Demoversion av Forza Horison 4 släppt

Robot
Demoversion av Forza Horison 4 släppt

Sladda dig genom de fyra årstiderna innan köp.

#forza-horizon-4, #microsoft, #xbox-one


Medlem
Medlem

649:- är ju bara att fetglömma, Microsoft.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

dyb
Medlem

Går att ladda ner nu

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Puscifer:

649:- är ju bara att fetglömma, Microsoft.

Det släpps också på Xbox Game Pass. Så det finns alternativ! Det fungerar på PC också för de titlar som är Play Anywhere, såsom FH4.


signatur

Jump in.

Medlem

Har redan förbokat Ultimate! 899kr.


signatur

autograph

Medlem

Grejar tyvärr inte att köra på fel sida vägen igen. Synd att det inte sattes in som ett val i menyn. om det skulle gå utan för mycket meckande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Grejar tyvärr inte att köra på fel sida vägen igen. Synd att det inte sattes in som ett val i menyn. om det skulle gå utan för mycket meckande.

Jag kör hur jag vill i alla fall.
Har inte tänkt på att det är "på fel sida".
Ja, jag har körkort.


signatur

autograph

Medlem

Ett måste bara för säsong omställningarna.

Gen
Medlem
Skrivet av Puscifer:

649:- är ju bara att fetglömma, Microsoft.

Jag håller med, det är ju ingen konsolversion man köper. Köpte dock 3an eftersom det inte fanns någon annanstans och ja, vad ska man göra?

Skrivet av Mortaigne:

Det släpps också på Xbox Game Pass. Så det finns alternativ! Det fungerar på PC också för de titlar som är Play Anywhere, såsom FH4.

Japp, detta är det enda vettiga alternativet. Extra grädde på moset är att om man aldrig haft Game Pass innan så får man prova det gratis i 14 dagar. Möjligt att man hinner köra igenom en hel del av spelet och då bara behöver köpa en månad till. Då blir det verkligen inte dyrt

Medlem

Nu är det tredje gången som jag spelar demoversionen och den kraschar på samma ställe varje gång, precis när jag går i mål (Spring) på slutet.
En bugg?!
Vad ska egentligen hända efter att man går i mål? Eller var det allt?


signatur

autograph

Medlem

@autograph: har bara hunnit köra En gång änsålänge, för mig krashade demot då man pruttar runt tillsammans med Motokrosshojarna i spring..

Uppdaterar inlägget när jag testat lite mer.

On another note, verkar väloptimeratiaf, sparkade upp alla settings till Ultra/Extreme förutom Motion blur förstås och det håller stadiga låsta 60Fps på min Burk. Dock spelar jag på en gammal monitor också så bara 1680x1050 men hey...

kan uppdatera med benchmarks sedan.

Update!

Lyckades iaf komma förbi där det krashade och när man spelat klart introt så får man en exklusiv T-shirt i fullversionen. Sedan får man välja gubbe och en bil, därefter låser dom upp 2 events och nu kan man freeroama på ~1/4 av hela kartan, och i takt med att man levlar upp så låses fler events upp och man får även så småningom välja en rallybil, där valde jag att lägga ner för kvällen.

Benchmarks!

Cpu överklockad till 4,5GHz, men i övrigt som bilderna visar.

Vsync PÅ:

Vsync AV:

Inte helt illa för o vara en 7 ÅR Gammal Cpu


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

@autograph: har bara hunnit köra En gån änsålänge, för mig krashade demot då man pruttar runt tillsammans med Motokrosshojarna i spring..

Ja, precis där kraschar det ur varje gång för mig!
Annars verkar det ju skitsnyggt och roligt.
Har som sagt förbokat Ultimate version!.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Zymac:

@autograph: har bara hunnit köra En gång änsålänge, för mig krashade demot då man pruttar runt tillsammans med Motokrosshojarna i spring..

Uppdaterar inlägget när jag testat lite mer.

On another note, verkar väloptimeratiaf, sparkade upp alla settings till Ultra/Extreme förutom Motion blur förstås och det håller stadiga låsta 60Fps på min Burk. Dock spelar jag på en gammal monitor också så bara 1680x1050 men hey...

kan uppdatera med benchmarks sedan.

Update!

Lyckades iaf komma förbi där det krashade och när man spelat klart introt så får man en exklusiv T-shirt i fullversionen. Sedan får man välja gubbe och en bil, därefter låser dom upp 2 events och nu kan man freeroama på ~1/4 av hela kartan, och i takt med att man levlar upp så låses fler events upp och man får även så småningom välja en rallybil, där valde jag att lägga ner för kvällen.

Benchmarks!

Vsync PÅ:
https://i.imgur.com/bAqe4QD.png

Vsync AV:
https://i.imgur.com/qulzBH3.png

Inte helt illa för o vara en 7 ÅR Gammal Cpu

Kan bara instämma, verkar väldigt väl optimerat. Låsta 60 fps i 1080p med en i5 2310 och GTX1060, har iofs bara testat på medium än så länge men GPU belastning verkar bara ligga på högst 65%.

Medlem

Har spelat det sen det kom ut tills nu, kört med en Thrustmaster T500 RS och TH8A Shifter och tyckte det funkade helt okej. Demot flöt på något fantastiskt på datorn över 60 fps på max och tyckte att körningen var rolig också.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Fast den här skulle ju kunnat vara en DLC till Forza Horizon 3.
Jättesnyggt, bra och kul, men ser och känns likadan ut som tidigare...
Ändå har jag förbokat den här också.
Som jag även gjort med COD, Battlefield och BLOPS ...
Jag börjar undra om jag är dum i huvudet?


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox

Det är väldans snyggt!


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Zymac:

@autograph: har bara hunnit köra En gång änsålänge, för mig krashade demot då man pruttar runt tillsammans med Motokrosshojarna i spring..

Uppdaterar inlägget när jag testat lite mer.

On another note, verkar väloptimeratiaf, sparkade upp alla settings till Ultra/Extreme förutom Motion blur förstås och det håller stadiga låsta 60Fps på min Burk. Dock spelar jag på en gammal monitor också så bara 1680x1050 men hey...

kan uppdatera med benchmarks sedan.

Update!

Lyckades iaf komma förbi där det krashade och när man spelat klart introt så får man en exklusiv T-shirt i fullversionen. Sedan får man välja gubbe och en bil, därefter låser dom upp 2 events och nu kan man freeroama på ~1/4 av hela kartan, och i takt med att man levlar upp så låses fler events upp och man får även så småningom välja en rallybil, där valde jag att lägga ner för kvällen.

Benchmarks!

Cpu överklockad till 4,5GHz, men i övrigt som bilderna visar.

Vsync PÅ:
https://i.imgur.com/bAqe4QD.png

Vsync AV:
https://i.imgur.com/qulzBH3.png

Inte helt illa för o vara en 7 ÅR Gammal Cpu

1080Ti med sju år gammal CPU och inte ens 1080p? Haha, har du fått kortet i present? Det där måste vara det mest bortslösade grafikkortet i mannaminne just nu :> Trevligt med dina resultat dock, men de blir ju tyvärr helt meningslösa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky: Nää, jag behövde nytt graffe för ett tag sen o passade på då jag fick ett ok pris, har inte fått tummen ur o köpt resten av grejerna ännu bara


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Aha, så demot är alltså slut där efter "Spring"?
Men att det där kraschar ur till desktop för mig. Jag var så nyfiken på hur de skulle avsluta demot.
Lite snopet när det bara tar slut precis mitt i att jag flyger in i mål bredvid en kille på motorcykel.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Antar att du menar "Aha, så demot är alltså INTE slut där efter "Spring"?"

Jaa, nää man får spela så länge man orkar, somsagt ungefär en fjärdedel av kartan blir upplåst efter introt och efter man spelat igenom alla events som låses upp, (typ 7 eller nått). och kvalificerar sig för nästa årstid så får man alla bilar som är med i demot och man kan köra runt o utforska bäst man vill och även uppgradera/trimma bilarna. DOCK så sparas ingenting så om man vill spela senare så måste man börja om från början och spela igenom allt igen,


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jaha. Tack så mycket Zymac för info!
Nä, jag menade att jag förstod det som att demot tog slut efter Spring.
Visste inte det andra som du skrev. Det låter ju kul! Synd att inget sparas.
Då råkade jag alltså ut för en bugg när det kraschade precis då jag gick i mål. Det var ju trist.
Men det fixas kanske snart i en uppdatering. Jag borde ju inte vara ensam om det.
Eller så får jag vänta tills fullversionen kommer. (Har ju förbokat.)


signatur

autograph

Medlem

Men, nu kraschade det idag precis efter den första, "Autumn".
Medium-inställning på grafiken (GTX970), som spelet optimerade automatiskt för mig.
Jag kör idag versionsnummer 1.184.512.2 på demot.


signatur

autograph

Gnällkuk
Skrivet av Zymac:

@tricky: Nää, jag behövde nytt graffe för ett tag sen o passade på då jag fick ett ok pris, har inte fått tummen ur o köpt resten av grejerna ännu bara

Måste varit ett riktigt bra pris isf :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ah, äntligen kom jag vidare i demot!
Förbi Summer, Festival, stuntkörningen, dirt och till Level 2.
Snyggt och kul.
Men, allt ser ju tyvärr ut och känns som Horizon 3.


signatur

autograph

1
Skriv svar