

EDIT: BF2 var bra.

Medlem

Kändes väldigt snabbt mer cod än BF. Var inte var jag hoppats på dock.
Flöt bra men hade lite animationer som tycktes inte helt flytande.
Samt när folk dog så hängde dom i luften. Test a inte att flyga men tanks kändes väldig balanserade. Blir nog ett köp men kanske inte till släpp.

Medlem

Hade kul med betan och upplevde inte så värst många problem. Stängde av moviegrain, dof, skippa dx12 och liknande så flöt det fint. Kändes bättre än BF1 på många sätt så för min del blir det köp.
Trist att alla spyr galla på det redan!

Medlem

Svårt att se fienden utan 3d spottning, blivit så van nu egentligen när senaste BF spelen haft det.. Men jag vet inte, det kanske är bra?

Annars ändå inte så kul, kändes som ett reskin av bf1, många assets återanvända märkte man speciellt på banan Rotterdam.

Hur man låser upp vapen och uppgraderar dem var inte alls bra, de måste reworka hela det systemet, liknar lite battlefront spelen typ Undrar om de ändrat på systemet här och tanken var samma som battlefront med sitt pay 2 win.

Gameplay var meeh, ok som mest.

Medlem

Älskade det, ser fram emot fulla releasen. Hade inga problem med prestandan och märkte inte av några egentliga buggar.

Geeks Gaming

Gjorde en tråd om vad jag tyckte på deras forum. Orkar inte skriva om allt på svenska här xD
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/158143/the-go...

Medlem

det var ju kul som alla bf, men tyckte grafiken var skit. och förändringarna från förra spelet var ju minimala, inte ens många lr stora nog att motsvara en expansion för en hundring.

juste det, upgradesystemet för vapnen och fordon var extremt värdelöst, så många hundratals helt onödiga klick. precis allt måste göras om där. men gillar det dom gjort med fordonen, allt är Mkt mer infanteribaserat. vilket jag har längtat efter då dom bästa striderna sker utan fordon i stor skala.


signatur

//monster

Medlem

Blev irriterad på att det var så mycket fokusering på kosmetiska tillbehör, camo till vapnen etc, vem bryr sig liksom? Ge mig attachments istället. Minns tillbaks när man i BF3 kunde låsa upp ett kikarsikte till hagelbössan. Det var tider det.

Medlem

I stort sett nöjd, blir ett köp.
Några buggar (en misslyckad revive resulterade i att jag hamnade på respawn kartan UTAN respawn points )

Håller med om att ta kål på stridsvagnar var svårt med dynamit.

Time to kill var väldigt lågt satt då man dog extremt snabbt.

Inte illa.

Medlem

Sjukt buggigt UI och squadsystem, EXAKT samma problem som med BF1 vilket visar att de inte lärt sig ett skit sedan sist. Blir inget köp tyvärr.

Medlem

Med min stenhårda kritik så måste jag ändå flika in att jag trotts kritik så kommer jag köpa BFV.

Jag vill känna av hela spelet i sin helhet, de kanske tar till sig av all kritik och fixar till det i rätt riktning längre fram.
Och jag vill inte döma ut ett helt spel från en " Alhpa/Beta. "

Kan ju alltid hoppas att de får upp BFV på rätt köl mot sina BF1942 rötter.

Skriv svar