Varför är Goldeneye N64 ett av de bästa spelen genom tiderna?

Flakmonkey

Beror nog på vilka kriterier man har för bäst spel, ska det fortfarande vara bra sett mot dagens konkurrens eller räcker det med att det var "bra när det begav sig". Om det fortfarande ska vara bra så nej då är inte Goldeneye ens i närheten av att vara ett av världens bästa spel. Om det räcker med bra när det begav sig så är det i min mening inte heller i närheten men det är iaf inte mil bort

Däremot så skulle jag placera Goldeneye högt på listan över det viktigaste spelen någonsin. Nu kunde man ju spela FPS på PC på ett vettigt sätt redan men Goldeneye visade att det också gick på konsol. Sen så är ju styrningen inte bra sett med dagens mått mätt, men det påverkade helt klart utgivarnas och utvecklarnas tankar kring det här med FPS på konsoler och det är ju bara att se på den genrens dominans för att inse hur viktigt Goldeneye faktiskt var. Sen ska man ju inte komma här och säga att vi inte hade haft FPS på konsol om inte Goldeneye släppts men det hade kanske tagit lite längre tid innan vi fått något som Halo som ju var spelet som tog det ännu ett steg längre.

Medlem

Samma år kom Quake 2
Grafiken var aldrig imponerande i mina ögon.
Dock var det jävligt kul att kunna sitta upp till 4 pers på samma konsol o möta varandra.
Likaså med Halo 2001 men då hade man dubblat den siffran 😊

Medlem

det som beskriver vad som är bäst är väl vad majoriteten tycker och upplever. annars blir det ju bara vad man Personligen tycker är bäst, vilket är värt noll i majoritetens ögon


signatur

//monster

12
Skriv svar